Print

Auteur Topic: Hoeveel calcium-magnesium complex toevoegen?  (gelezen 1753 keer)

maddoc

Re: Hoeveel calcium-magnesium complex toevoegen?
« Reactie #15 Gepost op: 25 juni 2010 om 22:20:59 »
hoe groot zijn die botstukjes dan die ze laten liggen? en hoeveel laten ze liggen?

Ik en de katten vinden in de carnibest en de botmix van Herby geen stukken bot terug, beide zijn echt fijn gemalen.

Ik zou er wel naar streven het eten dusdanig aan te bieden dat er niet structureel een bepaald iets niet gegeten wordt, maar als er
af en toe een stukje van het een of ander blijft liggen zou ik me geen zorgen maken over tekorten....
daar zou ik me bij jouw oorspronkelijke optie wél ernstig zorgen om maken.

koekje

• Beheerder
  • Tuuterdetuut
« Reactie #16 Gepost op: 25 juni 2010 om 23:07:00 »
ja, wat bv bij ot blijft liggen zijn alleen knookjes van pootjes, formaat kleine spruit. gemiddeld 2 tot 4 stukjes per maaltijd. dat is dus niet iets om je zorgen over te maken. tuffen ze structureel echt alle botstukjes uit, dan krijg je geheid tekorten.

Ot: nepturk
Sien: rode appelsien

Jacoba

« Reactie #17 Gepost op: 26 juni 2010 om 11:06:01 »
Dan laten ze alle2 samen per maaltijd een gemiddelde spruit (goede vergelijking!) liggen. Dus niets iets om bang voor tekorten te zijn.
Ben ik gerustgesteld.

Over Carnibest (en alle andere merken met toevoegingen): Is dit geen aanslag op het maag-darm gestel van een gevoelige kat als je deze merken en HB door elkaar gaat geven (moet dit een nieuwe topic worden?)?

flin

« Reactie #18 Gepost op: 26 juni 2010 om 13:39:49 »
'k zou juist zoveel mogelijk smaken/soorten en merken varieren...
juist om eventuele tekorten te omzeilen

alt voer wat niet species appropriate is, geeft op langere termijn problemen

Mevroi Kruim

« Reactie #19 Gepost op: 26 juni 2010 om 16:02:48 »
De meeste kvv's gevatten meer bot dan een standaard kattenprooi, dus als er eens een stukje bot blijft liggen is dat zeker geen drama.
Ik hou zelf niet van toevoegingen als zonnebloemolie, maar ik voer dan ook barf. Maar als je kat er geen problemen mee heeft zou ik me daar ook niet druk over maken.

Do not do as I do or do as others do. That's a lot of do do, and we all know what that smells like
by Puppetji

Jacoba

« Reactie #20 Gepost op: 27 juni 2010 om 16:46:16 »

Dat begrijp ik, maar ik heb er hier een die het vorig jaar een darmprobleem heeft gehad. Tot nu toe gaat het weer goed. Mijn vraag is dan ook, is het wel verstandig om verschillende merken door elkaar te voeren (met het oog op allerlei toevoegingen in sommige merken en wat doet dat dan met die darmpjes)?

Zelf ben ik van mening dat katten alle vlees eten wat ze lekker vinden en waar ze aan kunnen komen. In de natuur is het alleen zo dat ze onmogelijk een paard of koe of wat dan ook kunnen vangen (tenzij je superkat bent of leeuw, tijger etc. heet). Ligt zo'n dier voor het oprapen, dan zullen ze er echt wel van eten. Tenslotte krijgen ze het door ons ook voorgeschoteld.

Huh, volgens mij heb ik iets fout gedaan met quoten.

« Laatst bewerkt op: 27 juni 2010 om 16:52:23 door Jacoba »

Rianne145

« Reactie #21 Gepost op: 27 juni 2010 om 19:44:32 »
Mijn katten eten als hoofdmoot Carnibest en Bibi, daarnaast Allanimal en haaksbarf. Verder kuikens, kwartel en af en toe een lap paardenvlees oid.

flin

« Reactie #22 Gepost op: 28 juni 2010 om 16:14:23 »
Citaat

Dat begrijp ik, maar ik heb er hier een die het vorig jaar een darmprobleem heeft gehad. Tot nu toe gaat het weer goed. Mijn vraag is dan ook, is het wel verstandig om verschillende merken door elkaar te voeren (met het oog op allerlei toevoegingen in sommige merken en wat doet dat dan met die darmpjes)?

dan zou 'k idd de merkjes zoeken met zo min mogelijk toevoegingen...
geen rijst, geen olietjes, zo min mogelijk vis, zo min mogelijk rund, en kip zou 'k ook proberen te laten
  waarschijnlijk kom je dan uit op haaksbarf en all-animal...of zelf malen
Kiezebrink heeft  een gemalen worst van muis en rat..(klinkt niet smakkelijk, mwjah)

Citaat

Zelf ben ik van mening dat katten alle vlees eten wat ze lekker vinden en waar ze aan kunnen komen. In de natuur is het alleen zo dat ze onmogelijk een paard of koe of wat dan ook kunnen vangen (tenzij je superkat bent of leeuw, tijger etc. heet). Ligt zo'n dier voor het oprapen, dan zullen ze er echt wel van eten. Tenslotte krijgen ze het door ons ook voorgeschoteld.

