Print

Auteur Topic: Wegen?  (gelezen 3030 keer)

Nadia

• Chocomonster!
Re: Wegen?
« Reactie #60 Gepost op: 14 juli 2010 om 00:26:15 »
Ik zit maar met je te geinen schat.. Je kunt morgen wel mijn weeg masjiene lenen..

Ogen die spreken, zeggen vaak meer dan monden die zeggen.

**Jolanda**

« Reactie #61 Gepost op: 14 juli 2010 om 00:32:57 »
Haha oke dan. :-[

Ik ga gewoon de ingebouwde weegschaal gebruiken, die wat in mijn rechterhand zit....ik weet dat Tanja nu standaard 1 eendenrug, 2 kipkarkassen, 1 parelhoenkarkas en 1 hazenrug extra gaat krijgen met een handje meer orgaan/spiervlees. ;) :)

Nadia

• Chocomonster!
« Reactie #62 Gepost op: 14 juli 2010 om 00:43:45 »
Schat, je zou een nieuw menu maken even ter controle.. Ffies alles checken.. Dus ook ffies alles wegen ;) :-*

**Jolanda**

« Reactie #63 Gepost op: 14 juli 2010 om 00:57:31 »
Schat, je zou een nieuw menu maken even ter controle.. Ffies alles checken.. Dus ook ffies alles wegen ;) :-*

bleh moet je dat nou zeggen :-\
Ik heb al een begin gemaakt....maar nog niet af kunnen maken...laatste tijd wel vaker last van dat ik ergens aan begin en geen zin heb om het af te maken ::) :-X

Benjy en Misty

• Benjy And Raw Food
    • Benjy en Misty
« Reactie #64 Gepost op: 14 juli 2010 om 06:04:30 »
Het eten van Minou, de poes, weeg ik ook nooit. Ze eet het toch nooit helemaal op en ik ben al blij met alles wat naar binnen gaat. Wat de hondjes betreft heb ik iedere dag, soms 2x per dag de weegschaal in gebruik.  :biggrin2:

Money can buy a dog, but only love can wag its tail

Groetjes,
Nicole, Benjy & Misty
Ernie (r.i.p.) en Eddy (r.i.p.)

Nadia

• Chocomonster!
« Reactie #65 Gepost op: 14 juli 2010 om 11:39:51 »
bleh moet je dat nou zeggen :-\
Ik heb al een begin gemaakt....maar nog niet af kunnen maken...laatste tijd wel vaker last van dat ik ergens aan begin en geen zin heb om het af te maken ::) :-X

Als je dat morgen maar niet hebt ;D

Ach.. Ik heb dat ook hoor.. En dan vooral in het huishouden ofzo ::)

wenche

« Reactie #66 Gepost op: 14 juli 2010 om 19:35:37 »
Alles gaat hier per kilo de vriezer in... dan pak ik er uit wat ik nodig heb...
DeeJay krijgt 350/400 gram bot/vlees, Pip 500/550, is bijna een kilo... Precies voeren doe ik niet... Ik bestel voor 8 weken, doe dan steeds per week in de kleine vriezer en zo krijgen ze per week exact wat ze hebben moeten...

Staftime

• Always sweet
    • Mousery Blue Dream
« Reactie #67 Gepost op: 14 juli 2010 om 20:32:05 »
Ik weeg helemaal niets af, en ik bereken ook niets meer.
Ik bestel ongeveer elke twee maanden, en de percentages van het totaal zijn kloppend.
Zo weet ik, dat als de vriezer leeg is, dat ze alles binnen hebben wat ze nodig hebben.
Geen gedoe dus met wegen enz.

Zie ik dat ze te dun worden? Gewoon wat meer voeren.
En worden ze dikker? Gewoon ietsje minderen.

pallas

• Dit forum is het helemaal !
« Reactie #68 Gepost op: 15 juli 2010 om 12:01:15 »
Ik weeg niks meer af. Ik zorg er wel voor dat ik de vriezer vul met de juiste hoeveelheid in de juiste verhoudingen.
Is de vriezer leeg dan hebben ze genoeg gehad van alles :)
De hoeveelheid voer per dag kan nogal wisselen. Met veel trainen en wedstrijden geef ik meer. Ik heb ze elke dag in de handen en voel heel snel of er een kilo teveel aanplakt. Dan krijgen ze dus weer wat minder.

