Print

Auteur Topic: vlees op theedoek  (gelezen 1358 keer)

petra1717

• *
Re: vlees op theedoek
« Reactie #15 Gepost op: 22 september 2010 om 16:59:13 »
Hallo

Een tijdje geleden dat ik op deze website was. Maar daar ben ik weer.
Ik geef ze nu op snijplanken eten en dat werkt voor de ene super en de ander ook wel. Heel soms rent Donder met een kuiken naar de deurmat. Maar telkens weer terug plaatsen dat helpt merk ik.
Fijn dat zoveel mensen reageren :)
Dank  :biggrin2:

Too

« Reactie #16 Gepost op: 22 september 2010 om 21:58:01 »
Mooi zo!

Rianne145

« Reactie #17 Gepost op: 25 september 2010 om 13:37:04 »
Ik heb eigenlijk vanalles geprobeert, ze hebben een tijdje een place met gehad, dat was wel ok maar toch niet heel handig. Ik heb ze op een gegeven moment geleerd dat ze moeten blijven zitten, dus telkens weer terugleggen. Ik heb ook het idee dat als ze naast elkaar of in de buurt van elkaar zitten ze meer de neiging hebben om te gaan slepen. Nu kunnen ze met klieder dingen naar buiten (kuiken, kwartel, karkas etc. ) maar ze krijgen het grootste deel kvv van een vierkant schoteltje van de Xenos, handig in de vaatwasser.

flin

« Reactie #18 Gepost op: 25 september 2010 om 16:16:32 »

ze vreten hier van 'n couponnetje tafelzeil

'k vouw 't zeil nu steeds wat kleiner, zodat de eetplek ook wat kleiner wordt

Cynt76

• *
« Reactie #19 Gepost op: 5 november 2010 om 21:02:13 »
De KVV eten ze bij mij van plastic bordjes van de IKEA (6 stuks voor 95ct). Gaan daarna gewoon in de vaatwasser.
Kuikentjes hebben ze pas 1x gehad en die vlogen letterlijk door de hele kamer.
Daar moet ik nog iets op verzinnen.

Too

« Reactie #20 Gepost op: 5 november 2010 om 21:09:53 »
Wat een braverds... netjes van een bordje  ;)

Als de balkondeur openstaat eet Cera graag buiten [da's nieuw] vooral als t iets bottigs is als catoo de hap ingewikkeld vindt sleept ze m tegenwoordig toch weer naar t douchekleed... maar ach dan gaat die ook wat vaker de was in

Emytje

« Reactie #21 Gepost op: 6 november 2010 om 13:46:50 »
Dat is dus echt iets van katten? De kater hiero eet wel netjes uit zijn bakje, maar de poes haalt alles eruit met haar bekkie, legt het op de grond neer en eet het dan pas op. :D

*Flip*

• ff chillûh
« Reactie #22 Gepost op: 6 november 2010 om 17:43:42 »
In het begin had ik een oude plastic snijplank. Door alle messneden, waar vochtresten in bleven zitten, ging 't toch stinken. Toen bij de kruidvat voor 1€ een erg lelijk glad kinderdienblad gekocht, daar gaat het eten op (ik geeft geen KVV) met een stukje van in stukken geknipt badlaken ervoor.
Flip zit op het kleedje en eet boven zijn blaadje, de opstaande rand geeft voldoende weerstand. Soms komt het eten toch op de handdoek. Na het kluiven legt Flip de rest zelf weer terug op 't blaadje. Hij eet in fases...
Gezien wij geen andere huisdieren/kinderen hebben kan het eten de ganse avond blijven staan. Nu een ritueel van binnenkomen wassen/eten/wassen/eten/wassen/slapen/eten/wassen/slapen ontstaan, haha!
Tegen de tijd dat ik naar bed ga is het meestal op, anders gaat t alsnog terug in de koelkast.
De doekjes was ik gewoon mee met onze handdoeken.
« Laatst bewerkt op: 9 november 2010 om 22:08:12 door Pammie »

Elise Lecarme

• Zonder poes komt het nooit helemaal goed (M.D.)
    • Fotoalbum van onze 5 Ragdolls
« Reactie #23 Gepost op: 11 november 2010 om 20:29:19 »
Mijn ervaring is dat hele prooidieren het liefst door het hele huis gesleept worden, matje of niet. Als het enigsinds kan krijgen ze die dus buiten, maar als het zo'n weer is als vandaag dan knip ik de prooidieren (kuikens, ratjes, muizen, hamsters, gerbils) doormidden. Dan wordt het meteen opgegeten en dan wordt er niet mee gespeeld

01-09-2011: Ed en Luna bijna 2 jaar,  Nina net 1 jaar en Nikki en Efy 16 weken

MarjanR

• *
« Reactie #24 Gepost op: 30 december 2010 om 11:12:50 »
Mijn kleine meid mept d'r kuiken door het hele huis  :(
Dus die krijgt d'r kuiken in de transport kooi, lekker makkelijk schoon te maken.
M'n kwiebus Teun eet heel netjes z'n kuiken naast het bakje op. Sopdoekje (dettol) langs de kooi en plek van Teun en klaar.
de KVV wordt door beide eigenlijk netjes naast het bakje gelegd en dan op gevroten. Tja, nou ja. sopdoekje ligt klaar hoor :)

koekje

• Beheerder
  • Tuuterdetuut
« Reactie #25 Gepost op: 30 december 2010 om 14:55:58 »
Fijn dat mevrouw haar kuiken in de carrier eet en meneer netjes naast het bakje.

