Print

Auteur Topic: snertvliegen!  (gelezen 3227 keer)

wenche

Re: snertvliegen!
« Reactie #45 Gepost op: 8 juli 2010 om 16:31:04 »
Ik heb juist binnen vliegen terwijl de honden met dit weer zo goed als altijd buiten zijn en zeker buiten eten... Het vlees ontdooi ik in de schuur in een plastic bak in een koelbox.. Daar gaan de lege bakken na de ochtend maaltijd ook in, na de avond maaltijd gaan de bakken en koelbox door een sopje...

bea

« Reactie #46 Gepost op: 8 juli 2010 om 20:36:03 »

Borke

• TC en Borke
    • Stabijhoun & Maine Coons
« Reactie #47 Gepost op: 23 juli 2010 om 10:05:54 »
Ik heb een biologische vliegenval besteld, niet zozeer voor de honden, maar meer voor onszelf - ze zijn nu in de aanbieding:
http://www.blizzz.nl/index.php?sId=50025

Sofi de Spaanse Schone + Maine Coon poezen Lola en Haley, (Borke de Stabijhoun † 21-07-2011)

evenstar

• zanybulls
« Reactie #48 Gepost op: 23 juli 2010 om 10:34:27 »
Ik heb een biologische vliegenval besteld, niet zozeer voor de honden, maar meer voor onszelf - ze zijn nu in de aanbieding:

bedankt voor de link ga het zeker een bestellen
vr gr evenstar

Engelse Bulldog

**Marjolijn**

« Reactie #49 Gepost op: 23 juli 2010 om 11:15:37 »
heb eindelijk de vliegenval besteld, ben benieuwd

Fayah voor altijd in mijn hart                                              Boris....mijn kleine ondeugd

**Jolanda**

« Reactie #50 Gepost op: 23 juli 2010 om 12:15:06 »
Het klinkt misschien raar, maar hennepplanten helpen prima om vliegen bij het vlees weg te houden :biggrin2:
Wanneer je dus vlees ontdooit in de buurt van deze geweldig ( :puke: ) ruikende plantjes, komen de vliegen niet. Of ze het vies vinden of het vlees daardoor niet goed kunnen ruiken weet ik niet.

Nou niet denken dat ik deze plantjes heb he....want ik heb een hekel aan drugs, maar onlangs kwam ik er wel achter door de planten van iemand anders ;) Voorheen zaten er echt super veel vliegen op en bij het ontdooiende vlees, maar nu hooguit een stuk of 5 (vanmorgen maar 1)
Ik ontdooi nu dus al deels vliegvrij mijn vlees buiten de koeling.

Als het goed is krijg ik binnenkort een stuk of 3 manlijke hennepplanten, die geven ook de geur af, alleen zijn ze niet geschikt om drugs van te maken, dus legaal. :)
De plantjes komen dan in mijn stal te staan wanneer ik vlees uitleg om te ontdooien :)

Nadia

• Chocomonster!
« Reactie #51 Gepost op: 23 juli 2010 om 12:30:33 »
Je hebt ook wierrook met cannabis geur ;)

Ogen die spreken, zeggen vaak meer dan monden die zeggen.

Borke

• TC en Borke
« Reactie #52 Gepost op: 23 juli 2010 om 12:40:01 »
Vanochtend betaalt, wordt vanmiddag verzonden, dus als het goed gaat dan heb ik het morgen in huis.
Ik ben benieuwd  8)

Sofi de Spaanse Schone + Maine Coon poezen Lola en Haley, (Borke de Stabijhoun † 21-07-2011)

spreeuwtje

• toen was ie nog onschuldig..
« Reactie #53 Gepost op: 24 juli 2010 om 23:50:26 »
Dat insectcontrole werkte vorig jaar prima. Dit jaar kom ik om in de vliegen zowel binnen als buiten.

Als het leven je citroenen geeft, maak je er limonade van...

Borke

• TC en Borke
« Reactie #54 Gepost op: 25 juli 2010 om 21:58:29 »
Zaterdag is mijn vliegenval gearriveerd - of eigenlijk 3 vallen.
Hij hangt inmiddels in de tuin, het lijkt wel brinta wat er in zit, maar het werkt wel  ;)

**Jolanda**

« Reactie #55 Gepost op: 25 juli 2010 om 23:14:55 »
Ja maar, ja maar, dan lok je ze toch juist ::) ipv verjagen...of zie ik het dan verkeerd?
En gewone vliegen komen toch op zoetigheid af terwijl die vieze vleesvliegen op vlees af komen....dus dan heb je weer niks aan een zoetig papje :-\

Gisteren had mijn vriend een voerbak met een eendenrug in de stal gezet (omdat Tanja hem niet opgegeten had) nou een vliegen :o maar ja, ik rook nu ook geen plantjes :( Dus ik ga maar plantjes of canabiswierrook halen voor in de stal (denk dat het wierrook word, planten gaan hier allemaal dood :-[ )

Borke

• TC en Borke
« Reactie #56 Gepost op: 25 juli 2010 om 23:30:43 »
Vergelijk een vliegenval maar met een wespenval  8)

evenstar

• zanybulls
« Reactie #57 Gepost op: 26 juli 2010 om 09:59:35 »
Zaterdag morgen kreeg ik ook de vliegenval binnen.
Water er in gedaan in de zon gehangen, op de vloeistof die ontstaat komen steek, vlees, mest en huisvliegen opaf.
Gisteren regende het hier geregeld en dan zie je al minder vliegen maar tot nu toe ben ik er zeer tevreden over de werking.
vr gr evenstar

Engelse Bulldog

Wilma2206

• *
« Reactie #58 Gepost op: 1 augustus 2010 om 16:47:43 »
Ik heb ook die vliegenval gekocht.
En precies zoals ze schrijven, gaat het na 36 uur pas goed werken.
Zit al vol met vliegen en sinds gisteren heb ik er niet 1 meer binnen in huis!

Lijkt me trouwens dit jaar ook erger met vliegen dan voorgaande jaren.

Borke

• TC en Borke
« Reactie #59 Gepost op: 3 augustus 2010 om 16:00:25 »
Die val zit echt vol met vliegen, het vocht verdampt deels en heb ik aangevuld met nieuw water.
Ik vind het wel een succes hoor  :)

Print

Barfplaats wordt gesponsord door