Print

Auteur Topic: Prijzen van de producten  (gelezen 2213 keer)

tieneke

Re: Prijzen van de producten
« Reactie #15 Gepost op: 6 december 2010 om 22:26:43 »
Rita heeft heeeeel mooi vlees voor hele mooie prijzen :D
Ja....alleen is het zo ver weg.... :'(

tieneke

« Reactie #16 Gepost op: 6 december 2010 om 23:14:21 »
Ik vind trouwens dat je niet veel hebt aan prijzen die zo genoemd worden. Je kan het niet vergelijken omdat je de spullen er niet bij ziet. Er zit veel kwaliteitsverschil tussen; veel vet, weinig vet, mager, doorregen, veel pezen en bindvliezen en wat al niet tegenover weinig van dat spul, grote lappen, kleine stukjes, gemalen, jonge beesten, oude beesten, dat soort zaken.
Zeker weten,daarom kijken wij niet echt meer naar de prijs,het moet natuurlijk niet te duur zijn maar ik betaal liever iets meer dan dat ik eerst al het vet moet verwijderen.Zat adressen gehad de afgelopen jaren waar we de grootste zooi kregen en dan zitten wij natuurlijk nog in een ver achtergebleven gebied wat barf betreft.....hier verkopen ze zelfs varkensvlees en de mensen kopen het gewoon voor hun hond  :-X
Zelf betaal ik voor 1 kilo supervuile verse pens ong 6kc dus ongeveer 24 eurocent.Rundvlees en strotten etc kosten ook heel erg weinig bij dit superadres waar de koeien 1 voor 1 geslacht worden omdat er maar 1 koe in kan....zelfslachtende slager dus weinig stress voor de beesten,moeten er wel een kleine 3 uur voor rijden maar goed dan heb je ook wat.
Voor de biologische kippennekken omgerekend 68 eurocent per kilo maar moest wel 150 kilo ineens bestellen...erg fijn hoor als je dan genoeg vriesruimte heb dus meteen maar biologische kipkarkassen met veel vlees erbij die op 88 eurocent per kilo kwamen,werd zelfs nog gratis bezorgd en keurig per kilo verpakt!
Verder nog biologische kippenlever en biologische hart,nier,levermix van het rund bij deze firma.Makrelen zo rond de 1,60 a 2,00 euro de kilo,ligt aan het seizoen en deze koop ik net als de eend(nekken) en kalkoennekken bij de Ah en de slager.
Het duurste wat er hier gegeven wordt is oa de struisvogelmix wat jammergenoeg gemalen is,dit is een uitzondering omdat ik nergens struisvogel in zijn geheel kan kopen....betaal er een kleine 2,50 euro voor,vooral de kittens zijn er wild op.
De konijnenbouten kosten hier ook 2,50 euro per kilo,deze kopen we bij de poelier, de lamsbout uit Nieuw Zeeland kopen we bij de Makro en dit is wel even aftikken....ruim 4,50 euro per kilo en dan moet ik nog de voorpoot eruit snijden... iedere zondag slaan ze de nodige kilo's achterover alsof het gratis is.
Soms krijgen ze een hele zalm waar ik 4 euro per kilo voor betaal.
Voor de rest is het magertjes hier met aanbod...ben al 5 jaar op zoek naar hert en parelhoenkarkas etc wat niet te krijgen is in onze buurt en als het al te koop is gewoonweg onbetaalbaar.
Nou ja,heb ze in ieder geval nog niet horen klagen  :D

pike

« Reactie #17 Gepost op: 7 december 2010 om 13:10:36 »
Het duurste wat er hier gegeven wordt is oa de struisvogelmix wat jammergenoeg gemalen is,dit is een uitzondering omdat ik nergens struisvogel in zijn geheel kan kopen....betaal er een kleine 2,50 euro voor,vooral de kittens zijn er wild op.

;D daar zou je ook wel een hιιιιle grote vriezer voor moeten hebben  :biggrin2:

Pike, Armagnac en Duc - Fauve de Bretagne

tieneke

« Reactie #18 Gepost op: 8 december 2010 om 21:37:28 »
;D daar zou je ook wel een hιιιιle grote vriezer voor moeten hebben  :biggrin2:
Ik bedoelde dus nekken,vleugels etc  :biggrin2:

orinake

« Reactie #19 Gepost op: 8 december 2010 om 22:40:34 »
Goedkoopste wat momenteel in de diepvries zit:
0€ (vis die ik op de markt gehaald heb)
Duurste dat momenteel in de vriezer zit:
5€ (hertenvlees, zal me leren eerst prijs te vragen dan pas te bestellen :p)

vleesbot: prijzen tussen: 0.25 en 2.50€/kg (kip - eend - fazant - schaap - geit - konijn)
Orgaan: prijzen tussen: 1.00 en 3€/kg (Kip - eend - konijn - rund - hert - lam/schaap)
Spiervlees: prijzen tussen: 1.00 (de runderlip via Nadia) en 5€/kg (Kip - konijn - rund - paard - geit - lam/schaap - hert - struisvogel - antiloop - kangoeroe)
Pens: (rund): 1€/kg (gemalen) of 3.5€/stuk - (Lam/schaap) 0.75€/stuk
Prooi: Kuikens (1.55€/kg) - Kwartel (2.50€/stuk)
Vis: prijs tussen 0€ en 3€/kg

