Print

Auteur Topic: pups 6 weken oud parelhoenvleugels? EDIT nog een vraag  (gelezen 320 keer)

Madelief.

• Bonhardiesse's blog
Re: pups 6 weken oud parelhoenvleugels? EDIT nog een vraag
« Reactie #15 Gepost op: 25 november 2010 om 10:55:50 »
Ja. haha, ze krijgen uiteraard ook spiervlees (schaap, geit, hert, paard, rund, struis). Lijkt inderdaad misschien nu wel van niet, maar over spiervlees en knagen en stikken had ik geen vragen ;-)

Maar voor de duidelijkheid (en toekomstige lezers):
Ze krijgen  50 % vleesbot, 20-25% spiervlees, 20 % orgaan, en 10-15% groenten en extraatjes. Ongeveer dan. Waarbij ik de ene keer een ei of sardien bij de extra's tel en de andere keer die even niet meetel, omdat het er echt bovenop komt.
Tot nu toe gaf ik aan botwerk met name kippennekken en dan (ieder) een karkasstuk per dag. De kippennekken raken op en ze eten goed karkas, dus nu wordt het meer karkas. Ook al omdat ik dat biologisch in huis heb en de kippennekken dat niet zijn.

Ik geef ook af en toe yoghurt, rijst, geraspte noten, spirulina..dat soort dingen.

De ontlasting is heel goed. Mooi vast en toch niet hard.

Ik hoor graag aanvullingen en opmerkingen natuurlijk. Het gaat tenslotte om een elftal pupjes in één van de belangrijkste groei- en ontwikkelingsfases van hun leven!

(En noteert: inderdaad niet meetellen dus, dank!)
« Laatst bewerkt op: 25 november 2010 om 11:04:46 door Madelief. »

Print

Barfplaats wordt gesponsord door