Hallo Tannetje,
Drie vragen n.a.v. jouw opmerkingen. Hier in België is het niet zo moeilijk om je hond minder te laten enten en toch je boekje in orde te hebben, zodat je overal heen kan. Echter, mijn dierenarts probeert toch om Parvo wel meer te enten dan waar ik voor gekozen heb. Ze heeft nl. regelmatig hele nestjes met Parvo. Ik denk zelf, dat het nestjes zijn van fokkers die het virus in hun kennel hebben en beter een tijd niet zouden kunnen fokken. Zie ik dat goed en brengt het niets om Parvo in dit geval toch vaker te blijven enten.
Dan over je black and tan verhaal. Ik heb hier honden van wie de moeder black and tan was. Moet ik dan incalculeren, dat mijn honden ook problemen kunnen hebben met het opbouwen van een goede titer? Diezelfde moeder is nl. wel gestorven, heel kort na enting, door een auto-immuunziekte.
Jij hebt het over titer-bepalingen. Kan ik die ergens laten doen? Voor Rabiës is het niet moeilijk, maar eigenlijk zou ik het voor mijn 4 honden en mijn kat op regelmatige basis willen laten uitvoeren. Dat geeft mij echt rust en het helpt om dierenartsen te overtuigen.
Benieuwd naar je antwoord.
groetjes,
Nicolette