Print

Auteur Topic: Als ik dan toch aan het kokkerellen ben: groentemix  (gelezen 950 keer)

irmaa

Re: Als ik dan toch aan het kokkerellen ben: groentemix
« Reactie #15 Gepost op: 1 augustus 2010 om 10:25:36 »
Hallo, ik ben nieuw op barfplaats. Hebben jullie al een Orijen geprobeerd?
Dat is biologisch voer uit Canada. Wij hebben 2 labradors en die zien er fantastisch uit sinds ze dit voer eten.
Onze jongste hond heeft een allergie, sinds hij Orijen vis krijgt, is deze helemaal verdwenen. Ze hebben een mooie glanzende vacht.
Een vriend van ons met een labrador die altijd last had van zijn darmen, geeft hem nu ook Orijen, en het is helemaal weg.
De ontlasting is mooi en compact en maar 2x per dag. Hieronder een omschrijving van Orijen zelf. Je kan het voer bestellen bij zooplus.nl, ze bezorgen het gratis. Het is niet goedkoop (de kip 13,5 kg rond de 64 euro en de vis 15 euro duurder), maar wij eten zelf ook goed omdat je gezond wil blijven (en het liefst alles biologisch) dus waarom je honden niet?

Honden zijn alleseters, maar die wel een biologische behoefte hebben aan een dieet met een hoog percentage van natuurlijke proteïne, rijk aan vers vlees en verse vis en laag in koolhydraten. Met het hoogste percentage van verse scharrel kippen, wild-gevangen noordelijke wit vis en verse gehele eieren, barst ORIJEN Adult met de voor honden eenvoudig op te nemen dierlijke eiwitten. (tenminste 75%). Orijen bevat geen granen,  die voor honden biologisch onnatuurlijk zijn,  waardoor een  koolhydraten arm dieet ontstaat. Honden hebben een instinctieve capaciteit om die grassen en onkruid te selecteren en te verbruiken die hun levenskracht verbeteren. Daartoe, bevat ORIJEN Adult inheemse Canadese Botanische toevoegingen zoals, calendula, heemstwortel en de melkdistel, die het natuurlijke hondendieet aanvult en de algehele gezondheid en immuunsysteem ondersteund. Orijen versterkt verder de werking van de lever en controleert op een natuurlijke wijze de  insulineniveaus.

Ingredienten:
Vers kippenvlees, kippen meel, kalkoen meel, gestoomde aardappels, vers gevangen witvis, kippen vet, verse hele eieren, zalm meel, zal en ansjovis olie, tapioca, kippen borst, zonnebloem olie, Lijnzaad, Atlantische kelp, gestoomde wortelen, spinazie, erwten en tomaten, zon gedroogde alfalfa, appel vezels, basilicum zaden, rozemarijn extract, witlof, burdock en heemstbloem wortelen (FOS), gist extract (MOS), glucosamine HCI, Amerikaanse veenbessen, zwarte bessen, rozenbottels, netels, goudsbloem, l-Carnitine, venkel zaden, chamomile bloemen, distel melk , muur, zomer bloemen, Chondroitine sulfaat, gemixte tocopherols (vitamine E bron), choline choride, vitamine A, vitamine D3, niacine, riboflavine, thiamine monotraat, vitamine K, vitamine B12, folic zuur, biotine, pyridoxine (vitamine B bron), ijzer poteinaat, zink poteinaat, lactobacillus acidophilus, lactobacillus kassei, B. bifdus, S. Boulardi.

Dit is toch een brok??     maar ik geef ze  liever echt eten...

boskat

« Reactie #16 Gepost op: 1 augustus 2010 om 10:31:16 »
Dat is biologisch voer uit Canada. Wij hebben 2 labradors en die zien er fantastisch uit sinds ze dit voer eten.
Onze jongste hond heeft een allergie, sinds hij Orijen vis krijgt, is deze helemaal verdwenen. Ze hebben een mooie glanzende vacht.
Een vriend van ons met een labrador die altijd last had van zijn darmen, geeft hem nu ook Orijen, en het is helemaal weg.
De ontlasting is mooi en compact en maar 2x per dag. Hieronder een omschrijving van Orijen zelf. Je kan het voer bestellen bij zooplus.nl, ze bezorgen het gratis. Het is niet goedkoop (de kip 13,5 kg rond de 64 euro en de vis 15 euro duurder), maar wij eten zelf ook goed omdat je gezond wil blijven (en het liefst alles biologisch) dus waarom je honden niet?

