Print

Auteur Topic: schuldgevoel maar tevreden hond  (gelezen 2154 keer)

wendy71

Re: schuldgevoel maar tevreden hond
« Reactie #15 Gepost op: 29 oktober 2010 om 16:57:35 »
Als mijn honden diertjes in de vacht zouden eten, had ik hem ook de auto ingegooid. ;)

evds

• Dwan rip 2011-07-11
    • http://www.schaapskudde-eerde.nl
« Reactie #16 Gepost op: 31 december 2010 om 13:41:34 »
Ik neem verse "road kills" ook mee.  Een hert heb ik gelukkig nog nooit aangereden al zou ik het zeker meenemen om te slachten (en niet alleen voor de honden  :biggrin2:). En waarom je schuldig voelen tov het konijn? Het heeft toch een goed doel gediend?

Dit jaar gaan we een aantal oudere ooien slachten, de mindere stukken zijn dan ook voor de honden. En ik begin over een paar weken met twee flink uit de kluiten gewassen rammen. De hammen worden gerookt, de koteletten voor mensen (hubbie vind ram nog lekkerder dan lam) de rest gaat ri. hondjes. Als het nog zo koud is als nu(geen last van rotting en vliegen) dan krijgen ze een heel voorkwartier achter in de tuin en kunnen daar dan 3 of 4 dagen met zijn 3-en van eten.

Foto's door Ellen van Aalst
http://www.schaapskudde-eerde.nl

WillyP

« Reactie #17 Gepost op: 4 januari 2011 om 22:03:56 »
Gelukkig heb ik zelf nog niet veel aangereden, ik schrik er veel te erg van dat ik nog een dubbel ongeluk veroorzaak. Mijn man heeft al meerdere keren iets meegenomen dat aangereden langs de weg lag (haas, fazant o.i.d) Als het nog goed vers is gaat het in onze vriezer, anders in die van de hond.
Nu is er bij ons niet veel meer vreemd als het om dode dieren voor de slacht gaat. Aangezien mijn man voorjager is met de hond en dus in de winter altijd met de jagers op pad is, komt er vaak genoeg wild mee naar huis om te slachten. De resten gaan uiteraard naar de hond (en de kat, maar dat moet ik niet te hard zeggen, daar slacht manlief niet voor zegt ie) Zo ben ik behoorlijk bevoorrecht met fazant, haas, eend, duif, gans en zelfs hert wat hier geslacht wordt, voor eigen consumptie en dus ook voor de hond. Wat hebben we veel weggegooid voor Baiko barfte  :-[ Dat geeft achteraf nog eens een schuldgevoel.
« Laatst bewerkt op: 4 januari 2011 om 22:05:39 door WillyP »

Paula1976

• Wie met iedereen door één deur wil, zit vaak klem.
« Reactie #18 Gepost op: 5 januari 2011 om 10:55:40 »
Het is natuurlijk jammer voor het konijntje dat ie is aangereden maar ja, wat doe je daar aan? Liever het konijn dood en dat ie nog kan dienen als lekkere maaltijd voor de hond, dan uit alle macht het konijn proberen te ontwijken en zelf met de auto tegen een boom.

Geweldig toch, it's the circle of life!

Vorig winter vond ik tijdens het hardlopen een dode eend, zag er nog tip top uit, ben eenmaal thuis terug gegaan met de auto en heb de eend mee genomen, geplukt en verdeeld in hapklare stukken voor Tico die toen 3 maanden oud was. Hij heeft er heerlijk van gesmuld!

Als we achter in het veld lopen en er ligt een dood veldmuisje bij het pad, dan kan ik er niet tegen knipogen of Tico heeft em al op! That's nature!

I'm in love with my powderpuff Tico and hairless Eddie!

jalukrifa

• mantrailing twente
« Reactie #19 Gepost op: 10 januari 2011 om 20:14:41 »
Een aangereden haas of konijn neem ik ook mee, als het er nog netjes uitziet. Ik maak het dan wel schoon, voer niks met velletje. Laatst belde manlief dat er een ree in de berm lag.........of ie die mee moest nemen.........dat vond ik toch wel weer een beetje te veel van het goede. Dus die heeft ie maar laten liggen. (ik ben trouwens eigenlijk wel benieuwd of ie hem echt meegenomen zou hebben als ik "doe maar" gezegd zou hebben, denk het niet, hij gaat al uit de keuken als Falco iets bloederigs krijgt, of pens...)

