We zijn nu een paar weken verder en het gaat super! Zijn ontlasting is veel beter nu ik het percentage orgaan terug heb gebracht ( maar misschien was daarnaast het percentage orgaan in de KVV ook wel de boosdoener alhoewel ik daar in het barfgedeelte al wel rekening mee had gehouden )
Wat wel opvalt is dat hij dikker wordt, kreeg voorheen 2,5 % van zijn lichaamsgewicht en ben nu zijn menu aan het omzetten naar 2 %.
Nu zit ik erg te haspelen met de percentages orgaan, kom er niet uit....
Hij krijgt per week 630 gr. orgaan (15 %) , waarvan 7,5 % pens, 3% hart, 2,5 % lever en 2 % nier. Ben eindeloos aan het rekenen, maar elke keer als ik denk dat ik eruit ben, tel ik de boel op en kom dan in totaal veel hoger uit dan 630 gr. 
Wie wil me even helpen rekenen?
Veel honden worden dikker, zodra je ze over zet op barf. Het verteert ook beter dan KVV.
Waarom reken je zo in detail? Gewoon 10% orgaan als hart, nier, lever en 5% pens. Dat is detaillistisch genoeg. Dat is 210 gram pens en 420 gram andere organen, is samen 630. En die andere organen, gut, je kunt het nog in drieeen verdelen, geef je van ieder 140 gram.
Wil je het persee doen zoals je hier hebt neergezet (ik zie echt het nut niet hoor, van zoveel detail, echt, nergens voor nodig), dan is het: 320 gram pens, 130 gram hart, 110 gram lever en 80 gram nier. Afgerond, maar opgeteld kom je op 640 gram maar anders moet je 108 gram lever gaan geven enzo en dat gaat echt te ver.
Je kunt trouwens ook 20% orgaan geven. Als helemaal geen KVV meer geeft. Geef je 10% organen als hart, nier en lever en 10% pens. Dan geef je 420 gram pens en 420 gram andere organen. Die andere organen kune je weer door drieen delen (zou ik niet doen, ik zou op de gok wat in de bak gooien) en dat is dan weer 140 gram per orgaansoort.