Print

Auteur Topic: Hoeveel calcium-magnesium complex toevoegen?  (gelezen 1754 keer)

Jacoba

Re: Hoeveel calcium-magnesium complex toevoegen?
« Reactie #30 Gepost op: 28 juni 2010 om 18:05:28 »
Het quoten lukt niet fatsoenlijk  :g:

Mevroi Kruim

« Reactie #31 Gepost op: 28 juni 2010 om 18:25:52 »
Je moet je eigen nieuwe tekst achter de [/ quote] zetten, dan komt 'ie buiten de quote te staan.

Do not do as I do or do as others do. That's a lot of do do, and we all know what that smells like
by Puppetji

Jacoba

« Reactie #32 Gepost op: 28 juni 2010 om 18:40:41 »
Je moet je eigen nieuwe tekst achter de [/ quote] zetten, dan komt 'ie buiten de quote te staan.
Aha! Ik zette hem eronder.

Mevroi Kruim

« Reactie #33 Gepost op: 28 juni 2010 om 19:49:32 »
Aha! Ik zette hem eronder.

Helemaal goed  :D

Do not do as I do or do as others do. That's a lot of do do, and we all know what that smells like
by Puppetji

McClauds

• *
« Reactie #34 Gepost op: 8 juli 2010 om 10:08:57 »
Die worstjes zijn 'gemaakt' voor roofvogels. Van de toevoegingen die erin zitten wordt ik niet vrolijk (soya- en aardappelnogwat ect.)

Deze link geeft meer informatie over het product. Zoals je kunt zien bedraagt slechts 2% van het worstje toevoegingen, waarvan Dextrose, Soja concentraat en aardappel protein. Om vitamine en mineralen toe te kunnen voegen in een product, moeten deze ergens aan gekoppeld zijn. Dextrose, Soja etc. zijn dus de dragers van de vitamine en mineralen. Het gaat dus om minder dan 2%.

groetjes
Claudia

Jacoba

« Reactie #35 Gepost op: 8 juli 2010 om 10:49:08 »
Die link had ik inderdaad al gezien. Tot nu toe geef ik de voorkeur aan producten zonder toevoegingen, en die heeft KB ook genoeg  :).

Maar... misschien wel een idee om een worst zonder die supplementen te maken  ::)?

Ewald en Stephanie

• **
« Reactie #36 Gepost op: 16 augustus 2010 om 10:10:54 »
Maar... misschien wel een idee om een worst zonder die supplementen te maken  ::)?

Zelf malen dus.
Ik gebruik de 8 mm snijschijf voor mijn Porkert de stukjes bot na het malen die daar inzitten zijn te vergelijken met die in Carnibest, heel klein dus.
De 14 mm snijschijf die ik ook nog heb vind ik persoonlijk iets te grof.
Konijn is hier op het moment zwaar favoriet, Kip gaat ook wel, en Lam gaat gelukkig ook al beter, moesten ze in het begin niks van hebben nu na 4 weken beginnen ze die ook te eten al moet ik de smaak wel opleuken met een beetje tonijn

Misschien nog wel een handige tip: De CB die ik voer daar maak ik deelblokjes van.
Haal de worst uit de vriezer en laat hem een half uurtje op het aanrecht licht ontdooien, leg de worst dan in de koelkast voor een half uurtje, doe je dit laatste niet dan is de kans heel groot dat de buitenkant van de worst al klef begint te worden. haal de worst uit de koelkast verwijder de verpakking en snijd met een stevig mes de worst in 4-en kijk uit voor je vingers, als het te zwaar gaat leg de worst dan weer even in de koelkast terug.
de plaken leg je plat neer en halveert ze, de gehalveerde plakken zet je op hun snijkant neer en je snijdt hier dunnere plakken van, deze dunnere plakken (5-8 mm dik) snijd je dan (deel)blokjes van.
De deelblokjes gaan dan in een diepvriesbakje.
Zo kun je makkelijk doseren, en als de blokjes ontdooit zijn blijven het nog enigszins homogene brokjes en geen kleffe hap.
Mijn katten vinden bovendien deze manier van aanbieden veel beter dan een ontdooide kleffe hap.

De hierboven beschreven manier van snijden is m.i. de manier waarop de kans dat je in je handen snijdt het kleinst is, ga niet van een CB worst meteen 8 mm plakjes af proberen te snijden, de kans dat je van de halfbevroren worst afglijdt met je mes is dan enorm groot, met alle mogelijk nare gevolgen vandien.

Jacoba

« Reactie #37 Gepost op: 19 november 2010 om 20:46:21 »
Hoera  :)! Heb de kipbotmix van Haaksbarf ontdekt. Heeft even geduurd... Samen met orgaantjes en vleesje in de keukenmachine en smullen maar. Bedankt voor de tip!
Heb nu een onaangebroken pot c-m complex staan. Iemand?  :-X

Too

« Reactie #38 Gepost op: 19 november 2010 om 21:11:21 »
Heb nu een onaangebroken pot c-m complex staan. Iemand?  :-X

;D ;D ;D wat denk je.....  ;)

koekje

• Beheerder
  • Tuuterdetuut
« Reactie #39 Gepost op: 19 november 2010 om 21:39:44 »
als de pot nog dicht is, kan t mss terug naar de winkel. met bonnetje.

Ot: nepturk
Sien: rode appelsien

Jacoba

« Reactie #40 Gepost op: 20 november 2010 om 16:32:41 »
als de pot nog dicht is, kan t mss terug naar de winkel. met bonnetje.
Niets van dit alles. Moest spieken hoe dit spul eruit zag natuurlijk.

koekje

• Beheerder
  • Tuuterdetuut
« Reactie #41 Gepost op: 20 november 2010 om 16:58:14 »
mss kan je in de aangeboden-hoek er een nieuwe eigenaar voor vinden.

Ot: nepturk
Sien: rode appelsien

Jacoba

« Reactie #42 Gepost op: 20 november 2010 om 17:25:13 »
mss kan je in de aangeboden-hoek er een nieuwe eigenaar voor vinden.
:thumbup:

Print

Barfplaats wordt gesponsord door