Ik ben weer even aan het puzzelen geweest met menu's en wat ik kan halen hier in de omgeving.
Ik wil een aantal mixen van 1 kilo gaan maken die ik dan dagelijks afwissel. Dat doe ik nu ook met de kvv en de mannen vinden dat lekker, als ze 2 dagen achter elkaar hetzelfde krijgen eten ze de 2e dag heel slecht. Orgaan wil ik per bestelling af gaan wisselen aangezien dat alleen maar per kilo geleverd kan worden. In de eerste bestelling neem ik eend (hart en lever) en als dat op is wil ik over gaan op kip (lever, hart, maag) en dan kan ik ook nog aan konijn (lever en nier) komen. Eigenlijk wil ik geen organen van de grotere grazers nemen, hoewel lam altijd een mogelijkheid is. Alleen bij konijn zie ik wel een probleem omdat ik niet aan hart kan komen. Kan ik dit zo laten of moet ik dit met kip of eend (of desnoods lam) opvangen?
1. kip (karkas/nek), eend (hart/lever), paard (spier)
2. eend (rug), eend (hart/lever), kip (spier)
3. houtduif (karkas), eend (hart/lever), lam (spier)
4. konijn (karkas), eend (hart/lever), geit (spier)
5. kip (karkas/nek), eend (hart/lever), eend (spier)
6. houtduif (karkas), eend (hart/lever), kalkoen (spier)
Daarnaast wil ik ook kwartel gaan proberen, die geef ik compleet als ochtend of avond maaltijd en ik ga nog sardientjes bestellen. De vis wil ik ook gaan wisselen tussen sardientjes, makreel en zalm. Het ligt er aan wat er te krijgen is.
Volgens mij zit ik zo wel aardig in de goede richting, niet overdreven veel van 1 bepaalde diersoort. Dit is waar ik op dit moment aan kan komen en wat ik in m'n vriezer kwijt kan. In de toekomst wil ik gaan kijken of er nog meer variatie nodig is, dat is natuurlijk ook afhankelijk van wat de mannen lekker vinden.
Max vond de eendagskuiken vanmiddag in ieder geval weer erg lekker. Snoepie heeft alleen het blik opgegeten, de junk, dus die zal ik morgen weer wat kleiner hakken.