Print

Auteur Topic: Vraag en antwoord m.b.t het gebruik van een droogmachine  (gelezen 10210 keer)

Limpy

Re: Vraag en antwoord m.b.t het gebruik van een droogmachine
« Reactie #90 Gepost op: 29 november 2011 om 23:01:30 »
ik wil ook graag een droogmachine aanschaffen maar weet iemand ook een goede op 110 Volt (ik woon niet in Europa namelijk). Hier is elektra duur en zeker als het op 220 gaat... :'(

Waarschijnlijk kun je op curacao ook wel aan de lucht drogen onder een hor, vooral met die zomerse temperaturen daar (iig kleine visjes)
groetjes, Tanja

Limpy (ekh)        Blixa (htk)          Obi-wan   en    Pekke  (oosterse kortharen)

*milyck*

« Reactie #91 Gepost op: 29 november 2011 om 23:08:34 »
hmm ik zal wel kijken of ik het via de VS kan bestellen maar daar zijn ze weer duurder :(
weet iemand wat de afmetingen zijn van die bohman bv? Misschien kan ik het laten opsturen

Ongeveer 29 x 30 x 30 inclusief doos ;) Wel licht in gewicht, minder dan een kilo schat ik zo :)

herder_lover

• Dream your life, then:... live your dream!
    • PHVC
« Reactie #92 Gepost op: 29 november 2011 om 23:52:25 »
Waarschijnlijk kun je op curacao ook wel aan de lucht drogen onder een hor, vooral met die zomerse temperaturen daar (iig kleine visjes)
nou dan overleeft het niet lang denk ik door honden, ratten, muizen, kakkerlakken of noem maar op  :-[

Esther Q

• Karulas Wolftrail sledetochten
« Reactie #93 Gepost op: 12 december 2011 om 17:11:10 »
nou dan overleeft het niet lang denk ik door honden, ratten, muizen, kakkerlakken of noem maar op  :-[
Hejjj, das lang geleden dat ik jou hier las! :)
Hier (in Estland) ook tal van 'on'gedierte. Ik heb een droogrek gemaakt met gaas rond een houten paneel voor onze eierschalen. Misschien kun je een afgesloten droogrek maken en die aan een boomtak hangen?

herder_lover

• Dream your life, then:... live your dream!
    • PHVC
« Reactie #94 Gepost op: 12 december 2011 om 17:19:28 »
dieren hier komen overal in. Kakkerlakken, ratten, muizen, torren, mieren in alle vormen en kleuren... vogels... noem maar op. Moet echt een droogmachine aanschaffen. Dan uit NL halen denk ik, is het makkelijkst hoewel dat op 220 is en we hier 110 stroom hebben....

Claudia N

• Eens een poedel, altijd een poedel!
« Reactie #95 Gepost op: 12 december 2011 om 21:36:28 »
dieren hier komen overal in. Kakkerlakken, ratten, muizen, torren, mieren in alle vormen en kleuren... vogels... noem maar op. Moet echt een droogmachine aanschaffen. Dan uit NL halen denk ik, is het makkelijkst hoewel dat op 220 is en we hier 110 stroom hebben....

Bestaat er geen "plug" om de stroom om te vormen?
I wonder if other dogs think poodles are members of a weird religious cult. (-Rita Rudner)

*milyck*

« Reactie #96 Gepost op: 12 december 2011 om 21:38:08 »
Volgens mij wel, ze heten "omvormers" We hebben het hier in Europa ook wel eens gebruikt bij andere netspanningen.

