Print

Auteur Topic: Vlovrij door versvoer  (gelezen 1985 keer)

roefje

Re: Vlovrij door versvoer
« Reactie #15 Gepost op: 21 juli 2010 om 15:41:51 »
nou helaas :( ik ben een aantal weken bezig geweest om zowel kat als hond vlo vrij te krijgen.
voer nu ruim 2 jaar vers en regelmatig wat knoflook door de groentemix,maar ik heb helaas eerst frontline (hielp niet) en toen advance moeten gebruiken.ook kam ik ze iedere dag met een vlooienkam en heb omgevingsspray gebruikt.
ik hoop dat ik nu klaar ben met die kleine springers >:(

Ons Elftal

• Gast
« Reactie #16 Gepost op: 21 juli 2010 om 16:06:16 »
Bij ons ook al jaren geen vlooien meer. Maar bij ons heeft dat te maken met het feit dat we geen vaste vloerbedekking en/of kleden meer hebben volgens mij. Want toen we dat hadden, hadden we wel vlooien.

evenstar

• zanybulls
« Reactie #17 Gepost op: 21 juli 2010 om 16:06:25 »
Hier ook jaren vlooi vrij geweest en vorige week zag ik ze bij twee van mijn honden  :(
Persoonlijk denk ik dat de vlooien van de egels af komen die hier in grote aantallen leven in de wijk.
Elke avond komen we er wel een paar tegen en die prikkelballen blijven interessant voor de honden.
Een stuk vlooien band in de stofzuiger voorlopig en alle honden een pipet in hun nek en ik hoop ze niet meer te zien.
vr gr evenstar

Engelse Bulldog

Mevroi Kruim

« Reactie #18 Gepost op: 21 juli 2010 om 17:06:48 »
Met buitenkatten heel af en toe wel eens een vlo maar echt veel en veel minder dan in de br*kkentijd.
Ouwe Sjors zaliger had voordat hij vers kreeg een hele erge vlooien-allergie. Echt van een beet helemaal kaalgevreten en geknaagd, hij zag er in de zomer dus niet uit, kale kat met haar op hoofd en staart  :-X na de introductie van versvoer werd de allergie minder en minder maar ook de vlooien werden minder en minder. Voorheen moest ik alles en iedereen altijd heel precies vlo-vrij houden omdat Sjors het anders zo slecht had, na verloop van tijd bleek dat steeds minder nodig. En niet vanwege gebrek aan warme zomers  :P

Teken hebben ze hier bij vlagen. In het bos barst het er van, kom ik daar weinig dan hebben ze ook weinig teken. Blijven ze netjes op de paden dan minder teken bij door de struiken sjezen.

Do not do as I do or do as others do. That's a lot of do do, and we all know what that smells like
by Puppetji

mysmoothcollies

« Reactie #19 Gepost op: 21 juli 2010 om 19:49:23 »
Hier ook geen vlo of teek te bekennen. Heb wel natuurlijke vlooiendruppels op basis van kokosolie voor de zekerheid.
smooth collie 4ever ofwel in 2 smooth collies

Linda, Kess en Canna

robbiekomvoor

« Reactie #20 Gepost op: 22 juli 2010 om 00:26:50 »
ik dacht dat het toeval was,faycka en janice hebben nog geen enkele teek of vlo gehad,
sascha is altijd een brokken hond geweest en daar heb ik al diverse teken en vlooien vanaf gehaald ???
de honden die zijn heen gegaan wonen nog steeds bij mij,zij zijn nooit ver weg van mij,wij lopen zij aan zij.

Mieke L.

• We zullen doorgaan telkens als we stil-staan
    • http://mieke-1964.hyves.nl/
« Reactie #21 Gepost op: 22 juli 2010 om 00:36:42 »
Denk het niet  :biggrin2: want ik heb al jaren zelden een vlo op één van mijn meiden.
gelukkig niet  :biggrin2: hier ook al geen jaren geen last meer gehad gelukkig.

ik kiek naor boven naor de sterren en as ik nou 'n wens mog doen
dan wol ik graag 'n vallende sterre zien zoda'k nog 'n wens kan doen ...

