Print

Auteur Topic: Wie zal de strijd gaan winnen??  (gelezen 3468 keer)

koekje

• Beheerder
  • Tuuterdetuut
Re: Wie zal de strijd gaan winnen??
« Reactie #90 Gepost op: 1 augustus 2010 om 20:45:41 »
ot eet ook liever zelfgemalen prak dan wel merk kvv dan ook.

Ot: nepturk
Sien: rode appelsien

Nadia

• Chocomonster!
« Reactie #91 Gepost op: 4 augustus 2010 om 13:39:48 »
Hoe is het gegaan met de bio kippies?

Je zou toch zeggen dat ze op een gegeven moment wel MOETEN gaan eten.. En als je nu zooooooo weinig CB er doorheen doet?? Nog minder dan de helft van een halve theelepel?? Blieven ze het dan ook niet??

En als je ze op een apparte kamer eten geeft (om de beurt ofzo) en dan weg gaat, na 10 minuten weer terug, zodat ze zich niet 'opgejaagd' voelen.. Wellicht wert het!

Ogen die spreken, zeggen vaak meer dan monden die zeggen.

yuki12

• www.yuki.mijnherder.com
    • Het leven van Yuki
« Reactie #92 Gepost op: 4 augustus 2010 om 21:15:08 »
Hoe is het gegaan met de bio kippies?

Je zou toch zeggen dat ze op een gegeven moment wel MOETEN gaan eten.. En als je nu zooooooo weinig CB er doorheen doet?? Nog minder dan de helft van een halve theelepel?? Blieven ze het dan ook niet??

En als je ze op een apparte kamer eten geeft (om de beurt ofzo) en dan weg gaat, na 10 minuten weer terug, zodat ze zich niet 'opgejaagd' voelen.. Wellicht wert het!

Het probleem is een beetje dat er bijna geen enkele 'basis' is die ze altijd lekker vinden...Gisteren had ik bv een eetlepel cb door ca. 3 eetlepels gourmet kip gedaan en dat aten ze alle drie met smaak op!!  :o
Maar zou ik dat morgen weer doen, dan hoeven ze t niet meer, dus ook niet zonder cb, of met minder cb...

Er staan nu dus 6 geopende blikjes in de koelkast en ik elke keer maar prutten om uit te vogelen hoe de wind vandaag staat  :-\  >:(
Als Nachi en Smeagol eens weigeren, nou ja..pech dan....dan maar honger lijden  :P
Maar Samos weegt nog maar 3,4 kilo, terwijl ze eerder over de 5kg woog. Ze was toen te zwaar, maar nu dus echt te licht!!
Gelukkig is ze al wel 300 gram aangekomen, sinds haar operatie!!
Maar een kleine 4 kilo mag mevrouwtje toch wel wegen...dus ik heb erg graag dat ze eet!!  :-[

p.s. de biokipjes moet ik nog malen  :-[

Too

« Reactie #93 Gepost op: 4 augustus 2010 om 21:28:38 »
Ze hebben wel karakter ....  :o

Ik ben geneigd om in m'n vries te duiken... kwartel, patrijs, duif.... ze zullen t wel niet blieven maar ik neem met plezier een hapje mee maandag

yuki12

• Het leven van Yuki
« Reactie #94 Gepost op: 4 augustus 2010 om 22:34:34 »
Ze hebben wel karakter ....  :o

Ik ben geneigd om in m'n vries te duiken... kwartel, patrijs, duif.... ze zullen t wel niet blieven maar ik neem met plezier een hapje mee maandag

Oww, dat was ik vast vergeten te vermelden, maar in t verleden heb ik ze eendagskuiken aangeboden; NONO
Ook heb ik ze kwartel aangeboden; NONO
en later nog parelhoen; uhuh  :nono2:

Maar ja, in 't verleden behaalde mislukkingen, bieden vast geen garanties voor de toekomst  :-\

Momenteel ligt er meer 'restafval'* in mn vriezer, dan nog aan te bieden spul....  :crying:

*eten dat al meerdere malen is aangeboden, weer in de koelkast is verdwenen en uiteindelijk maar in de vriezer, totdat meneer de vuilnisman komt

Too

« Reactie #95 Gepost op: 5 augustus 2010 om 08:19:31 »
K had al wel zo'n vermoeden  ;)

yuki12

• Het leven van Yuki
« Reactie #96 Gepost op: 5 augustus 2010 om 10:38:19 »
K had al wel zo'n vermoeden  ;)

Gniffel, stomme poezebeesten  >:(
Maar wel bedankt voor je lieve aanbod!!!

