Hier hebben we het er onlangs nog over gehad:
http://www.barfplaats.nl/forum/index.php?board=5;action=display;threadid=7278
Enne, ik ben helemaaaal niet overtuigt dat een wolf niet de hele dag loopt te snacken. Ik denk juist dat een wolf juist wel de hele dag loopt te snacken. Tenminste, soms.
Ik denk dat een wolf gerust eens zo'n dag er tussen heeft zitten:
07:00 uur een muis
09:05 uur een half vergane muis/rat (niet meer te ontleden)
10:30 uur een sprinkhaan, kwam zojuist voorbij gehipt en ik had toch niks te doen
11:03 uur wat grassprieten want ik ben een beetje gevoelig op de maag vandaag (komt vast door die dooie muis)
13:45 uur een kwart konijn, karig maaltje zeg
16:18 uur een paar bessen, ben nog steeds niet helemaal lekker van die dooie muis
18:03 uur een muis. Ze zijn vandaag in overvloed
19:00 uur een paar grassprieten want ik verveel me te pletter. Ga zo denk ik ff pitten
21:55 uur een paar eieren (makkelijk kunnen pakken nadat ik ma had weggejaagd)
23:16 uur weer een half verrotte muis. Zonde om weg te gooien
Wat nou 1 keer per dag 1 maaltijd....?
Lizzy, jouw antwoord raakt kant noch wal...
Wat betekent, in hoeveelheid, nu datgene wat je opnoemt? In de veronderstelling dat ze datgene wat je opnoemt al zouden kunnen vinden in de natuur. Want, zeg nou zelf, hoeveel roofdieren laten een halve muis of een half konijn achter voor de wolf?En uberhaupt moet de wolf die dan ook nog vinden voor de kraai, raaf of gier ze vindt..
Hoeveel maanden per jaar vind je eieren in de natuur, en waar vindt je het merendeel van die eieren dan, tenminste als je het hebt over vogeleieren....? Ik weet dat er grondbroeders en geen-grondbroeders zijn, maar ken je het percentage? Ik heb immers nog nooit een wolf in een boom zien klimmen.
En die grassprietjes en bessen, wat heeft dat te betekenen in het kader van een algemene voeding?
Een wolf is een roedeldier, en de wolf wordt gevoed door de roedel ("the strength of the wolf is the pack, and the strength of the pack is the wolf") en voor een roedel zijn grassprieten en bessen geen snacks maar net goed genoeg om tegen piesen, in feite zijn onze honden net zulke roedeldieren als de wolf.
Lees anders Mech eens op bladzijde 172, daar staat het precies aangegeven..