Print

Auteur Topic: Tinlo's Barfmenu / drogere cq hardere ontlasting  (gelezen 1470 keer)

Daphne&Jayden

• Liefde is...je eigen vriezerruimte opofferen...
Re: Tinlo's Barfmenu / drogere cq hardere ontlasting
« Reactie #15 Gepost op: 22 juli 2010 om 15:52:53 »
Okido, zal ff kijken maar een buffelhuid oid blijft al in de vacht hangen en wordt vies...

Een buffelhuid is gedroogd en wordt bij het kauwen door speeksel, heel plakkerig. Dat heb je niet als je vlees voert, dat is gewoon vochtig (net zoals bij vlees wat je zelf eet), maar laat geen sporen na.

Angelique

• Beheerder
  • Blij dat ik BARF
    • Plaza33 Natuurlijk goed voor mens en dier.
« Reactie #16 Gepost op: 22 juli 2010 om 16:44:42 »
Hier ook geen vieze poten! Hij kijkt wel uit!  :D  ;D
Het is zelfs zo erg dat hij zijn poten van zijn ellebogen helemaal naar buiten toe draait.  :D ;D
En er zit nooit iets in zijn vacht als hij gegeten heeft, dus idd wat Hanneke zegt...gewoon proberen.  :)

Er is zelfs een topic over geweest welke honden wel of niet met hun poten eten. Viel mij toen op dat er toch heel wat honden zijn die zonder hun poten eten.  :)

http://www.barfplaats.nl/forum/index.php/topic,72565.0.html

Maarja, alsje hond nu eenmaal wel zijn poten gebruikt dan verander je daar niet veel aan.
Hoi!   Angelique

www.plaza33.com

Angelique

• Beheerder
  • Blij dat ik BARF
« Reactie #17 Gepost op: 22 juli 2010 om 16:47:25 »
Helaas, het leek even beter te gaan maar werd al snel nog harder dan hard,
zelfs met flinke scheuten olijfolie. Buikpijn en flink persen van brokkelige poeder poep...

Ben weer geswitched maar omdat ik het er toch goed uit vind zien en ze het met smaak eten doe ik nu kruidenmix van carnibest erdoor, geef het nog maar 1 a 2 keer per week en dan verschillende smaken.

Kruidenmix is (geloof ik) schapenpoep oid. Heel vezelrijk, groen en ze vinden het heerlijk, hihi! Je kan ook blokjes diepvries spinazie (wel ontdooid) erdoor doen maar dat vinden ze hier niet zo lekker.

Denk dat het botpercentage hoger is dan gemiddeld en wellicht minder orgaan,
kan al een hoop schelen met de ontlasting.

Zit al een hele poos te dubben om te gaan barfen maar vind het een hoop gedoe met 2 grote poedels in showvacht...
Het alternatief kan natuurlijk wel zijn dat ik zelf barfporties maak, zelf malen, vacuumverpakken en invriezen. Hele grote botten en lappen pens krijgen ze dan bv 1x per week met lange kousen zonder voet om hun poten oid.

HIer krijgen ze alleen gevogeltekarkassen en die eten ze zo uit de bak op zonder hun poten te gebruiken. Dat werd hier alleen gedaan bij ribben e.d. maar daar ben ik om andere redenen toch vanaf gestapt. MIjn inziens kun je dus heel goed een gevarieerd ongemalen (maar kleiner gesneden) BARFmenu voeren zonder dat dat ten koste gaat van showvachten. Ik moet dan wel die smoelen wat vaker een dieptereiniging geven, maar daar is nog nooit een vacht van naar de knoppen gegaan.
Hoi!   Angelique

www.plaza33.com

Elf

• Doodles
« Reactie #18 Gepost op: 23 juli 2010 om 09:25:27 »
HIer krijgen ze alleen gevogeltekarkassen en die eten ze zo uit de bak op zonder hun poten te gebruiken. Dat werd hier alleen gedaan bij ribben e.d. maar daar ben ik om andere redenen toch vanaf gestapt. MIjn inziens kun je dus heel goed een gevarieerd ongemalen (maar kleiner gesneden) BARFmenu voeren zonder dat dat ten koste gaat van showvachten. Ik moet dan wel die smoelen wat vaker een dieptereiniging geven, maar daar is nog nooit een vacht van naar de knoppen gegaan.

Angelique, hoe doe jij dat grondig? Mijn honden hebben vergelijkbare snoeten als die van jou en hun baarden enzo voelen regelmatig 'stekelhard' aan... Een gewoon doekje met water helpt dan niet...

Elf

• Doodles
« Reactie #19 Gepost op: 23 juli 2010 om 09:26:43 »
Ik heb trouwens vorige week voor het eerst Tinlo geprobeerd, kwam het bij toeval bij een dierenwinkel tegen. Wat ik leuk vind is de variatie in smaken. Honden vonden het heerlijk, maar ja.... :die van mij eten alles wat maar enigszins eetbaar lijkt.... ::)

Bernie

• Mijn lieve Mike en Barney voor altijd in mijn hart
« Reactie #20 Gepost op: 23 juli 2010 om 11:37:39 »
Charlie staat dan weliswaar niet in showvacht, maar eet wel Barf, ook alleen gevogeltebotten.
Hij eet het zo uit de bak, dus geen vieze poten.
Maak wel zijn oren regelmatig even schoon, want daar hangt nog wel eens wat in, maar dat lijkt me met gemalen eten net zo.

