Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door casangio
#216029
Wat is het verschil van werking tussen rymadil en metacam????? behalve dan dat het allebei ontstekingsremmers en pijnstillers zijn????

Wie heeft er al rimadyl aan zijn hond gegeven en zijn jullie daarover tevreden.????
Door Peet
#216063
Ik heb beide wel eens gegeven, na een operatie oid. Nooit voor langere duur, hooguit 2 of 3 dagen.

Metacam en Rymadil zijn op langere duur belastend voor de nieren. Een natuurlijke pijnstiller (Salysprin) zou dan mijn voorkeur hebben, maar soms kan dat helaas niet (bijv bij erge artrose oid). Sommige honden doen het prima op 1 Rymadil per dag, maar ja, ik vraag me altijd af hoe lang dat goed gaat... :-\
Door Laura W
#216126
Filliz krijgt nu sinds een paar maanden Rimadyl tegen haar artrose. Eerst 1 tablet per dag en nu al een hele tijd nog maar een halve per dag en dat gaat op zich wel goed. Ze spuugt niet en lijkt geen last te hebben van haar maag o.i.d.

Toch ben ik me wel aan het oriënteren op alternatieven, want levenslang pijnstiller lijkt me ook niet goed. Als ik echter geen alternatief kan vinden wat voldoende helpt dan geef ik haar liever de rest van haar leven de Rimadyl. Zonder medicatie haalt ze het einde van de straat niet eens en heeft ze veel te veel pijn. Dan liever een door de medicatie misschien iets korter leven (ze is al 13) waarin ze zonder al te veel pijn lekker heeft kunnen leven.
Gebruikersavatar
Door Ivonne
#216145
ik weet het verschil niet maar heb Bas al vaak Rymadil na zijn operaties (en soms al tijden daarvoor) moeten geven. Ik heb niets geks aan hem gemerkt.

Momenteel krijgt hij ook dagelijk 1,5 tabletjes Rymadil omdat ik ook niet wil dat hij pijn heeft, dat heeft ie al te veel en te lang gehad. Tja, op de lange duur zal het vast niet goed zijn voor bepaalde organen maar ja, ik weet het ook ff niet meer. Het is een moeilijke keuze.
Gebruikersavatar
Door Hitam
#216199
Tja, het zijn allebei hetzelfde soort middelen, NSAID´s (Non Steroidal Anti-Inflammatory Drugs), met hetzelfde werkingsmechanisme en dezelfde bijwerkingen. Allebei geregistreerd voor gebruik voor langere tijd.

De ene hond doet het soms wat beter op de een dan op de ander verder maakt het niet zoveel uit.
Door 202spots
#216299
CaSanGio schreef: Wat is het verschil van werking tussen rymadil en metacam????? behalve dan dat het allebei ontstekingsremmers en pijnstillers zijn????

Wie heeft er al rimadyl aan zijn hond gegeven en zijn jullie daarover tevreden.????
Hier kan je lezen waarom rimadyl door veel mensen rimaDON'T word genoemd.
En nooit aan hun hond zal geven.

Warning Concerning Arthritis Medications -- All Non-steroidal Anti-inflammatory Drugs Can Kill

Deaths Suspected or Confirmed as Being Caused by Rimadyl Toxicity.

kijk bij de verschillende articles aan de linkerkant op:
http://www.srdogs.com/Pages/rimadylfr.html

Dit over metacam:
http://www.massfeddogs.org/news/2001/fa ... _naids.htm
Door Lizzy
#216310
202spots schreef: Hier kan je lezen waarom rimadyl door veel mensen rimaDON'T word genoemd.
En nooit aan hun hond zal geven.

Warning Concerning Arthritis Medications -- All Non-steroidal Anti-inflammatory Drugs Can Kill

Deaths Suspected or Confirmed as Being Caused by Rimadyl Toxicity.

kijk bij de verschillende articles aan de linkerkant op:
http://www.srdogs.com/Pages/rimadylfr.html

Dit over metacam:
http://www.massfeddogs.org/news/2001/fa ... _naids.htm
Mmmm :(. Dank je Dory.... ik heb direct besloten dat ik Pinkel vandaag geen Metacam meer geef!
Door Elvira
#216317
Ik heb dit ook gelezen en vroeg me af wat voor rotzooi de dierenarts nu weer mee had gegeven. Dit was bij een vorige golden. Ze kreeg allerlei vreemde verschijnselen en de dierenarts wist niet wat het was. Ik ben toen gaan zoeken op internet of de medicijnen die ze kreeg bijwerkingen had. Ik schrok me rot toen ik de waslijst las (en bijwerking "de dood" geeft niet veel vertrouwen. Ze heeft toen metacam gekregen, maar ik heb haar uiteindelijk wel in moeten laten slapen.
Door ~Joke~
#216333
Mijn Spike kreeg een paar jaar geleden na 3 weken metacam een maagzweer. Het heeft maanden geduurd voor zijn maag weer in orde was. Ook rimadyl staat in een erg kwaad daglicht.
Bij atrose kun je beter glucosamine of haaienkraakbeen geven.
Laatst gewijzigd door ~Joke~ op do 02 dec 2004, 18:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Truus
#216435
202spots schreef: Hier kan je lezen waarom rimadyl door veel mensen rimaDON'T word genoemd.
En nooit aan hun hond zal geven.

Warning Concerning Arthritis Medications -- All Non-steroidal Anti-inflammatory Drugs Can Kill

Deaths Suspected or Confirmed as Being Caused by Rimadyl Toxicity.

kijk bij de verschillende articles aan de linkerkant op:
http://www.srdogs.com/Pages/rimadylfr.html

Dit over metacam:
http://www.massfeddogs.org/news/2001/fa ... _naids.htm

Alweer een reden om niet zomaar klakkeloos alles aan te nemen :-\
Door Bulle Koster
#218438
harns49 schreef: Mijn Spike kreeg een paar jaar geleden na 3 weken metacam een maagzweer. Het heeft maanden geduurd voor zijn maag weer in orde was. Ook rimadyl staat in een erg kwaad daglicht.
Bij atrose kun je beter glucosamine of haaienkraakbeen geven.
Klopt!: Sasha's Blend
Door Lizzy
#218492
Bulle Koster schreef: Klopt!: Sasha's Blend
Deze meneer is de importeur van Sascha's blend dus nog al wiedes dat hij dit middel noemt ;). Ik blijf erbij dat een goed glucosaminepreparaat een beter alternatief is als haaienkraakbeen. Haaienkraakbeen is gewoon dieronvriendelijk.
Gebruikersavatar
Door sylvia
#218503
Daarom zal die meneer ook wel aangemeld zijn hier, om zijn product te promoten :-\
Door Peet
#218993
Conclusie:

Primeval en Chondroitine & Glucosamine, aangevuld met visolie caps en evt Salysprin als pijnstiller. Duivelsklauw en brandnetel werken trouwens ook goed!
(...en geen Blend, van wie dan ook ;)
Door Elvira
#219158
E-biosynov heb ik ook goede ervaringen mee. Er zit ook glucosamine in.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door