is en blijft moeilijk, ik heb geen andere keus dan voorlopig niet te enten, maar ook dat is eng.
kennelhoest krijgt qyan nooit meer, terugkijkend naar zijn medisch dossier zijn toen de eerste klachten van ene hele reeks begonnen.
vindt het verder een onnuttige enting, was op de vorige ipo vereniging helaas verplicht, maar waar ik nu train niet.
dus die valt af.
geeent en toch kennelhoest gekregen tot 2x toe, dus waar dient die enting voor

geld

ook voor de rest van de entingen is qyan vrijgesproken vanwege zijn situatie en is daar dus de enige toegestane niet geeente hond.
afhankelijk van de uitslagen van de onderzokeen ed en zijn toestand over een maand of 6 kunnen ze me dus alsnog verplichten om hem te laten enten als ik zou blijven trainen.
misschien eens overleggen met jullie vereniging, of gewoon niets zeggen en afwachten.
vragen ze bij jullie expliciet om het entingsboekje dan

bij ons alleen bij inschrijving
de verzekering zit ik ook nog mee.
dier en zorg (onze verzekering) vergoed volgens mij niet voor niet ingeente honden.
bij hun wordt je volgens mij de verzekering uitgeschopt, of ze laten je gewoon ieder jaar betalen (heb een verzekering afgsesloten voor 5 jaar)
net zo lang totdat je verzekering is afgesloten.
ik ga ze in ieder geval niet melden dat qyan niet is ingeent in oktober.
slapende honden moet je niet wakker maken luidt het gezegde toch

maar.......mijn da wil zo vriendelijk zijn om toch netjes aan dier en zorg te melden dat qyan zijn boost heeft gehad en wil ook wel stikkertjes plakken als het nodig is, want die ent qyan dit jaar in ieder geval niet meer.
hoe ik het in jouw geval aan zou pakken:
-niet reageren op het kaartje voor de kennelhoest, is zowiezo nutteloos.
-misschien de bijsluiter ana oebaya vragen van ik dacht nobivac en meenemen naar je da! kijk eens, zelfs de fabrikanten zijn nu tegen ieder jaar enten.
ik weet het niet, zou het ook moeilijk vinden.
qyan zijn situatie is op het gebeid van enten ene geluk bij een ongeluk op het moment dan maar.
als ik qyan gewoon zou blijven enten dan is het eenmaal per 3 jaar, maar niet eerder dan die 3 jaar.
tja, blijft een moelijke kwestie :-/
succes met de keuze zullen we maar zeggen he

groetjes wendy en een poot van qyan