Print

Auteur Topic: Vlovrij door versvoer  (gelezen 1983 keer)

boskat

Re: Vlovrij door versvoer
« Reactie #45 Gepost op: 1 augustus 2010 om 10:38:39 »
Katten zwerven hier niet vrij buiten rond(zitten in een kattenren)Nina loopt wel buiten met wandelen dan,maar heeft tot nu geen vlooien gehad.
We hebben jaren geen vlooien gehad,met Spetter dus ook niet,maar die zwom ook veel zomers in zee
[IMG]http://i55.tinypic.com/307p9p5.jpg[
Nina

Nynke

• Voor altijd...... r.i.p. Gunnar (28-12-09)
« Reactie #46 Gepost op: 1 augustus 2010 om 10:57:31 »

Maar wat maakt het uit of het een katten of een hondenvlo is, behalve dat die kattenvlooien zowiezo veel taaier zijn, volgens dezelfde dierenwinkel.

dat maakt ook niet uit, ik was alleen nieuwsgierig  :) :)

Gelukkige mensen hebben niet het beste; ze maken het beste van wat ze hebben...

pike

« Reactie #47 Gepost op: 1 augustus 2010 om 17:23:57 »
Hier pakken de honden nog wel eens wat op als we op wedstrijd zijn.
Teken alleen als we het bos ingaan. De gemeente laat nu grote delen gras ruig groeien ("natuurlijke bermen") das ook wachten dat je daar een massa teken gaat tegenkomen :-X Hee prettig , want ook veel hondenuitlaat stroken vallen daar onder, fijn ook met al die grasaren die er dan staan >:(

In het wedstrijdseizoen geef ik ze dus wel een pipetje, de rest van het jaar kan wel zonder.

Lang of kort, ruig of netjes, volgens mij maakt dat niet veel uit. Armagnac en Duc lopen hier met name teken op op het trainingsveld, en daar is het gras gemillimeterd.

Pike, Armagnac en Duc - Fauve de Bretagne

kojak

« Reactie #48 Gepost op: 1 augustus 2010 om 18:42:34 »
Ko heeft eigenlijk nooit vlooien en teken ook minimaal.. ik denk dat we er dit jaar zo`n 3 a 4 van hem af hebben geplukt.. wel is hij vorig jaar door een tekenbijeenkomst gelopen. Ik dacht nog ; waarom zit hij helemaal onder de kleine spinnetjes ? dat bleken dus zo`n 20 teken te zijn  :-X dat zelfde jaar ben ik in een bos op de grond gaan zitten, dom natuurlijk, maar we waren "verdwaalt" en ik had pijn. na enig gekriebel zitten er 6 teken op m`n arm..brrr.
Gelukkig valt het bij ons wel mee met de parasieten.

Sher

• Ik zie ik zie wat jij anders ziet.
« Reactie #49 Gepost op: 2 augustus 2010 om 18:16:14 »
Sinds ik een kat heb, heb ik hier toch al een paar keer vlooien gehad.  :-\
Voor Vinnie bleef Tilly eigenlijk altijd vlo-vrij.

RuBep

• Petshop Gouda
« Reactie #50 Gepost op: 3 augustus 2010 om 15:26:35 »
Dani onze Shih heeft tot zijn eerste levensjaar nooit vlooien gehad. Het laatste jaar heb ik er wel tot twee keer toe 1 gevonden >:(ik heb het idee dat het bij ons komt omdat mijn man geen knoflook meer door de groentemix doet.

Teken hebben ze hier ook heel weinig, komt door de omgeving, niet echt bosachtig. Op vakantie hadden we,(ja ik ook >:() er wel last van..terwijl ik toch uit voorzorg mijn hond vergiftigd had met van die pipetjes ::)

Quibus

• *
  • D'Exelse Doezen
    • D'Exelse Doezen
« Reactie #51 Gepost op: 5 augustus 2010 om 22:49:58 »
Hier eigenlijk nooit een vlo op de honden gezien. Wel teken, maar dat komt door de omgeving, veel bos en veel schapen. In de zomer hebben ze een scaliborband (ook vanwege vakantie naar buitenland). Ik kan de teken maar moeilijk vangen met dat lange haar, dus maar voorzorgsmaatregelen :)

Print

Barfplaats wordt gesponsord door