Orijen is BROK,, dat wordt hier niet gegeven,dit is een Barf/KVV forum,
Als je geen versvlees geeft, zit je hier niet goed,dan kun je beter een brokkenforum zoeken ;)
Als je je honden gezond wilt laten eten,lees je dan in en ga dan kvv(kompleet vervlees zoals Carnibest of smuldier en nog vele meerdere soorten) geven en je kunt als je wilt ,je dan inlezen in Barf,dan stel je zelf de maaltijd van je hond samen en  dat dan gaan geven
Staat veel info hier op barfplaats over en iedereen wil je wel helpen.
Met brok voeren is niet gezond en onnatuurlijk
[IMG]http://i55.tinypic.com/307p9p5.jpg[
Nina

ulla

« Reactie #17 Gepost op: 1 augustus 2010 om 11:40:02 »

Honden zijn alleseters, maar die wel een biologische behoefte hebben aan een dieet met een hoog percentage van natuurlijke proteïne, rijk aan vers vlees en verse vis en laag in koolhydraten. Met het hoogste percentage van verse scharrel kippen, wild-gevangen noordelijke wit vis en verse gehele eieren, barst ORIJEN Adult met de voor honden eenvoudig op te nemen dierlijke eiwitten. (tenminste 75%). Orijen bevat geen granen,  die voor honden biologisch onnatuurlijk zijn,  waardoor een  koolhydraten arm dieet ontstaat. Honden hebben een instinctieve capaciteit om die grassen en onkruid te selecteren en te verbruiken die hun levenskracht verbeteren. Daartoe, bevat ORIJEN Adult inheemse Canadese Botanische toevoegingen zoals, calendula, heemstwortel en de melkdistel, die het natuurlijke hondendieet aanvult en de algehele gezondheid en immuunsysteem ondersteund. Orijen versterkt verder de werking van de lever en controleert op een natuurlijke wijze de  insulineniveaus.

Ingredienten:
Vers kippenvlees, kippen meel, kalkoen meel, gestoomde aardappels, vers gevangen witvis, kippen vet, verse hele eieren, zalm meel, zal en ansjovis olie, tapioca, kippen borst, zonnebloem olie, Lijnzaad, Atlantische kelp, gestoomde wortelen, spinazie, erwten en tomaten, zon gedroogde alfalfa, appel vezels, basilicum zaden, rozemarijn extract, witlof, burdock en heemstbloem wortelen (FOS), gist extract (MOS), glucosamine HCI, Amerikaanse veenbessen, zwarte bessen, rozenbottels, netels, goudsbloem, l-Carnitine, venkel zaden, chamomile bloemen, distel melk , muur, zomer bloemen, Chondroitine sulfaat, gemixte tocopherols (vitamine E bron), choline choride, vitamine A, vitamine D3, niacine, riboflavine, thiamine monotraat, vitamine K, vitamine B12, folic zuur, biotine, pyridoxine (vitamine B bron), ijzer poteinaat, zink poteinaat, lactobacillus acidophilus, lactobacillus kassei, B. bifdus, S. Boulardi.

Welkom op BARFPLAATS.

202Spots

• Cis & Tor.....
    • Barf Foto's
« Reactie #18 Gepost op: 1 augustus 2010 om 14:39:35 »
Speciaal lid geworden om dit te verkopen ???  Of wil je overstappen op RAUW voer?

btw
Verkoop artikelen moet trouwens eerst toestemming voor gevraagd, en je staat ook in de verkeerde topic  ;)
« Laatst bewerkt op: 1 augustus 2010 om 14:41:41 door 202Spots »
Dory ,Dalmatians Bo & Starr
Angels Cissy & Torro
If tears could build a stairway,and memories a lane,I'd walk right up to heaven,and bring you home again....

lauraV

• leef je dag alsof het je laatste is en geniet
« Reactie #19 Gepost op: 1 augustus 2010 om 14:40:40 »
 :biggrin2: :biggrin2: :biggrin2: :biggrin2:
groetjes van de jackrussells , Loeka en Noa

pike

« Reactie #20 Gepost op: 2 augustus 2010 om 21:54:36 »

Ingredienten:

Leuke binnenkomer  ;D

Welkom op het forum van versvoerders  :D

Pike, Armagnac en Duc - Fauve de Bretagne

_Sandra_

• Lancashire Heeler!
    • Hondencentrum Cincerity
« Reactie #21 Gepost op: 10 augustus 2010 om 18:16:07 »
...wat zit ik nu moeilijk te doen.

Mijn honden vinden groentemix niet lekker, maar gestoomde groenten: heerlijk! Vandaag ging de spitskool er goed in.

Stomen zorgt er toch ook voor dat de cellen 'open' gaan?
Groetjes,
Sandra
Lady Dana en Sir Eddie

May Linn

« Reactie #22 Gepost op: 11 augustus 2010 om 09:22:47 »
...wat zit ik nu moeilijk te doen.

Mijn honden vinden groentemix niet lekker, maar gestoomde groenten: heerlijk! Vandaag ging de spitskool er goed in.

Stomen zorgt er toch ook voor dat de cellen 'open' gaan?