Vandaag gaat de kip door de maler!!  ::)

Nadia

• Chocomonster!
« Reactie #97 Gepost op: 5 augustus 2010 om 12:48:58 »
Had je al geprobeerd met dat weglopen??

probeer eens zo min mogelijk druk op het eten te leggen. Dus gewoon neerzetten.. (ergens waar jij niet bent) Op een andere kamer, badkamerm wc, boeit niet. half uurtje later komen kijken, niks gegeten? niks zeggen, weghalen en 2 uur later weer aanbieden. eten ze weer niet? weer weghalen, dit keer na 3 uur aanbieden (zorg dat ze geen tijdklok krijgen)

yuki12

• Het leven van Yuki
« Reactie #98 Gepost op: 5 augustus 2010 om 15:08:35 »

zelfs hier trappen ze niet in  >:(

yuki12

• Het leven van Yuki
« Reactie #99 Gepost op: 5 augustus 2010 om 15:11:04 »
Had je al geprobeerd met dat weglopen??

probeer eens zo min mogelijk druk op het eten te leggen. Dus gewoon neerzetten.. (ergens waar jij niet bent) Op een andere kamer, badkamerm wc, boeit niet. half uurtje later komen kijken, niks gegeten? niks zeggen, weghalen en 2 uur later weer aanbieden. eten ze weer niet? weer weghalen, dit keer na 3 uur aanbieden (zorg dat ze geen tijdklok krijgen)

Ik loop eigenlijk altijd weg...maar kan alleen langggg weg als ik ze alledrie apart zet, want anders eet 1 van de 3 uiteindelijk misschien alles op (en nee, dat zal Samos niet zijn).

En ik dacht al; wat zitten ze nou telkens op die klok te kijken  :D..zou het weghalen daarvan geen idee zijn?  :biggrin2:

Nadia

• Chocomonster!
« Reactie #100 Gepost op: 5 augustus 2010 om 23:06:35 »
Het valt allicht eens te proberen ;D

yuki12

• Het leven van Yuki
« Reactie #101 Gepost op: 7 augustus 2010 om 00:05:46 »
"Ow jaaaa, jippie; vrouwtje heeft biologische kipkarkassen staan malen  :-X  :-X 
Nou, geef dat maar aan die witte haarbal hoor, bah..die ranzigheid believen wij niet!"

>:(  >:(  >:(  >:(

Nadia

• Chocomonster!
« Reactie #102 Gepost op: 7 augustus 2010 om 00:27:08 »
Ohh stoute poezels. Moet ik even langskomen? Werkt bij de honden van Jolanda serieus als die iets niet lusten ;) (denk aan duster met zn yoghurt)

Nyncke

• Gast
« Reactie #103 Gepost op: 7 augustus 2010 om 11:16:14 »
Heb niet het hele topic doorgelezen...
Maar hier "deden ze het" in het begin alleen met Smuldier.
Verders...
*Kokend water erover gieten al geprobeerd?
*Op kip waren ze hier snel uitgekeken, alleen eendagskuikens wilden ze nog.
*Samos komt toch van Samos, daar krijgen ze vaak gekookte rijst ( wat over is ) met wat restjes vlees misschien zo eens proberen en dan langzaam wat rauwer geven.

moniqueo

« Reactie #104 Gepost op: 7 augustus 2010 om 13:30:08 »
Grappige topic ;D

« Laatst bewerkt op: 29 juni 2011 om 01:52:56 door moniqueo »

Print

Barfplaats wordt gesponsord door