Geef me de kracht om te veranderen wat niet te accepteren is.
Geef me de moed om te accepteren wat niet te veranderen is.
Geef me de wijsheid om het verschil hier tussen te zien.

**Jolanda**

« Reactie #69 Gepost op: 16 juli 2010 om 16:40:52 »
Hoe doen jullie dat dan als jullie een leuke aanbieding kunnen krijgen? Dan klopt de inhoud van je vriezer toch niet meer? ???

pallas

• Dit forum is het helemaal !
« Reactie #70 Gepost op: 16 juli 2010 om 17:55:29 »
Hoe doen jullie dat dan als jullie een leuke aanbieding kunnen krijgen? Dan klopt de inhoud van je vriezer toch niet meer? ???

Nou bij deze bestelling gaat de vriezer inderdaad over de kop :P

Gelukkig schuif ik dan nog wat door naar onze eigen vriezer, zodat ik aardig het overzicht en verhouding hou in de vriezer van de honden.
tenminste...das het plan, want het vlees moet ik nog bij Tonny gaan halen :-X

Geef me de kracht om te veranderen wat niet te accepteren is.
Geef me de moed om te accepteren wat niet te veranderen is.
Geef me de wijsheid om het verschil hier tussen te zien.

Nyncke

• Gast
« Reactie #71 Gepost op: 18 juli 2010 om 13:25:38 »
Toen ik begon met barfen had ik een flutweegschaal, dus een digitale gekocht. :)
Ik heb hem in het begin vaak gebruikt tijdens het portioneren. Nu ik makkelijker portioneer merk ik dat ik steeds minder de weegschaal gebruik :-[ Sterker...ik weet zo 1,2,3 niet waar hij ligt.

Ik weeg het vlees dus op het oog af :-[ Er moet ook niet gevraagd worden aan mij hoeveel gr de honden van iets krijgen want dan moet ik gaan rekenen :-[ (ik weet wel het totaalgewicht voer van iedere hond)

Ik 'weet' hoeveel vlees of orgaan ik in een bak moet stoppen (qua hoeveelheid/hoopje/omvang) en ik weet bijv hoeveel vleesbotten de honden van een soort moeten krijgen omdat het gewicht van een soort vleesbotten meestal minimaal verschild (eendenrug is 1, 2 en 3, hazenrug is 1, 1½ en 2, parelhoen is 1,1 en 2 ect, ik ga geen vleesbotten in stukken hakken omdat het niet helemaal uitkomt met gewicht)

Ben ik nou een mega-slechte-barfvoerder of wegen jullie ook nog maar minimaal af?

Hier is het handig, Cadiz eet over een paar dagen heen een rond getal, dus dat ronde getal haal ik eruit en verdeel het over die dagen ( plus 1 vastendag )
De katten is lastiger maar die krijgen steeds vaker kvv omdat ze teveel niet willen eten.
Wel krijgen ze zo nu en dan een eendagskuiken of kwarteltje.

Eranthe

« Reactie #72 Gepost op: 18 juli 2010 om 20:58:22 »
Hier weeg ik wel omdat het met negen honden voor mijn gevoel een ratjetoe word als ik het niet doe.  :D

Nadia

• Chocomonster!
« Reactie #73 Gepost op: 20 juli 2010 om 12:47:08 »

Dan ben je verplicht naar een leuke aanbieding te zoeken welke je vriezer weer in balans haalt 8)

jalukrifa

• mantrailing twente
« Reactie #74 Gepost op: 22 juli 2010 om 08:20:40 »
Citaat
Ik zorg er wel voor dat ik de vriezer vul met de juiste hoeveelheid in de juiste verhoudingen.
javascript:void(0);
Dat lukt hier nooit, zelfs als ik bij één leverancier bestel, er is altijd wel iets niet op voorraad of vergeten. En ik wil ook niet de laatste week met vooral alleen maar vleesbot of orgaan blijven zitten, bv

Ik weeg dus alles gewoon af. Kijk niet meer op een grammetje meer of minder, maar grosso modo voer ik elke dag in de verhoudingen. Bevalt mij qua ontlasting zo het beste.

Print

Barfplaats wordt gesponsord door