Print

Auteur Topic: "Bijproducten" kat  (gelezen 651 keer)

Lonaa

• It may be raining, but there's a rainbow above you
Re: "Bijproducten" kat
« Reactie #15 Gepost op: 26 oktober 2010 om 21:10:51 »
Heb blikvis geprobeerd, blikvoer, in stukjes snijden, warm water er overheen, maar niks hoor. Vis eraf likken en dan beetje naar mij kijken van: ja, dat vieze ding ga ik echt niet op eten ofzo.

Too

« Reactie #16 Gepost op: 26 oktober 2010 om 21:16:57 »
Zooooo herkenbaar  :biggrin2:

Limpy

« Reactie #17 Gepost op: 26 oktober 2010 om 21:40:32 »
Maar Too, riep jij niet ooit eens: de aanhouder wint? Door jouw vastberaden verhalen heb ik het hier ook volgehouden met die zwarte zot en is dat ook goedgekomen  ;D
groetjes, Tanja

Limpy (ekh)        Blixa (htk)          Obi-wan   en    Pekke  (oosterse kortharen)

fem fatale

« Reactie #18 Gepost op: 26 oktober 2010 om 21:41:48 »
Plien eet ook geen kuiken. Vorige week had ik toevallig ei in huis en Kai en Jet vonden het fantastisch, maar Plien lust dat ook niet. Ze eet verder alles wat ze tot nu toe heeft gekregen, dus dan doet ze het maar zonder ei.

Groenten en fruit worden hier niet gegeten, behalve door mij dan. Ik mag geen koemelk, maar wel geitenkaas en dat vinden ze superlekker, maar vanwege het zout mogen ze het niet van mij (tijdens het koken valt er wel eens wat, en dat laat ik liggen, die paar kruimeltjes per maand zullen ze wel overleven).

Ik probeer ze soms insecten te geven, maar uit een schaaltje eten ze het sowieso niet, als beloning wel, maar dat zijn dan drie meelwormen of krekeltjes per keer.

Ze krijgen dus niets extra's eigenlijk. Arme katten.

Too

« Reactie #19 Gepost op: 26 oktober 2010 om 21:49:55 »
Jahaa maar ik wil mezelf niet steeds herhalen  ::)

mijn hummels vreten bijna alles, houtduif tuffen ze vastberaden uit,sardien op lkamertemperatuur is ook oneetbaar[uit de koelkast is t wel lekker], kuik vroeg heel wat doorzettingsvermogen en creabeafoptrucs dat vinden ze nu echt heel lekker, bij muis doet Cera steeds weer alsof t een heel nieuw eng oneetbaar ding is Too is slimmer [alle kuiktrucs heb ik ook op muis toegepast]

Cera had in t verleden soms wat moeilijkheden met nieuwe smaken -hert, ree, paard- , ze vond t wel interessant maar 'zette d'r geen bek op' en dan had ze dikke pech : kreeg t rustig 3 maaltjes achtereen op d'r bord
en dan na een gewone eetdag wéér... ongeacht of ze de eerste portie had gegeten of niet en dat heeft gewerkt

Limpy

« Reactie #20 Gepost op: 26 oktober 2010 om 21:52:57 »
Too, ik vond je kuikenverhalen toch echt zeer inspiratievol hoor, ben er veel creatiever door geworden  ;D ;D ;D
Nu nog mijn zwarte zot ooit eens aan de knaagdieren krijgen hiermee....
groetjes, Tanja

Limpy (ekh)        Blixa (htk)          Obi-wan   en    Pekke  (oosterse kortharen)

koekje

• Tuuterdetuut
« Reactie #21 Gepost op: 26 oktober 2010 om 23:08:33 »
ik heb ook een keer een bakje krekels gehaald, net als flin.
ot en sien vonden ze erg leuk en ook smakelijk. ik ben er alleen niet zo handig mee. ik had het bakje in de koelkast gezet en toen gingen ze natuurlijk slapen  :-[
toen gewoon in de voorraadkast en toen bleven ze beter wakker. alleen zat het bakje nogal vol en waren ze op een gegeven moment allemaal dood. mss de volgende keer toch maar eens een blaadje sla ofzo in het bakje doen.

Ot: nepturk
Sien: rode appelsien

fem fatale

« Reactie #22 Gepost op: 26 oktober 2010 om 23:18:50 »
Of dode kopen.

Ik weet hoe mijn katten zijn met hun eten en die krijgen niets levends. Dat is zielig, en bovendien slagen ze er al in muizen kwijt te raken en die vind ik na een tijdje op geur weer terug, ik wil niet weten waar ik levend voer ga terugvinden :o

Limpy

« Reactie #23 Gepost op: 26 oktober 2010 om 23:35:07 »
Heb ze hier ooit eens wat levende meelwormen gegegeven.... alleen limpy en wijlen luna vonden ze heerlijk, blixa en obi-wan vonden hun toen echt gek!

Misschien weer eens proberen met pekke zn jacht-instinct... hij lust iig verdwaalde krekels v/h balkon.....
groetjes, Tanja

koekje

• Tuuterdetuut
« Reactie #24 Gepost op: 26 oktober 2010 om 23:41:33 »
ik denk dat ze dode krekels niet leuk vinden, het vangen is ook onderdeel van het eetfestijn. platte spinnen eten ze ook niet op.
levende zoogdieren (als in levende muizen ofzo) geef ik niet. is zielig voor de muis en zielig voor de kat; de muis zou maar terugbijten. en levende muizen gaan zeker de hele kamer rond.

Ot: nepturk
Sien: rode appelsien

Print

Barfplaats wordt gesponsord door