Hoi, leuk dat je ook hond vers gaat voeren

Eerst even antwoord op je vragen.
Kwa vis zal ik vooral vette vis geven, zoals zalm, sardientjes, panharing enz. Wijting en kabeljauw zijn volgens mij witte vis, mogen ze wel hebben maar is minder gezond dan vette vis die rijk is aan omega 3 vetten.
Vasten hoeft niet als ie volwassen is, alleen als je dat zelf wil.
Zijn menu hoeft niet iedere week anders te zijn, maar per week of per 2 weken compleet.
Dat wil zeggen dat hij alle voedingsstoffen die hij nodig heeft per week of 2 weken binnen krijgt.
Ik zou bij een jonge hond adviseren per week compleet te voeren.
Dat grommen doen de meeste honden in begin met voer, wat je kan doen is bv iedere keer wat erbij leggen in zijn bak. zodat hij in de gaten krijgt dat als jij bij zijn bak bent, hij juist meer eten krijgt en het niet afgepakt wordt.
Of uit de hand laten eten. Belangrijk is dat je nooit eten afpakt, maar bv ruild tegen iets anders wat nog lekkerder is.
Zo zal dit gedrag vanzelf uitdoven.
Over je menu.
Het is wel belangrijk om met percentages te werken omdat anders de verhoudingen helemaal scheef gaan.
In jou menu is dit nu het geval.
Dit zijn de percentages die je kan voeren:
40-50% vleesbot
0-15% groente
20% orgaanvlees
rest opvullen met spiervlees.
Je kiest hieruit dan de percentages die je wil voeren, bijvoorbeeld:
45% vleesbot
5% groente
20% orgaan
30% spiervlees
Dit ga je dan onderverdelen per week.
Hij krijgt dan, uitgegaan van een kilo per dag:
3150gr vleesbot
350gr groente
1400gr orgaan
2100gr spiervlees
Deze gewichten verdeel je dan weer over de dagen per week.
Geef je prooidier dan kun je ervan uitgaan dat dat compleet is, dus bv je geeft 2 dagen prooidier, dan bereken je je menu over 5 dagen.
Je 20% orgaan mag voor de helft bestaan uit pens, de rest vul je op met lever, nier, hart en evt overige organen.
Ik hoop dat het zo iets duidelijker voor je.
probeer je menu eens uit te rekenen in procenten en post dan je menu hier nog eens neer, als je wil.
Heb je nog meer vragen, je kan ze hier altijd stellen