als katten alleen vlees zouden eten wat ze lekker vinden, dan krijgen ze netzogoed 'n probleem;
net als bij die superoverheerlijkemjum brukjes
en neej, 'k denk niet dat er int wild 'zomaar' vlees voor 't oprapen ligt
daarnaast zijn kleine katten (!) èchte verseters, en geen aaseters

een kleine prooi: lees: knaagdiertjes, klein konijn, kwartel, en wat insecten
zit werkelijk heel anders inelkaar, dan 'n deel grote koe

Citaat
Huh, volgens mij heb ik iets fout gedaan met quoten.

tis leesbaar  ;)

Jacoba

« Reactie #23 Gepost op: 28 juni 2010 om 17:07:59 »
Dat een dier dood voor het oprapen ligt, was bij wijze van spreken.
Hoewel, heb eens een kat van een andere kat zien peuzelen. Hoelang die dood op de weg lag, weet ik echter niet.

Die site van Kiezebrink ken ik bijna uit mijn hoofd. Die worstjes zijn 'gemaakt' voor roofvogels. Van de toevoegingen die erin zitten wordt ik niet vrolijk (soya- en aardappelnogwat ect.)

Haaksbarf vormt hier al het hoofdmenu.

Jacoba

« Reactie #24 Gepost op: 28 juni 2010 om 17:14:53 »
Maar flin, aan welke problemen denk je dan en hoezo?

flin

« Reactie #25 Gepost op: 28 juni 2010 om 17:19:43 »
Dat een dier dood voor het oprapen ligt, was bij wijze van spreken.
Hoewel, heb eens een kat van een andere kat zien peuzelen. Hoelang die dood op de weg lag, weet ik echter niet.

snappik, al zalt niet vaak gebeuren
en ja, mocht er helemaal geen keuze meer zijn, dan maar zo, nood breekt wetten..achosj

Citaat
Die site van Kiezebrink ken ik bijna uit mijn hoofd. Die worstjes zijn 'gemaakt' voor roofvogels. Van de toevoegingen die erin zitten wordt ik niet vrolijk (soya- en aardappelnogwat ect.)

ohw, nu dacht ik dat er gewoon gemalen muis oid, zonder extra in zat...da's een domper idd!!

Citaat
Haaksbarf vormt hier al het hoofdmenu.

en dit vind je te weinig variatie? of, wat bedoel je?

Jacoba

« Reactie #26 Gepost op: 28 juni 2010 om 17:24:39 »
Mijn katten eten als hoofdmoot Carnibest en Bibi, daarnaast Allanimal en haaksbarf. Verder kuikens, kwartel en af en toe een lap paardenvlees oid.

Bibi heb ik ook nog in de vriezer liggen. Ben hier tijdelijk mee gestopt omdat een poes (dezelfde als die een darmprobleem heeft (gehad) zich erg begon te krabben, tot wondjes toe. Dit is nu over. Dus of het aan de rund lag? Ga nu weer proberen, kijken wat het doet.

flin

« Reactie #27 Gepost op: 28 juni 2010 om 17:34:58 »
'k vinnut een heel moeilijk verhaal worden,
omdat 'k 't verleden van je kat, leeftijd , voormalig voer, problemen whatsoever, etc niet ken, en de nuances niet weet,

misschien wil je heel precies opschrijven hoe en wat?
(niet gezegd dat we daar iets aan toe kunnen voegen/verbeteren,
 maar 't geeft meer inzicht in alles, en misschien kan't tot oplossingen leiden)

heel veel katten zijn gevoelig op rund vlees, vis en niet-biologische-kip...

Jacoba

« Reactie #28 Gepost op: 28 juni 2010 om 17:48:56 »
Hee, heb hier net een verhaal zitten tikken, is het foetsie. Weet toch bijna zeker dat ik op verzenden heb gedrukt. Nu nog eens proberen.

Jacoba

« Reactie #29 Gepost op: 28 juni 2010 om 18:01:14 »
'k vinnut een heel moeilijk verhaal worden,
omdat 'k 't verleden van je kat, leeftijd , voormalig voer, problemen whatsoever, etc niet ken, en de nuances niet weet,

misschien wil je heel precies opschrijven hoe en wat?
(niet gezegd dat we daar iets aan toe kunnen voegen/verbeteren,
 maar 't geeft meer inzicht in alles, en misschien kan't tot oplossingen leiden)

heel veel katten zijn gevoelig op rund vlees, vis en niet-biologische-kip...

Nou, nu is er geen probleem meer. En dat wil ik zo houden. Nu nog eens het 'verdwijntruc' verhaal:

Ze krijgen Hb konijn, paard en kip. Nu mijn bezorgheid uit de wereld is geholpen (botstukjes laten liggen) gaan ze weer hert- en haasvlees krijgen, aangevuld met orgaan en kipbotmix. Rund ga ik weer eens proberen, kijken of er weer een allergische reactie komt van 14 jaar oude poes. Dan is het dus echt duidelijk en vervang ik dit door eend. Zoja, krijgt alleen de 16jarige rund.

Dan zit ik op 5 soorten per kat.

Print

Barfplaats wordt gesponsord door