Print

Auteur Topic: Wie wil/kan mij adviseren?  (gelezen 1279 keer)

linda1985

Re: Wie wil/kan mij adviseren?
« Reactie #15 Gepost op: 23 juli 2010 om 14:12:36 »
Ik meen dan Duck ook een natuurlijke calciumbrok heeft met een beetje supplement erbij

bloemetje

• Nimmie&Noah, voor altijd samen. Rust zacht...
« Reactie #16 Gepost op: 23 juli 2010 om 14:16:17 »
Ik meen dan Duck ook een natuurlijke calciumbrok heeft met een beetje supplement erbij

:naughty: :D :D

May Linn

« Reactie #17 Gepost op: 23 juli 2010 om 20:52:02 »
Yep de calciumbron van duck is van echte botten, ook een goede keus voor een jonge hond.

Nika

• *
« Reactie #18 Gepost op: 24 juli 2010 om 08:18:56 »
Nog een rare vraag misschien, maar gaan honden ook uit hun bek stinken van KVV?

May Linn

« Reactie #19 Gepost op: 24 juli 2010 om 08:59:50 »
Nog een rare vraag misschien, maar gaan honden ook uit hun bek stinken van KVV?

Nee hoor, de meeste honden gaan zelfs veel frisser ruiken dan brokkenhonden.
Mijn oudste stonk altijd verschrikkelijk uit haar bek en dat is nu geheel over  :)

Mevroi Kruim

« Reactie #20 Gepost op: 24 juli 2010 om 17:15:42 »
Misschien goed om het Giardia-probleem ook onder medisch te zetten. Er zijn hier op BP mensen met veel ervaring met Giardia, die kunnen je verder helpen. Giardia kan heel erg hardnekkig zijn en sommige medicatie is effeciever dan andere. Het hoeft geen herbesmetting via een andere hond te zijn, het kan goed zijn dat ofwel je hond steeds niet echt vrij is en er nog parasiten ergens in z'n lijf verstopt zitten, ofwel er in huis een herbesmettingsbron is.

Do not do as I do or do as others do. That's a lot of do do, and we all know what that smells like
by Puppetji

Nika

• *
« Reactie #21 Gepost op: 25 juli 2010 om 09:29:46 »
Goed idee!

Bedankt!

hannabelgje

« Reactie #22 Gepost op: 25 juli 2010 om 12:14:53 »
Veel leveranciers bezorgen ook. Dan maakt het niet zoveel meer uit of het in de buurt verkrijgbaar is.
Ik wissel met kvv veel af. Ik gebruik Bibi, Haaksbarf,all animal, lupa en smuldier. Duck heb ik ook gehad, maar daar zit veel graan in. Als je een beetje afwisseld met smuldier uit de supermarkt dan druk je de prijs een beetje. Ook de rollen van lupa zijn niet duur en ze eten ze heel graag hier. Ook naturis is niet duur, maar is voor mij niet meer makkelijk verkrijgbaar.

groetjes van Hanna.

Nika

• *
« Reactie #23 Gepost op: 25 juli 2010 om 15:56:03 »
Nog een vraagje....

En als mijn hond en weekend naar het pension gaat, kan ik hem dan wel weer een weekend brokken geven? Of is het eens versvlees altijd versvlees?

Ik heb nog veel brokken over en wil liever morgen nog starten met KVV. Heb ik nog iets aan die brokken?

Mevroi Kruim

« Reactie #24 Gepost op: 25 juli 2010 om 16:52:22 »
Ik zou zelf niet meer op brokken overgaan, dat is niet goed voor z'n ingewanden. Als je zelf de kvv aanlevert en het pension heeft een vriezer moet dat toch geen probleem zijn.
En de brokken die je nog hebt zou ik mooi aan het asiel doneren. De combi van vers en brok is niet zo'n gelukkige, zeker voor een hond met darmbeschadigingen (en dat heeft 'ie door de Giardia). Uit zuinigheid nog de brokken opvoeren en daarmee de genezing vertragen lijkt mij ook geen goeie politiek.

Do not do as I do or do as others do. That's a lot of do do, and we all know what that smells like
by Puppetji

Nika

• *
« Reactie #25 Gepost op: 25 juli 2010 om 17:48:32 »
Goed punt! Ach ja, alles voor mijn kleine draakje..... ;)

Nika

• *
« Reactie #26 Gepost op: 26 juli 2010 om 16:18:25 »
Nog een vraagje....

Nou hoorde ik van iemand die volgens hem 'veel verstand' van honden heeft....dat pups beter geen kvv kunnen krijgen omdat de verhouding calcium/fosfor niet goed zou zijn en de pup daarom problemen met zijn botten kan krijgen?

Weet iemand hier iets van?

Alvast bedankt!

Mevroi Kruim

« Reactie #27 Gepost op: 26 juli 2010 om 19:37:04 »
Kolder. Kvv betekent kompleet versvoer, dat betekent dat het compleet is en dat dus in principe alles er in de juiste verhoudingen inzit. Anders mag het nl niet 'compleet' heten.
Die persoon heeft misschien wel verstand van honden maar duidelijk niet van voeren  ::) en trouwens, mag je je volwassen hond dan wel voer voorzetten met de verkeerde mineralen-verhouding? Hele vreemde redenering  ::)

by Puppetji

Nika

• *
« Reactie #28 Gepost op: 28 juli 2010 om 11:22:31 »
Vanochtend hondje voor het eerst op KVV. Heb er even wat gekookt water over gegooid. Maar doe ik vanmiddag maar niet meer. Maar ik moet wel wennen aan de geur dit nou uit zijn bekkie komt.....of wordt dit nog beter? Echt zo'n vleeslucht.

Rovanna

• Honden Universiteit
« Reactie #29 Gepost op: 28 juli 2010 om 11:28:18 »
Ik heb - voordat ik ging BARFen - Bibi gegeven naar volle tevredenheid. De kwaliteit is vergelijkbaar met Carnibest alleen iets goedkoper.

Vanochtend hondje voor het eerst op KVV. Heb er even wat gekookt water over gegooid. Maar doe ik vanmiddag maar niet meer. Maar ik moet wel wennen aan de geur dit nou uit zijn bekkie komt.....of wordt dit nog beter? Echt zo'n vleeslucht.

Het is vlees dus ja een vleeslucht ;D
Overigens is een brokkenlucht veel erger vind ik :-X

Print

Barfplaats wordt gesponsord door