Print

Auteur Topic: Prooidieren hoe voer je het  (gelezen 907 keer)

hannabelgje

Re: Prooidieren hoe voer je het
« Reactie #15 Gepost op: 1 augustus 2010 om 20:48:48 »
Dan ga ik het toch maar eens proberen. Ik leg wel een vetbed neer ofzo.

groetjes van Hanna.

ibbi

• mijn lieve gekke Borre
« Reactie #16 Gepost op: 1 augustus 2010 om 21:01:38 »
vetbed zou ik echt afraden, dan loopt 't eigeel er helemaal in. 
een oud ( keuken ) handdoekje kan, maar daar trekt 't eigeel ook in - zonde want hier likken ze dat later graag op.  daarom leg ik de kuikens op de badkamervloer, de tegels zijn daarna goed schoon te soppen. 
op een plastic dienblad zou je ook kunnen geven !

mijn lieve gekke Borre-baby al 3 jaar oud !!

hannabelgje

« Reactie #17 Gepost op: 2 augustus 2010 om 08:55:45 »
Ik zal eens kijken of ik zo'n plastic tafelkleed kan gebruiken ervoor, dat kan ik dan steeds neerkeggen wanneer ze eten. Of een couponnetje zeil voor op de vloer. In de toekomst wil ik laminaat leggen op de overloop waar ze eten. De vloerbedekking ziet er inmiddels niet meer uit.  :-[

groetjes van Hanna.

*Flip*

• ff chillûh
« Reactie #18 Gepost op: 2 augustus 2010 om 20:11:42 »
ooit kon ik kuikens op een snijplankje voeren, het ergste waren wat veertjes door het huis. Toen kwam meneer erachter dat ze ook heel leuk zijn om mee te spelen als ze al aan gevreten zijn. Sindsdien kuikens enkel in de tuin...

Too

« Reactie #19 Gepost op: 2 augustus 2010 om 20:36:35 »
Ze eten hier elk op hun eigen handdoekje, ze vinden gladde ondergrond niet fijn en gaan t dan verslepen.
Placemat van plastic vond ik handiger maar ook dat is [te] glad volgens de dames dus dan maar handdoekjes in de was [zo af en toe]

Misschien vinden die van jou t geen probleem, dan kan een stukje tafelzeil oid ook, Ikea heeft/had[?] hele grote hondenplacemats

Limpy

« Reactie #20 Gepost op: 2 augustus 2010 om 20:47:26 »
Hier slepen ze het helaas ook naar het kleed in de woonkamer ondanks dat ik ze op balkon of op t zeil in de keuken geef, dus schrob ik het kleed achteraf maar steeds....
groetjes, Tanja

Limpy (ekh)        Blixa (htk)          Obi-wan   en    Pekke  (oosterse kortharen)

Nyncke

• Gast
« Reactie #21 Gepost op: 2 augustus 2010 om 22:58:09 »
Ik gaf ze gewoon heel, met de jas aan, buiten of op kattenplekje in de keuken. en later de veren opruimen.
Eerst gaf ik eendagskuikens, later kwartel met het jasje nog aan. Later de veertjes opruimen.

Ik heb er niet zo'n moeite mee om het te voeren, dus haal er ook niet zoveel toeren voor uit.
het lukt mij niet om alle beestjes tijdens het voeren bij te blijven, dus soms ben ik erbij, soms niet, wel atijd in de buurt.

Mevroi Kruim

• Beheerder
« Reactie #22 Gepost op: 3 augustus 2010 om 11:58:00 »
Mijn katzels eten boven, ofwel in de betegelde waskamer (jawel, luxe woning hier ofwel op de overloop als Kruimel weer niet opschiet met eten. Makkelijk dweilen, ze hebben nog nooit om een handdoekje gevraagd  :biggrin2: en ermee lopen gaan ze niet want stel je voor dat de ander je bak leegvreet  ::)
« Laatst bewerkt op: 3 augustus 2010 om 15:28:45 door Mevroi Kruim »

Do not do as I do or do as others do. That's a lot of do do, and we all know what that smells like
by Puppetji

Anthraciet

• Your footprint forever on my soul....
« Reactie #23 Gepost op: 3 augustus 2010 om 12:08:29 »
De katten eten hier alleen eendagskuikens voor wat betreft hele prooidieren en die krijgen ze gewoon in hun voerbakje op de tegelvloer waar ze altijd eten. Ze zitten ook gewoon bij elkaar.
Alleen Sunny begint bij het eten van een kuiken altijd luidkeels te grommen, bij ander voer doet hij dat niet ;D
Niet dat het echt indruk maakt hoor, maar net genoeg dat ze niet zijn kuiken afpakken :biggrin2:

Daarna ga ik gewoon even met een doekje over de vloer en is het weer schoon.
Ik heb ze wel geleerd (vooral de jongste) dat ze niet met hun eten mogen spelen :-X

3x Alaska Malamute en 1x Zwarte Duitse Herder. Chakka ik mis je! :-(
http://www.cre-at-ing.nl

Print

Barfplaats wordt gesponsord door