Print

Auteur Topic: Wie zal de strijd gaan winnen??  (gelezen 3468 keer)

yuki12

• www.yuki.mijnherder.com
    • Het leven van Yuki
Re: Wie zal de strijd gaan winnen??
« Reactie #45 Gepost op: 9 juli 2010 om 17:23:45 »
ik zou dat niet kunnen hoor :-[ las mijn poezels zo'n honger hebben. 1 eet sowieso bij mij wel kvv maar de rest niet. 2 kan ik het nog voeren gemengt met wat blikvoer maar de rest staakt. 1 eet sowieso geen blik bijna dus dit al helemaal niet hij begraaft het liever onder het laminaat :biggrin2:..

succes joh ;)

Maar ik geef ze wel eten hoor!!  :biggrin2:

Mevroi Kruim

« Reactie #46 Gepost op: 10 juli 2010 om 10:05:18 »
Tja, het is kiezen tussen tikkie narigheid voor de poezen op de korte termijn en een hele hoop onomkeerbare narigheid op de langere termijn. Dan zien de katten maar ff af wat mij betreft. Liever een korte periode boze dunne katten dan later nierschade, diabetes, obesitas en aanverwanten. Dat hebben we genoeg meegemaakt, doen we niet meer.

Do not do as I do or do as others do. That's a lot of do do, and we all know what that smells like
by Puppetji

lightning

• www.briticamagnifico.nl
« Reactie #47 Gepost op: 10 juli 2010 om 11:32:05 »
nee dat is ook niet fijn nee maar ik ga die poging niet meer wagen zeker niet met mijn oudste kat die is al erg mager krijg ik niet dikker en blijft langzaam aan wat afvallen is nu ongeveer 1,5 kilo kwijt op een jaar dus proberen kvv en dan verder niks neeee ik ben watje :-[

Met dank aan LIA

Nadia

• Chocomonster!
« Reactie #48 Gepost op: 10 juli 2010 om 12:30:46 »
Willen ze het ondertussen al een beetje?? Lusten ze geen gemalen kipkarkas?? en dat je dan daar wat spiervlees bijvoert wat ze lekker vinden (hier is da konijn)

Ogen die spreken, zeggen vaak meer dan monden die zeggen.

yuki12

• Het leven van Yuki
« Reactie #49 Gepost op: 10 juli 2010 om 16:06:27 »
Willen ze het ondertussen al een beetje?? Lusten ze geen gemalen kipkarkas?? en dat je dan daar wat spiervlees bijvoert wat ze lekker vinden (hier is da konijn)

Ben bang dat ze dan t spiervlees eruit eten  :P

beesteboelmona

« Reactie #50 Gepost op: 12 juli 2010 om 23:01:02 »
Ha, dat geeft de burger moed  :-[  :-[

Zo dacht ik dus dat koolvisfilet de absolute topper was, maar die is na 4 dagen duidelijk in aanzien gedaald..en wel tot t absolute nulpunt!!
Gelukkig kunnen we er de konijnenfiletjes weer bijschrijven (een paar hapjes dan in ieder geval)...
En toen mij de moed in de schoenen zonk en ik er wat whiskas tonijnmousse bij deed, moest ik echt snel mijn hand terugtrekken  :o  :o  :o whoeiiii, wat een tijgers  :o  :o

Het lijkt een onbegonnen zaak  :'(
Morgen weer een nieuwe dag...nieuwe kansen!  ???  >:(  :P

4 dagen na elkaar hetzelfde?
Dat kan ook het probleem zijn.
Hier heb ik ook boze poesen als ik ze 2 keer per week het zelfde geef.
Alleen kipfilet daar zijn ze dol op dat mag ik 2 keer per week geven van ze maar vaker echt niet.
En als ik het toch doe dan worden ze boos en dan proberen ze zelfs de vriezer open te trekken om zelf wat uit te zoeken. (en soms lukt het ze ook nog)

En misschien snachts voeren?
Het is harstikke heet voor ze voor de mijne iniedergeval veel te heet om overdag te eten.

En ook zijn de combinaties hier heel belangrijk.
Mijn dames lusten namelijk geen vis.
Maar ze vinden bikvoeding wel lekker vooral de kip variant.
Maar vis met kip blikvoeding weigeren ze maar met vis blikvoeding eten ze wel terwijl als ik ze alleen vis of alleen vis blikvoeding geef ze het bijde weigeren.
Heel maf maar apart eten ze het niet maar as combinatie wel.
Dus je moet niet altijd iets vies met iets lekkers malen.
Iets vies met iets vies kan ook werken als de combinatie maar goed is.
« Laatst bewerkt op: 12 juli 2010 om 23:14:18 door beesteboelmona »

yuki12

• Het leven van Yuki
« Reactie #51 Gepost op: 13 juli 2010 om 10:22:44 »
4 dagen na elkaar hetzelfde?
Dat kan ook het probleem zijn.
Hier heb ik ook boze poesen als ik ze 2 keer per week het zelfde geef.
Alleen kipfilet daar zijn ze dol op dat mag ik 2 keer per week geven van ze maar vaker echt niet.
En als ik het toch doe dan worden ze boos en dan proberen ze zelfs de vriezer open te trekken om zelf wat uit te zoeken. (en soms lukt het ze ook nog)

En misschien snachts voeren?
Het is harstikke heet voor ze voor de mijne iniedergeval veel te heet om overdag te eten.