Ja stomen en koken zorgt ook dat de hond de vitamine's/mineralen op kan nemen.
Alleen rauw gepureerd zullen er meer vitamine's bewaard blijven omdat verhitten ook zorg dat sommige vitamines/mineralen afgebroken worden.
Maar dan nog is dit zeker vindt ik dit veel beter dan helemaal geen groentes geven, zeker als je honden rauwe mix niet te eten vinden.
Let wel op dat gestoomde aardappel, ui en prei niet zo geschikt is voor honden en dat je het geeft zonder kruiden.
Voor de rest lekker laten smullen!

_Sandra_

• Lancashire Heeler!
    • Hondencentrum Cincerity
« Reactie #23 Gepost op: 11 augustus 2010 om 14:26:55 »
Ja dat dacht ik dus ook, beter dan steeds te moeten 'vechten' en moeilijk doen om het wat eetbaar te maken. Geef ik gewoon iets meer.
En stomen behoud voedingsstoffen en smaak veel meer dan koken. Kruiden voegen we op ons bord pas toe, omdat dat ik de stomer niet te doen is.

Ook voor mensen zou ik stomen zeer aanraden, groenten en aardappels smaken echt veel beter! Voor vlees is het minder geschikt, maar als het gemarineerd vlees is, is dat ook best eens te doen voor de afwisseling. Bijvoorbeeld als je aan het verbouwen bent zoals wij nu. Aanzetten op 30 minuten en klaar!

PS: waarom mag een hond geen aardappel, prei of ui?
« Laatst bewerkt op: 11 augustus 2010 om 14:28:33 door _Sandra_ »
Groetjes,
Sandra
Lady Dana en Sir Eddie

May Linn

« Reactie #24 Gepost op: 11 augustus 2010 om 14:34:18 »
Aardappel is erg koolhydraatrijd, mag hij dus wel, maar is geen groente en je schiet je doel van Barfen een beetje voorbij  ;)
een restje krijgen ze hier weleens, maar dat is dan 1 aardappel verdeelt over 6 honden ofzo.
Prei en ui zijn in rauwe vorm giftig voor honden(aardappelen ook trouwens). dat 1 rede. Daarnaast behoren ze tot de familie nachtschade, waar ook niet alle honden tegen kunnen.
Tot deze familie behoren aubergine, paprika en tomaat ook, maar deze hebben ook weer aardig wat vitamine's, dus als je hond er tegen kan, kun je deze prima geven.

202Spots

• Cis & Tor.....
    • Barf Foto's
« Reactie #25 Gepost op: 11 augustus 2010 om 15:36:27 »
Aardappel is erg koolhydraatrijd, mag hij dus wel, maar is geen groente en je schiet je doel van Barfen een beetje voorbij  ;)
een restje krijgen ze hier weleens, maar dat is dan 1 aardappel verdeelt over 6 honden ofzo.
Prei en ui zijn in rauwe vorm giftig voor honden(aardappelen ook trouwens). dat 1 rede. Daarnaast behoren ze tot de familie nachtschade, waar ook niet alle honden tegen kunnen.Tot deze familie behoren aubergine, paprika en tomaat ook, maar deze hebben ook weer aardig wat vitamine's, dus als je hond er tegen kan, kun je deze prima geven.

Tafelrestje gekookte aardappel kan af en toe wel worden gegeven, maar rauwe aardappel verteerd slecht,
maar alleen de uitlopers en "ogen" van de aardappel is giftig, de aardappel kan ook bespoten of bestuifd
zijn met spul om de uitlopers te voorkomen.
Ui en prei horen niet bij de nachtschade familie maar kan Heinz body anemia veroorzaken.
en het is zowel rauw als gekookt niet aan te raden om ui en prei aan de hond te geven.
Nachtschade groentes niet geven als je hond er niet tegen kan/allergies voor is of artrose heeft.
Voor alle ander honden kan je het met mate gebruiken.
Dory ,Dalmatians Bo & Starr
Angels Cissy & Torro
If tears could build a stairway,and memories a lane,I'd walk right up to heaven,and bring you home again....

May Linn

« Reactie #26 Gepost op: 12 augustus 2010 om 16:17:57 »
Tafelrestje gekookte aardappel kan af en toe wel worden gegeven, maar rauwe aardappel verteerd slecht,
maar alleen de uitlopers en "ogen" van de aardappel is giftig, de aardappel kan ook bespoten of bestuifd
zijn met spul om de uitlopers te voorkomen.
Ui en prei horen niet bij de nachtschade familie maar kan Heinz body anemia veroorzaken.
en het is zowel rauw als gekookt niet aan te raden om ui en prei aan de hond te geven.
Nachtschade groentes niet geven als je hond er niet tegen kan/allergies voor is of artrose heeft.
Voor alle ander honden kan je het met mate gebruiken.

Bedankt voor de uitleg  :)
Wist dat het zoiets was, maar zat er net naast, behalve dat ik het dan niet geef aan mijn honden.

Print

Barfplaats wordt gesponsord door