Misschien ook een mogelijkheid, als het totaal geen schrokkers zijn om de botten iets kleiner te maken.
Dit deed ik bij Charlie toen hij nog niet zo ervaren was, hij stond er dan te lang mee te emmeren en liet het dan maar liggen, dus ik maakte dan wat kleinere stukken, doormidden ofzo.

Berner Sennenhond en Grote Poedel

Angelique

• Beheerder
  • Blij dat ik BARF
« Reactie #21 Gepost op: 24 juli 2010 om 20:03:32 »
Angelique, hoe doe jij dat grondig? Mijn honden hebben vergelijkbare snoeten als die van jou en hun baarden enzo voelen regelmatig 'stekelhard' aan... Een gewoon doekje met water helpt dan niet...

Snuit onder de douchekraan, dan met wat mensenshampoo 2x wassen, eventueel conditioner erachter aan. Uitspoelen, handdoekdroog maken en dan met een krommepennenborsteltje de laatste zut eruit borstelen en voila....fris en fruitig :biggrin2:
Hoi!   Angelique

www.plaza33.com

Angelique

• Beheerder
  • Blij dat ik BARF
« Reactie #22 Gepost op: 24 juli 2010 om 20:04:22 »
Charlie staat dan weliswaar niet in showvacht, maar eet wel Barf, ook alleen gevogeltebotten.
Hij eet het zo uit de bak, dus geen vieze poten.
Maak wel zijn oren regelmatig even schoon, want daar hangt nog wel eens wat in, maar dat lijkt me met gemalen eten net zo.

Misschien ook een mogelijkheid, als het totaal geen schrokkers zijn om de botten iets kleiner te maken.
Dit deed ik bij Charlie toen hij nog niet zo ervaren was, hij stond er dan te lang mee te emmeren en liet het dan maar liggen, dus ik maakte dan wat kleinere stukken, doormidden ofzo.

Daar heb je hele sjieke mutsen voor :biggrin2:
Hoi!   Angelique

www.plaza33.com

Jacoba

« Reactie #23 Gepost op: 24 juli 2010 om 20:51:06 »
Tinlo Barfmenu bevat:

60% vleesbotten (30% vlees en 30% bot), 20% spiervlees, 16% (20% voor de varianten zonder groenten) organen en 4% groenten.

Dat verklaart misschien de ontlasting.

May Linn

« Reactie #24 Gepost op: 24 juli 2010 om 21:05:19 »
Das idd best veel puur bot, dan snap ik ook het ontlastingsverhaal.
Je zou er bijna zelf wat spiervlees en orgaan bij doen. Nouja ik hou het wel bij barfen das makkelijker  ;)

Bernie

• Mijn lieve Mike en Barney voor altijd in mijn hart
« Reactie #25 Gepost op: 24 juli 2010 om 21:34:05 »
Daar heb je hele sjieke mutsen voor :biggrin2:

Hij bewaard graag wat voor later op de avond joh. :biggrin2:

Berner Sennenhond en Grote Poedel

Elf

• Doodles
« Reactie #26 Gepost op: 28 juli 2010 om 22:08:37 »
Snuit onder de douchekraan, dan met wat mensenshampoo 2x wassen, eventueel conditioner erachter aan. Uitspoelen, handdoekdroog maken en dan met een krommepennenborsteltje de laatste zut eruit borstelen en voila....fris en fruitig :biggrin2:

Dat ik dat zelf niet eerder heb bedacht.... :D

Claudia N

• Eens een poedel, altijd een poedel!
« Reactie #27 Gepost op: 29 juli 2010 om 12:12:41 »

De oren beginnen hier nu ook lastiger te worden met eten EN drinken  ::)

Bij mn oude poedels deed ik een badstof elastiekje (oren naar boven klappen)
in, zodat ze als een knotje samengebonden op de kop bleef zitten.
Het grappige was dat Ken toendertijd na het eten zn knotje zelf uitschudde en het stiekje door de kamer vloog  :biggrin2:

PS: niet te strak en zoveel mogelijk alleen het haar en niet de flapjes / puntjes er zelf tussen ivm doorbloeding oren is erg gevoelig voor afsterven...
I wonder if other dogs think poodles are members of a weird religious cult. (-Rita Rudner)

Claudia N

• Eens een poedel, altijd een poedel!
« Reactie #28 Gepost op: 29 juli 2010 om 12:16:04 »
Tinlo Barfmenu bevat:

60% vleesbotten (30% vlees en 30% bot), 20% spiervlees, 16% (20% voor de varianten zonder groenten) organen en 4% groenten.

Dat verklaart misschien de ontlasting.

Had dit inmiddels ook al gezien maar dat kunnen ze bij tinlo ook toch wel zelf bedenken dat het uit verhouding is?!

I wonder if other dogs think poodles are members of a weird religious cult. (-Rita Rudner)

Mevroi Kruim

« Reactie #29 Gepost op: 29 juli 2010 om 12:18:36 »
Sylvia had een hele handige eetmuts, een koker van rekbare stof die ze om te kop trok waardoor de oren naar achteren tegen de nek geplakt bleven. Zat volgens mij best lekker, niet straks of knellen ofzo. Simpel zelf te maken van een stukje oud T-shirt, liefst ribbel, die rekken beter.

60% vleesbot vind ik ook heel erg veel. De simpelste oplossing is idd gewoon zelf spiervlees toevoegen.
Vleesbot is goedkoop dus handig voor een fabrikant denk ik zo.

Do not do as I do or do as others do. That's a lot of do do, and we all know what that smells like
by Puppetji

Print

Barfplaats wordt gesponsord door