Wegkruipen doet ze ook niet, ze wil juist graag bij ons liggen. Ik vind het echt heel moeilijk... tot vrijdag was ze super te pas, nog nooit geen enkele klacht gehad.
Mijn ervaring met de nu 6 katten die we door ouderdom en/of ernstige problemen hebben laten inslapen, is dat als ze echt doodziek zijn en er niets meer aan te doen is, ze niet bij je komen liggen.
Dat zijn maar 6 katten natuurlijk, maar je hoort dat toch steeds dat katten wegkruipen om te sterven.
Wegkruipen deden ze niet allemaal, maar echt uit zichzelf bij je komen liggen ook niet.
Overigens is een kat van vrienden met 17 jaar ook doodziek geweest en er met dwangvoeding en medicatie weer helemaal bovenop gekomen en iets van 23 jaar geworden.
Het is denk ik een kwestie van vertrouwen in je DA hebben (en weten of dat terecht is) en verder heel kritisch naar je kat kijken.
Sommige DA-en proberen alles (kassa) om je kat in leven te houden en dat ervaar ik vaak niet als diervriendelijk.
Bij onze eigen DA werkt het prima als ik hem vraag wat zou jij doen als het jouw kat was... dan krijg ik een eerlijk antwoord waar ik wat aan heb.
Het is moeilijk om de grenzen aan te voelen en te weten.
Vaak wachten mensen te lang met de knoop doorhakken.
Afgelopen zomer hebben we echter een doodzieke poes (vergiftiging van nieren en lever) met dwangvoeren en infuus weten te redden. Lola kon niet meer lopen en liet alles lopen en als je haar nu door de tuin ziet rennen, dan geloof je niet dat het dezelfde kat was. Lola is 8 jaar.