Omdat hij geen diarree heeft. Hij had alleen stinkende drolletjes, maar wel mooi bruin. Bij de eerste besmetting was hij heel ziek, koorts, diarree met bloed, overgeven, lusteloos. Nu is alles normaal alleen herkende ik het geurtje en heb toen gelijk ontlasting heen gebracht en....nog steeds giardia aanwezig....
dus toch nog ziek, alleen op het moment geen diarree. Zijn er nog andere problemen, zoals niet goed aankomen, of voedingsintolleranties?
Ok,even op een rijtje zetten wat ik weet, heb zelf geen ervaring met die rotbeesten. In ieder geval goed poetsen, maar ook alles goed drogen. De parasieten hebben graag warm en vochtig.
Ook al is er geen diarree, er zit toch giardia in de ontlasting.
Giardia zou leven van de afvalstoffen die vrijkomen bij de vertering van koolhydraten, dus brok is nie geweldig.
Daarbij houden ze niet van een zuur milieu.
Als je pup al lang deze parasieten heeft zullen de darmen aangeslagen zijn, misschien ook tekorten zijn ontstaan. Is er een bloedtest gedaan?
Ik zou een hollistisch DA zoeken, en samen proberen die beesten weg te krijgen. Ik heb geen verstand van of je nog wormkuren moet geven, ik weet wel dat giardia steeds resistenter wordt en daardoor een steeds groter probleem. Dus eventueel in overleg medicijnen, en/of natuurlijke middelen, in combinatie met een voedingsverandering.
Kokosolie zou goed zijn omdat het de aanhechting van de beesten in de darmen zou verhinderen,geraspte wortels en appels ook, bepaalde kruiden.