WillyP

« Reactie #20 Gepost op: 10 januari 2011 om 20:59:39 »
Als ie dan al een ree zou meenemen, moet je toch wel uitkijken dat niemand dat ziet, want dat is strafbaar. Alleen jagers mogen die schieten en meenemen. Aangereden moet je melden

WendyE

• *
« Reactie #21 Gepost op: 11 januari 2011 om 21:42:21 »
(Hoop dat ik nu niet gelijk als gek verklaard wordt  :-[ ;))

Hebben jullie niet de angst dat het dier dat aangereden is, wat onder de leden heeft, en je dat dan aan de hond geeft. Die angst zou ik zelf namelijk wel hebben. Je weet niet of het dier kern gezond was, en gewoon net iets te laat weg was voor een auto, of dat het dier ziek was, en daarom langzamer reageerde, en daarom het loodje legde...

(Tja, misschien ben ik wel gek  ;))

jara

« Reactie #22 Gepost op: 11 januari 2011 om 22:31:43 »
Een hond wordt ook niet ziek (normaal gesproken) van rottend vlees....

evds

• Dwan rip 2011-07-11
    • http://www.schaapskudde-eerde.nl
« Reactie #23 Gepost op: 14 januari 2011 om 19:30:59 »
(Hoop dat ik nu niet gelijk als gek verklaard wordt  :-[ ;))

Hebben jullie niet de angst dat het dier dat aangereden is, wat onder de leden heeft, en je dat dan aan de hond geeft. Die angst zou ik zelf namelijk wel hebben. Je weet niet of het dier kern gezond was, en gewoon net iets te laat weg was voor een auto, of dat het dier ziek was, en daarom langzamer reageerde, en daarom het loodje legde...

(Tja, misschien ben ik wel gek  ;))
Je bent niet gek hoor  ;)

Echt zieke wilde dieren (konijnen met mixamatose het gaat weer heersen hier) geef ik ook niet aan mijn honden.

Foto's door Ellen van Aalst
http://www.schaapskudde-eerde.nl

WillyP

« Reactie #24 Gepost op: 17 januari 2011 om 22:57:53 »
Wij hadden laatst een haas gekregen van de jager in ons midden. De haas was dood gevonden, was mager, maar verder leek hij in orde. Tot we hem gingen slachten. Zijn lever en nieren waar twee keer zo groot als normaal en er zaten witte puntjes op de lever. Helaas voor de haas, maar we hebben hem gedoneerd aan de kliko. Dit geven we dan ook niet aan de hond.

Mevroi Kruim

« Reactie #25 Gepost op: 18 januari 2011 om 11:33:28 »
Parasieten zou ik me zorgen over maken omdat die soms nog wel eens schadelijk kunnen zijn voor de hond. Maar ziektes die van konijn/haas op hond over gaan zijn er volgens mij niet. Myxomatose is echt alleen een konijnenziekte die bovendien ook niet rechtstreeks overgebracht wordt maar via konijnenvlooien. Dus daar zou ik me dan niet zo druk over maken.
Het is me trouwens wel opgevallen dat mijn ouwetje Tara die echt alles vrat (en ook nog wel eens zelf een konijn heeft gevangen en opgegeten) een myxomatose-konijn niet wilde aanraken, laat staan opeten. We kwamen ze nog wel eens tegen en ze liep er dan met een boog omheen zodat ik ze zelf de hersens mocht inslaan  :'(

Do not do as I do or do as others do. That's a lot of do do, and we all know what that smells like
by Puppetji

Aquillo

• Aquillo en Estrella
« Reactie #26 Gepost op: 30 januari 2011 om 21:23:23 »
Goed gedaan. Dier is niet voor niets gestorven en je hond heeft nu een prachtmaaltijd gehad. Dus voor herhaling vatbaar? Niet voor het vangen van een wilde, maar wel voor het kopen van konijnen in de vacht. Je Hond zal er nog mooier van worden.

Ik zou dit niet doen denk ik, ik haal liever iets uit mn vriezer ;D
Waarom niet.. Dat wat uit je vriezer komt is ook een lief dier geweest hoor. Ik denk dat het konijn sneller dood was dan dat dier in de slachterij.

Happy Podenco's

Print

Barfplaats wordt gesponsord door