DJARA

• http://www.beauceroninnood.nl
« Reactie #22 Gepost op: 22 juli 2010 om 01:26:08 »
Vlooien ook al een tijd niet meer.
Vorig jaar GEEN antivlooien middelen gegeven en sindsdien ook geen vlooien meer gezien en gemerkt.
BAIke had oa een vlooien allergie voor ik met vers begon, nietsmer van te merken!!!

Wel teken...veel teken dit jaar hier. >:(
Ook hier wordt BARF nog niet helemaal begrepen.......

http://www.hondenshop4you.eu/

**Jolanda**

« Reactie #23 Gepost op: 22 juli 2010 om 02:42:20 »
Hier ook geen vlooien terwijl ik niks tegen vlooien gebruik.
Kyra had voorheen op br*k ook geen vlooien maar moet wel eerlijk zeggen dat ik toen wel eens wat anti-vlooienspul gebruikte (ik vergat altijd wanneer ze nou ook alweer een middeltje had gehad, dus soms zat er wel een half jaar tussen)

Nyncke

• Gast
« Reactie #24 Gepost op: 22 juli 2010 om 08:06:13 »
Nou...ik heb vorig jaar een flinke vlooienplaag gehad :-X
Barrik was een echte vlooienmagneet!
Nu zijn het er stukken minder maar geef Cadiz wel frontline en de katten soms vlooien anti conceptie.

Maar ik merk weinig verschil verder met ervoor en nu.

Sietie

• Benthe, Anna-Kay, Benthe's Yup, Cathy en Cartier
    • Boxerkennel Fan 't Suderein
« Reactie #25 Gepost op: 22 juli 2010 om 11:15:10 »
Hier ook nooit vlooien, behandel ze daar ook niet tegen. Vroeger op brok hadden we trouwens ook nooit last van vlooien. Hier wel veel last van teken een tijdje terug... momenteel al weer weken geen teek te bekennen

HannekeKjell

• Kjell
« Reactie #26 Gepost op: 22 juli 2010 om 13:32:08 »
Dit jaar voor het eerst in 11 jaar vlooien gehad. (Na een bezoek aan de DA, ik denk dat ie ze daar misschien opgelopen heeft?)
En teken...  echt niet normaal meer, van de week weer 57 van die krengen eraf gehaald na 1 boswandeling  :-\
Ik blijf voorlopig weer weg uit het bos.

Anne in Duitsland

« Reactie #27 Gepost op: 22 juli 2010 om 14:09:19 »
Door alle verhuizingen de afgelopen tijd ben ik er niet meer aan toe gekomen de honden en katten regelmatig te pipetteren, maar ook hier heeft zich tot op heden nog geen vlo gemeld sinds we versvoeren (bijna een jaar nu). Ook aan ontwormen ben ik niet meer toegekomen, en ook op dat punt geen problemen. Toen er nog gebrokt werd, was ik daar ook niet al te consequent mee trouwens, alleen in Spanje hield ik het regelmatig bij omdat de da de klant altijd opbelde wanneer het weer tijd was om te ontwormen ( ::)). De honden hebben trouwens nooit last gehad van wormen, Bambi wel, maar ook die heeft nergens meer last van sinds ze op graanloze brok is overgestapt (Bambi is onze barfweigeraarster).

Kaio

• Dit forum is het helemaal !
    • kaio's & maci's homepage
« Reactie #28 Gepost op: 25 juli 2010 om 09:17:14 »
Nog nooit vlooien gehad. Gebruik ook niets tegen vlooien.

Teken daarentegen  :-X (we zijn teek opspoor en verwijderings experts  ::) )

3 newfoundlanders

bascha

• **
  • Op een dag weet je het:je wilt een Teckel (of 2)
« Reactie #29 Gepost op: 25 juli 2010 om 18:00:17 »
Ik zie mijn meisje regelmatig "bijten"en ging er dan ook vanuit dat ze vlooien had. Maar kan er geen vinden met kammen. erg raar....daar iemand ideeën over?
ze heeft nu zo'n 5 maanden barf

Het grappige aan Dyslexie is dat het je de mogelijkheid geeft zelfs de eenvoudige woorden elke keer anders fout te schrijven

Print

Barfplaats wordt gesponsord door