Hallo iedereen!
Ik heb het hele diarree-probleem(pje) eens goed bestudeerd... de theorie erachter, bedoel ik he

Darqan heeft nooit diarree als hij bij mijn ouders logeert (meestal paar dagen achtereen), maar wel de eerste 2-3 poepbeurten nadat ik hem ben gaan ophalen en mee naar huis neem

Hij is altijd heel erg opgewonden en oh zo blij als hij terug met het baasje mee mag

De dag erna is het weer helemaal in orde, mooie harde keutels... euh, drollen

Dat is toch wel vreemd he. Dus zou het een combinatie zijn van diarree door aanpassing nieuw voer + diarree door opwinding, zenuwen... enz?

Goed, klein detail in mijn theorie. Gisterenochtend was het ook dun (zonder aanleiding van zenuwen of wat dan ook, normale dag), een donkergroene brij (kip/rijst)
Gisterenavond ben ik voor de eerste keer sinds lang terug gaan trainen, maar wel nieuwe lokatie, nieuwe honden... kortom de blijde wijde wereld voor Darqan. Hij was zo vreselijk wild de hele tijd en plots zette hij zich in de houding `ik moet poeoeoeoeoeoepen

`
Dus ik met hem naar de bosjes... het spoot eruit, gelig water

niet bijster veel, maar toch...
Dan in auto al zijn eten van die dag eruit gekotst

Ik had hem de laatste keer `s middags gegeven dus dat trainen was niet het probleem. Ik heb hem wel `s middags ontwormd met Drontal... dat heeft er misschien iets mee te maken, maar verklaart nog altijd de groene brij van `s ochtends niet, hehehe

Ik wou hem dan gisterenavond laten vasten, maar toen dacht ik...nee, ik geef het hem en we zien wel.
Dus Darqan zijn normale portie voer gegeven
Dat is dan goed bevallen, want vanochtend al 2 keer gepoept. 1 keer donkergroen maar vast en de 2de keer meer bruinig (maar hij heeft dan ook vanochtend natuur gekregen) en vast...
Snappen jullie het

Want ik niet meer hoor.
Ik heb mezelf en de hond nog een maand gegeven. Als het elke keer zo is dan ga ik eerst een bloedtest laten doen om zeker te zijn dat het niet aan Darqan zelf ligt en dan zien we wel....
Alle raad van harte welkom!!!!
Hoe zit het met andere Duitse herder barfers??
Ciao