Print

Auteur Topic: Wegen?  (gelezen 3031 keer)

Too

Re: Wegen?
« Reactie #45 Gepost op: 12 juni 2010 om 21:27:16 »
Ow  bakpapier tussen de orgaandingesen.. da's slim,
vershoudfolie was geen succes en zakjes zijn eigenlijk waanzinnig voor zulke kleine porties

lauraV

• leef je dag alsof het je laatste is en geniet
« Reactie #46 Gepost op: 12 juni 2010 om 21:30:26 »
tja , soms is het weer een voordeel met kleine 4voetertjes ;D ;D
groetjes van de jackrussells , Loeka en Noa

Too

« Reactie #47 Gepost op: 12 juni 2010 om 21:45:21 »
tja , soms is het weer een voordeel met kleine 4voetertjes ;D ;D

;D Yep... kleine vries volstaat, met bakpapier blijk je porties gescheiden te kunnen invriezen..., bestellingen passen in een [fiets]tas, je huis in niet zo snel 'vol'..  :biggrin2:

wendy71

« Reactie #48 Gepost op: 15 juni 2010 om 11:06:14 »
Ik ben (weer) gaan wegen nadat de honden gecastreerd waren.
Voorheen maakte het allemaal niet zo veel uit, maar om te voorkomen dat ze dikker zouden worden ben ik streng gaan wegen. 8)
Ze zijn van 1 kilo per dag naar een 700 gram per dag gegaan, toch maar wegen anders krijgen ze toch vaak té veel..

De Geijsjes

« Reactie #49 Gepost op: 20 juni 2010 om 11:24:23 »
Normaal gesproken weeg ik elke dag alles af per hond met een digitale weegschaal. Op vakantie wil ik
wel eens wat schatten.
Vooral met een opgroeiende hond zoals Gijs die nu pas 1 jaar is wil ik toch de verhoudingen
zo goed mogelijk aanhouden. Ik merk dat ik met de oudere 2 daar minder moeite mee heb.
Als het vlees binnenkomt doe ik het vaak gelijk in de vriezer en portioneer het niet.
Als ik 5 kg vlees eruit haal, dan portioneer ik het per kg ongeveer omdat het anders te vaak ontdooit.

Veel werk maar ik merk dat schatten in sommige gevallen toch best moeilijk is  ;) ::)

Gijs en Max (labrador retriever)

Nadia

• Chocomonster!
« Reactie #50 Gepost op: 20 juni 2010 om 14:11:18 »
Voor de poezen doe ik alles in kleine salade bakjes, ideaal! Kan ze er zo uithalen en zit direct in een bakje om te ontdooien!

Ogen die spreken, zeggen vaak meer dan monden die zeggen.

Bien

• Che en Co
« Reactie #51 Gepost op: 12 juli 2010 om 15:24:42 »
ik geef kvv met beetje barf, wat ik me dan afvraag laten jullie als het bevroren binnenkomt het dan een klein beetje ontdooien om het daarna in porties te kunnen verdelen en opnieuw in te vriezen of eh.. hoe doen jullie dat dan??

May Linn

« Reactie #52 Gepost op: 12 juli 2010 om 15:27:06 »
ik geef kvv met beetje barf, wat ik me dan afvraag laten jullie als het bevroren binnenkomt het dan een klein beetje ontdooien om het daarna in porties te kunnen verdelen en opnieuw in te vriezen of eh.. hoe doen jullie dat dan??

Yep, ik laat het ontdooien totdat ik het in portie's kan verdelen en dan gaat het opnieuw de vriezer in.

Bien

• Che en Co
« Reactie #53 Gepost op: 12 juli 2010 om 15:29:24 »
Yep, ik laat het ontdooien totdat ik het in portie's kan verdelen en dan gaat het opnieuw de vriezer in.

is dat niet erg dan voor de honden ontdooien en dan weer invriezen?
je weet niet de hoeveelste keer dat is dat het ontdooid wordt en weer ingevroren...

of komt dat niet zo nauw bij dieren als bij mensen?? wij mensen kunnen er aardig beroerd van worden....

Nadia

• Chocomonster!
« Reactie #54 Gepost op: 12 juli 2010 om 15:37:08 »
Nee hoor.. Dat maakt niet uit.. zolang je het geen 5 keer doet..

Bien

• Che en Co
« Reactie #55 Gepost op: 12 juli 2010 om 15:40:43 »
Nee hoor.. Dat maakt niet uit.. zolang je het geen 5 keer doet..

weer wat geleerd ;-) super bedankt.. hele zorg minder!!

Nadia

• Chocomonster!
« Reactie #56 Gepost op: 12 juli 2010 om 15:43:53 »
graag gedaan, Een hond op vers heeft een ph waarde in de maag van 1. Die kan dus wel wat hebben ;)
Zelfs voor ons mensen zou je dat eenmalig kunnen doen. Tis de structuur en de smaak die het niet ten goede komt.

**Jolanda**

« Reactie #57 Gepost op: 14 juli 2010 om 00:03:07 »
Tsss wil ik eens braaf wegen omdat Tanja en Duster meer moeten krijgen....doet mijn weegschaal het niet meer :-\ Hij zal vast geleden hebben met niks doen :-X :(
Ik zal er maar eens een nieuwe battarij in doen...na een jaartje mag dat wel, toch?

Nadia

• Chocomonster!
« Reactie #58 Gepost op: 14 juli 2010 om 00:05:46 »
tssss echt TE erg hoor ;D

**Jolanda**

« Reactie #59 Gepost op: 14 juli 2010 om 00:12:16 »
Wat is te erg? Dat de batt al leeg is? Dat is maar zo'n dun plat grijs schijfje, die zijn toch ook niet zo heel veel waard!?

Print

Barfplaats wordt gesponsord door