Na de positieve geluiden heb ik na onze vakantie de Tinlo compleet doos ook eens besteld. Om eerlijk te zijn viel het mij een beetje tegen, ik had er meer van verwacht......Het is erg fijn gemalen, zo fijn dat er niets meer te herkennen is, echt een papperig hapje. De paard en de Lam kon ik qua geur en kleur amper uit elkaar houden, de konijn herken ik weer ten opzichte van andere merken. Maar bijvoorbeeld van HB zijn de Lam en paard veel donkerder van kleur....In de konijn vind ik wortel terug in de andere versies hierboven genoemd kon ik geen groente vinden, klopt dat? Overigens vinden de meiden het tot nu toe wel lekker. Ben benieuwd naar jullie ervaringen en ideeen verder.
« Antwoord #2 Gepost op: Juli 18, 2010, 11:26:46 »
Ik vind Tinlo ook veel fijner gemalen dan andere KVV 's. Bij Haaks barf vindt je bijvoorbeeld nog brokjes vlees.
Ze eten het wel, maar moeten het echt uit de bak hengelen met de tong. Hoe meer het plakt aan de bak door 'papperigheid', hoe minder lekker ze het lijken te vinden.
Ik vind Tinlo ook veel fijner gemalen dan andere KVV 's. Bij Haaks barf vindt je bijvoorbeeld nog brokjes vlees.
Ze eten het wel, maar moeten het echt uit de bak hengelen met de tong. Hoe meer het plakt aan de bak door 'papperigheid', hoe minder lekker ze het lijken te vinden.
Da's wel herkenbaar van dat hengelen en lekker of niet. Maar wat mij dus ook opviel was de kleur. Ook paard en Lam heel roze....misschien is dat wel heel positief hoor, ik bedoel misschien zegt dat iets over de versheid??? Verder niemand een (positief) kritische noot?
het vreemde is dat zowel TInlo als haaks barf in dezelfde fabriek gemalen wordt.
In principe vindt ik qua structuur er niet zoveel verschil in zitten wat ik wel merk is dat het wat " natter" lijkt....
Maar wordt hier met smaak gegeten hoor!
gr,
esther
Zo vreemd hoeft dat toch niet te wezen. Je plaatst een opdracht en men maalt jouw receptje voor je. Ik kan uit mijn keuken ook maar zo 5 verschillende soorten appeltaart toveren.