Wil je wel uitkijken met dettol? Dat is erg giftig voor katten. Helemaal omdat je het naast de voerbak gebruikt, waar de volgende keer weer van wordt gegeten. Schoon is schoon, je hoeft echt niet je hele huis te ontsmetten. Een gewoon sopje of voor mijn part zo'n vochtig schoonmaakdoekje zonder chloor (Glorix, AH of Kruidvat of Zeeman huismerk) is ook goed. Als het nog een vochtig plasje is, kan een stuk droog keukenpapier ook wel.
Leg anders onder de voerbak een placemat of kleedje neer. Na het eten de plastic placemat even onder de kraan (met water en bij grote vlekken eventueel een drupje dreft) en een kleedje kan gewoon na een tijdje in de wasmachine.

Het is ook katten af te leren te voetballen met hun eten. Die van mij deden dat ook altijd erg graag, maar nu niet meer.
Op een gegeven moment is het nieuwtje eraf, maar kan de gewoonte van spelen met het eten nog wel blijven. Ik pakte iedere keer het ding op en legde het weer op het vreetkleedje met het commando 'nee, op je kleedje'. Stug volhouden en iedere keer weer daar leggen en kat erbij zetten eventueel.
Na verloop van tijd hoef je alleen nog maar mondeling het commando te geven en op een gegeven moment eten ze netjes van het kleedje zonder commando.

Ot: nepturk
Sien: rode appelsien

MarjanR

• *
« Reactie #26 Gepost op: 30 december 2010 om 15:10:51 »
Ach, kijk. Goed om te weten.
We beginnen net met het kvv'en, dus ik ga er maar vanuit dat er nog niet veel verkeerd is gegaan.
Een ander sopdoekje wordt het dus.
Thanks for the tip :)

mirdj

• Max en Snoepie
« Reactie #27 Gepost op: 30 december 2010 om 15:14:40 »
De KVV eten ze hier netjes vanuit hun bakjes, er gaat geen spetter naast. Er ligt wel een placemat onder en hoewel die eigenlijk nooit vies wordt maak ik hem wel 1x in de week schoon. De kippennekken krijgen ze in de keuken en hoewel ze er nog steeds met hun pootjes naar slaan vliegt het niet meer de hele keuken door. Max gaat meestal wel gelijk beginnen met eten en Snoepie vindt alles leuk om mee te spelen dus die wil er nog wel eens mee aan de haal gaan en in het huisje zitten. Dan is het kat met nek en al oppakken en weer terug in de keuken zetten.

Schoonmaken doe ik meestal met een plantenspuit waar een klein beetje dreft in zit en verder gevuld met water. Altijd bij de hand en je hoeft niet iedere keer nieuw sopje te maken. Ik gebruik alleen dettol op plaatsen waar ze hebben gepoept of geplast, een ongelukje gebeurt wel eens, en om de reismandjes mee schoon te maken. Verder gebruik ik het eigenlijk nooit.

koekje

• Beheerder
  • Tuuterdetuut
« Reactie #28 Gepost op: 30 december 2010 om 15:26:14 »
Mochten er mensen zijn die idd toch de behoefte hebben om dettol te gebruiken, dan graag altijd naspoelen met water en pas de katten er los laten als alles is opgedroogd.
Ongelukjes maak ik schoon met gewone (in mijn geval bio) allesreiniger en de kattenbakken met vloeibare driehoekzeep, wat ook wordt nagespoeld en afgedroogd. Wildplassen maak ik schoon met soda, groene biotex en daarna even met de stalfris erover heen. Op stoffen dingen met droge soda inwrijven en dan even intrekken en dan stofzuigen en dan droge groente biotex inwrijven en zuigen (soms sopje, bv op het tapijt) en als alles is opgedroogd, even stalfris sprayen.
Ik heb stoffen carriers (weekendtas), die worden alleen soms onthaard.

Ot: nepturk
Sien: rode appelsien

mirdj

• Max en Snoepie
« Reactie #29 Gepost op: 30 december 2010 om 15:46:18 »
De kattenbak wordt hier schoongemaakt met bleek en dreft en daarna heel goed nagespoeld. Snoepie maakt het helemaal niets uit als hij maar wordt schoongemaakt. Hij zit er dan ook altijd als eerste op, het liefst als het grit nog niet door de bak is verspreid en op een grote hoop ligt want dan kan hij lekker graven (en ik voor de zoveelste keer stofzuigen  :-X)

Print

Barfplaats wordt gesponsord door