Hertog

• to Barf or not to Barf that is the question
« Reactie #20 Gepost op: 9 december 2010 om 19:58:38 »
Kan 1 van de computer kunstenaars niet een lijstje maken met voeding en naam van de leveransier en wel zo dat de gebruikers de prijzen erbij zetten. Dan zouden we een hele mooie lijst krijgen om te vergelijken.

pike

« Reactie #21 Gepost op: 9 december 2010 om 20:23:36 »
Kan 1 van de computer kunstenaars niet een lijstje maken met voeding en naam van de leveransier en wel zo dat de gebruikers de prijzen erbij zetten. Dan zouden we een hele mooie lijst krijgen om te vergelijken.

Zoals ik al eerder zei: Vergelijken kan je alleen als je ook de kwaliteit kan zien !

Pike, Armagnac en Duc - Fauve de Bretagne

May Linn

« Reactie #22 Gepost op: 9 december 2010 om 20:47:47 »

Ik heb dat ooit wel voor mezelf gedaan, maar dan weet ik idd ook wat de kwaliteit is van het spul.
Zo kan ik kipkarkas krijgen voor 0,40ct de kilo, maar dat is zo kaal dat ik het gratis nog niet zou willen.
Maar ook kipkarkassen voor 0,75ct de kilo, wat meer vlees dan karkas is.
Nu onthoud ik gewoon wat waar goed is zowel qua prijs als kwaliteit.
En bij nieuwe adresjes probeer ik alleen maar een paar kilo om te testen.

Patj88

« Reactie #23 Gepost op: 14 december 2010 om 20:54:11 »
Ik wacht voornamelijk de promoties bij verschillende supermarkten af.
Bij makro koop ik:

Soepvlees van rund 6€/kg
stoofvlees van paard 2.5€/kg
braadkippen per 6stuks 2.5€/kg
Deze week ga ik weer aankopen doen en ga ik eens struisvogel menemen 4.95€/kg
Men kippennekken haal ik bij een slachthuis in de buurt de eerste keer was het 1.2€/kg maar de laatste keer moest ik 1.6€/kg neertellen  :o
Maar heb ondertussen een ander adressje waar ik ze voor 1€/kg kan krijgen maar hier heb ik nog niets besteld
Pens geef ik in Kvv vorm van duck 2.80/kg maar heb nu ook eens een pakje smuldier pens gekocht 1.2€/kg dit geef ik steeds tijdens een brokdag.
Lams en rundshart van smuldier 1.80€/kg.
Ik heb de Barfrekenhulp van op het forum hier voor mezelf wat uitgebreid zodat als ik de prijs zet naast men percentage vleesbot , spiervlees, orgaan en groeten
ik onmiddelijk kan zien hoeveel men menu kost per kilo en hoeveel Jasco kost op een barfdag:).
Voor het moment is men duurste menu 2.67€/kg.

Aquillo

• Aquillo en Estrella
« Reactie #24 Gepost op: 17 januari 2011 om 19:51:08 »
per 10 kg kopen is vaak goedkoper  ;)

Happy Podenco's

*Flip*

• ff chillϋh
« Reactie #25 Gepost op: 17 januari 2011 om 21:06:21 »
eigenlijk houd ik het niet echt bij, voor 1 kat heb ik dan ook niet zo veel nodig. Met voornamelijk wild en hele duiven en kwartels denk ik dat ik toch zeker op de 3€ de kilo uit kom. Gemiddeld 2kg/wk, dan is dat goed te doen.
Als ik een hond zou hebben die 10kg per week weg eet dan zal ik misschien minder duur vlees kopen en zeker per 10kg kopen om de kosten te drukken, en een huge vriezer ipv t tafelmodelletje :)

Barf

• http://www.honden-offtopic-forum.nl/index.php
« Reactie #26 Gepost op: 19 januari 2011 om 13:13:57 »
Ik houd het eerlijk gezegt niet zo bij, ik zorg ervoor dat ze gevarieerd kunnen eten en van een goede kwaliteit.

Print

Barfplaats wordt gesponsord door