En ook zijn de combinaties hier heel belangrijk.
Mijn dames lusten namelijk geen vis.
Maar ze vinden bikvoeding wel lekker vooral de kip variant.
Maar vis met kip blikvoeding weigeren ze maar met vis blikvoeding eten ze wel terwijl als ik ze alleen vis of alleen vis blikvoeding geef ze het bijde weigeren.
Heel maf maar apart eten ze het niet maar as combinatie wel.
Dus je moet niet altijd iets vies met iets lekkers malen.
Iets vies met iets vies kan ook werken als de combinatie maar goed is.

Whhhhhhhaaaahahahaha, het IS een onbegonnen zaak!!!  ;D  ;D
Dit komt neer op een hele studie, van minstens 4 jaar...en een forse geheugentraining met 3 katten (en een grote kliko voor de afgekeurde combi's  ::))

Ben er even moedeloos van momenteel....degene die t beste eet, mikt alles er binnen een half uur net zo hard weer uit. Samos, t magere scharminkeltje doet verwoede pogingen om de zak konijnenkorrels in bezit te nemen...het lijkt op br*kken, zal ze denken...
Ik word hier nie vrolijk van nie  :(

Nadia

• Chocomonster!
« Reactie #52 Gepost op: 13 juli 2010 om 18:05:16 »
Sjit zeg :(
Wat eten ze ondertussen?? hebben ze nog brok/blik gegeten??

Die van mij hebben vandaag een sardientje gegeten... Het stond eigelijk op voor gister.. Maar toen hebben ze er niks van gehad.. Ik heb ze toen beide iets gegeven wat ze lekker vinden (ivm leververvetting) en voor de rest alleen sardien.. Niks hoor.. Vanochtend ging het er als zoete koek in!

Ogen die spreken, zeggen vaak meer dan monden die zeggen.

Too

« Reactie #53 Gepost op: 13 juli 2010 om 18:35:29 »
 :notworthy:  voor Karin... je weet dat t voor t goede doel is,
je weet al dat je een langelange adem nodig hebt... dat t niet leuk is om te zien

Pet af dat je je pootje stijf houdt [toch?]

Limpy

« Reactie #54 Gepost op: 13 juli 2010 om 19:03:44 »
Ken je de snoezepoes blikjes? (4 verschillende vissmaakjes)
Hier trappen er 4 katten met alle 15 platvoetjes in als ik die als smaakverhullers gebruik voor een vleessoort die zij niet lekker vinden; in hun geval haas en als ik daar maar genoeg van die blikjes doorheen prak gaat het erin als zoete koek.... en dat terwijl ze verse vis niet blieven  :D
groetjes, Tanja

Limpy (ekh)        Blixa (htk)          Obi-wan   en    Pekke  (oosterse kortharen)

Too

« Reactie #55 Gepost op: 13 juli 2010 om 19:26:23 »
Ken je de snoezepoes blikjes? (4 verschillende vissmaakjes)
Hier trappen er 4 katten met alle 15 platvoetjes in als ik die als smaakverhullers gebruik voor een vleessoort die zij niet lekker vinden; in hun geval haas en als ik daar maar genoeg van die blikjes doorheen prak gaat het erin als zoete koek.... en dat terwijl ze verse vis niet blieven  :D

Ohja dat was hier t eerste smeermiddel voor kuik  :D.. t is alleen maar vis, je zou je zo maar vergissen met t 'mensenblikje'sardien  ;)

Limpy

« Reactie #56 Gepost op: 13 juli 2010 om 20:17:53 »
Ohja dat was hier t eerste smeermiddel voor kuik  :D.. t is alleen maar vis, je zou je zo maar vergissen met t 'mensenblikje'sardien  ;)

;D Daar krijg ik accuut beeld bij ja.  Om die reden heb ik een appart "katten-hoekje" voor snacks en blik op de plank en staan de "mensen-vis-blikjes" een plank hoger voor zover ik die al af en toe in huis heb...
groetjes, Tanja

Limpy (ekh)        Blixa (htk)          Obi-wan   en    Pekke  (oosterse kortharen)

Too

« Reactie #57 Gepost op: 13 juli 2010 om 21:06:22 »
Maar even serieus: wat zou t verschil zijn? Er zit gegaarde vis in...

Limpy

« Reactie #58 Gepost op: 13 juli 2010 om 21:19:45 »
Niet zo veel qua smaak want heb ze alle 4 geproeft, de mensenvariatie ziet er alleen wat smakelijker uit voor het oog------

Heb zelf ook 11 jaar in de dierverzorging gewerkt en vandaaruit de makke gekregen alles te proeven wat ik de dieren te eten geef, ineens allerlei groentes geproeft die ik niet kende (rauw én gekookt) maar ook 5 soorten apen-biks geproeft  ;D waarvan ik 2 soorten nog steeds lekker vind en als ik nu nog bij mn ouwe baas op bezoek ga loop ik dus heerlijk te snacken daarvan, echt mjammie.........
groetjes, Tanja

Too

« Reactie #59 Gepost op: 13 juli 2010 om 21:30:04 »
 ;D ;D geitenbix vond ik ook zo lekker.. lekkerder dan paardenbix

Print

Barfplaats wordt gesponsord door