Monoxxide

« Reactie #97 Gepost op: 1 januari 2012 om 00:28:22 »
Ik gebruik er enkele die 220 omzetten in 110. Dit is er ééntje die 110 omzet naar 220.
http://www.mobilenergy.nl/index.php?/110-naar-220-volt/Omvormer-110-naar-220-volt-45-Watt/flypage-ask.tpl.html

Wenmart20

• *
« Reactie #98 Gepost op: 3 februari 2012 om 11:59:34 »
Weten jullie een beetje waar ik in utrecht aan goedkoop droogvlees kan komen.
Zoals onderdelen van konijn , kippenpoten , orgaanvlees van rund , geit en lam

Claudia N

• Eens een poedel, altijd een poedel!
« Reactie #99 Gepost op: 3 februari 2012 om 17:13:05 »
Islamiet?
I wonder if other dogs think poodles are members of a weird religious cult. (-Rita Rudner)

Naära

• *
« Reactie #100 Gepost op: 2 april 2012 om 13:49:38 »
Ik heb vandaag ook een Bomann besteld. Hoop hem morgen binnen te krijgen.
Heb al veel droog-topics op het forum doorgelezen, super!
Er is alleen nog niet een lijstje met alle verschillende soorten spul om te drogen en daarbij de droogtijden hé? Of heb ik verkeerd gekeken?
Zou wel handig zijn zo'n overzichtje. Kan je in een oogopslag zien wat je allemaal kan proberen met de droger en hoeveel tijd je daar dan voor nodig hebt.
He is your friend, your partner, your defender, your dog. You are his life, his love, his leader.
He will be yours, faithful and true, to the last beat of his heart. You owe it to him to be worthy of such devotion.

lauraV

• leef je dag alsof het je laatste is en geniet
« Reactie #101 Gepost op: 4 april 2012 om 01:36:10 »
Ik heb vandaag ook een Bomann besteld. Hoop hem morgen binnen te krijgen.
Heb al veel droog-topics op het forum doorgelezen, super!
Er is alleen nog niet een lijstje met alle verschillende soorten spul om te drogen en daarbij de droogtijden hé? Of heb ik verkeerd gekeken?
Zou wel handig zijn zo'n overzichtje. Kan je in een oogopslag zien wat je allemaal kan proberen met de droger en hoeveel tijd je daar dan voor nodig hebt.

een vaste tijden lijstje is een beetje moeilijk , iedereen snijdt het vlees op een andere dikte ....
eigenlijk kun je alles drogen zolang er maar geen vet aan zit want dat wordt niet droog en minder lang houdbaar
verder als je denkt dat het goed is de ringen van elkaar afhalen zodat het af kan koelen , daarna zie je pas na het breken van het vlees hoe droog het is.
groetjes van de jackrussells , Loeka en Noa

Naära

• *
« Reactie #102 Gepost op: 4 april 2012 om 08:48:02 »
Oke, bedankt, dat ga ik proberen!
Nou ja, zodra ik m'n machine binnen heb tenminste. Had hem gisteren verwacht maar helaas...
He is your friend, your partner, your defender, your dog. You are his life, his love, his leader.
He will be yours, faithful and true, to the last beat of his heart. You owe it to him to be worthy of such devotion.

Naära

• *
« Reactie #103 Gepost op: 26 april 2012 om 14:28:40 »
Iemand ervaring met het drogen van sprot of spiering? Zit er verschil in? En hoe lang moeten die drogen?

Ik haalde tot nu toe altijd zakken gedroogde visjes voor Phoenix. Die visjes zijn ongeveer 8 a 9 cm groot. Welke visjes zijn dat (geen idee hoeveel kleiner ze worden met het drogen maar vermoed dus sprot of spiering)? Nu ik een droger heb wil ik ze graag zelf gaan maken.

lauraV

• leef je dag alsof het je laatste is en geniet
« Reactie #104 Gepost op: 26 april 2012 om 21:44:30 »
spiering gaat 6 a 7uur duren....

btw  sprot is groter dan spiering en ook vetter dus niet kurkdroog te krijgen...
« Laatst bewerkt op: 26 april 2012 om 21:46:09 door lauraV »
groetjes van de jackrussells , Loeka en Noa

Print

Barfplaats wordt gesponsord door