Juliette de Bairacli stopt de diarree nooit zelfs. Zij stelt dat er altijd een goede reden is dat het lichaam aan de diarree gaat. Dit is (volgens haar) een natuurlijke reactie van het lichaam om van z'n afvalstoffen af te komen of van de stoffen af te komen die de diarree veroorzaakt. Hier ben ik het dan persoonlijk ook niet echt mee eens.
Maar, soms zit er wel wat in. Stel, er is diarree ontstaan door bacterieen, dan moet je de boel echt niet stoppen en niet eens willen proberen. Want, het lichaam probeert op deze manier de bacterieen versnelt het lichaam uit te helpen. Door de diarree te stoppen kun je de boel zelfs verergeren.
Natuurlijk is er dan nog dunne-darm diarree en dikke-darm diarree. En er bestaat nog een combinatie van deze twee.
Dunne darm-diarree: grote hoeveelheden waterige ontlasting. De hond is vaak misselijk en kan ook braken. Dit veroorzaakt dan mogelijk een snelle uitdroging, zeker bij pups! Wanneer er bloed bij de ontlasting zit, dan wordt de ontlasting zwart van kleur.
Dikke darm-diarree: De ontlasting is brijerig of slijmerig. De hond kan de ontlasting niet goed ophouden. Als er bloed bij de ontlating zit, dan is deze rood. Meestal is er bij deze diarree geen sprake van misselijkheid en braken.
Oorzaken van diarree zijn legio! Voorbeelden:
*Bacteriele infectie
*Virale infectie
*Parasieten
*Giardia infecties en Isospora infecties (1-cellige parasieten)
*Pancreas problemen
*Lever problemen
*Nier problemen
*Voedselintolerantie
*Spijsverteringstoornissen door voedsel
*Chronische diarree veroorzaakt door auto-immuunziektes
*Kanker
*Psychisch
En ik snap natuurlijk wel dat jij het niet bedoelde van "niet nadenken, gewoon Finidiar gaan halen", maar er zijn altijd mensen die zo'n bericht lezen en het wel direct letterlijk nemen. En om deze reden heb ik er toch even op gereageerd

.