Het is een reactie van de fokker die Renee hier neer heeft gezet, niet haar/zijn eigen bewoording. 
Ohhhww, op die fiets! Sorry Renee! Overal waar je leest "je of jij" in mijn reactie, moet je lezen "de fokker". En twee keer sorry, voor dat ik jou met "hij" aanspreek terwijl je een meisje bent
Nog wat he. Dat BARF een hype is. Laten we wel wezen, 20 jaar geleden is het zo'n beetje "her ontdekt", deze normale gezonde manier van voeren. Toen Ian Billinghurst (Australische dierenarts) het boek "Give Your Dog a Bone" schreef. Dus deze "hype" duurt al 20 jaar voort en spreidt zich nog steeds als een olievlek uit. Dus wat nou, hype? Dit geeft aan dat de fokker van jouw hond (iemand die anti BARF is hoeft geen broodfokker te zijn hoor. De meeste zijn dat niet. Veel grotere fokkers hebben zich met hun kennel echter wel verbonden aan een bepaald merk brok. En worden daar ook zeker door gesponsord in bijv. shows enzo) weinig tot geen verstand heeft van BARF. Dat geeft op zich niet maar dan net doen of je wel weet waar je het over hebt een een hoop onzin oplepelen, gut ja, daar word ik dan licht van in mijn hoofd.
Mijn hond Linga is trouwens 2de generatie BARF gevoerde hond. En mijn hond Biscuit is 3de generatie BARF gevoerde hond. Jaaa, ze zien er ontzettend zielig uit en ze hebben een heel zwaar leven

Ik heb wel een complete studie van BARF gemaakt. En ik heb alles wat wij gemiddeld voeren berekend en naast de benodigde vitamines/mineralen gelegd uit de "Nutrient Requirements of Dogs". Niet omdat ik denk dat het nodig is. Maar wel omdat ik vond dat ik als eigenaar van het grootste rauwe/verse hondenvoerforum van Nederland en Belgie van A tot Z moet weten waar ik het over heb. In ieder geval zoveel mogelijk. Wat jouw fokker zegt is gewoon niet waar. Wanneer je 40% a 50% vleesbotten voert, 5% a 15% groenten, 15% a 20% orgaanvlees (inclusief pens) en de rest spiervlees maar ook vette vis en eieren en je gebruikt minimaal 4 verschillende diersoorten: dan krijgt jouw hond alles binnen wat ie nodig heeft. Punt.