Print

Auteur Topic: Wegen?  (gelezen 3028 keer)

Aquillo

• Aquillo en Estrella
Re: Wegen?
« Reactie #30 Gepost op: 21 mei 2010 om 12:06:02 »
ik weeg. Gezien de niet al te grote porties is wegen wel raadzaam. Mijn oog vind alles altijd snel te weinig namelijk.

Happy Podenco's

Benjy en Misty

• Benjy And Raw Food
    • Benjy en Misty
« Reactie #31 Gepost op: 22 mei 2010 om 07:37:00 »
Ik weeg elke portie nauwkeurig af voor 2 honden. Met de digitale weegschaal probeer ik dan zo precies mogelijk uit te komen. Het gaat dan de vriezer in en wanneer ik het ga voeren en de stukken karkas zijn ongelijk dan weeg ik het nogmaals af. Ook met het spiervlees weeg ik  het dan zodat ik zeker weet dat ze elk de helft krijgen. Ik ben pietprecies en bezorg me een hoop werk.  :-[

Money can buy a dog, but only love can wag its tail

Groetjes,
Nicole, Benjy & Misty
Ernie (r.i.p.) en Eddy (r.i.p.)

*Marga*

• Zoetermeer
« Reactie #32 Gepost op: 22 mei 2010 om 09:42:50 »
Welnee ik doe het ook zo,is toch met een maar seconden verdeeld het vlees .
 :)

Leve de digitale weegschalen :)

kooikerhondjes

Groetjes Marga

Hitam

• Centrum de Oase
« Reactie #33 Gepost op: 22 mei 2010 om 10:19:19 »
Ik weeg niets. Ik heb geen idee hoeveel ik geef. Ze krijgt ook niet elke dag dezelfde hoeveelheid. Ik kijk alleen maar naar de hond. Umai is een stuk rustiger geworden en heeft ook ineens aanzienlijk minder nodig.
Voorheen kreeg ze nog wel eens maaltijden van rond de 800 gram maar dat moet ik nu niet meer doen. Ik schat dat ze zo rond de 300 gram per dag krijgt, maar er zijn dagen dat ze maar 150 tot 200 gram krijg en er zijn dagen dat ze 400/500 gram krijgt (geschat).

Nadia

• Chocomonster!
« Reactie #34 Gepost op: 24 mei 2010 om 20:31:51 »
De karkassen weeg ik niet af. Dat heb ik in het begin gedaan.. Maar ik weet dat Kain nu 2 eendenruggen krijgt kipkarkassen hangt een beetje af hoe groot ze zijn! De andere karkassen weet ik ook ongeveer.

orgaan weeg ik wel precies af. Daar heb ik dan een avondje werk aan. Spiervlees ligt eraan. Ik heb maar 400 gram per dag nodig. Dus dat is me te  weinig om van een blok van 5 kilo (denk aan t hertenvlees) af te halen en dan d erest weer in te vriezen. Dan moet ik het te vaak laten ontdooien.

Voor de katten moet ik straks ook gaan wegen. Precies om wat Fido zegt. 10 gram is dan 10% teveel.

Maar je bent dan zeker geen slechte barfer hoor. Je honden zien er goed uit en hebben goede ontlasting.

Ogen die spreken, zeggen vaak meer dan monden die zeggen.

nova

• In loving memory. Nova en Noxy
« Reactie #35 Gepost op: 25 mei 2010 om 03:43:53 »
Ik weeg toch wel vaak de hoeveelheid af wat ik op een dag nodig heb voor mijn honden.  Maar die afgewogen hoeveelheid  verdeel ik op het oog onder mn honden.

DJ en Doerak

« Reactie #36 Gepost op: 25 mei 2010 om 08:53:12 »
Ik ben (nou ja, de honden dan ;)) nog maar een tijdje serieus aan de barf en weeg nog alles af. Denk wel dat ik iemand ben die dit snel laat varen... Veel te veel werk en denk dat ik het wel redelijk in kan schatten. Ook kijk ik goed naar de honden, één met artrose die zeker niet te zwaar mag worden.

Adrie.k

• *
    • goodnature
« Reactie #37 Gepost op: 2 juni 2010 om 21:59:49 »
Ik weeg het ook af, altijd afgerond. Nooit precieze hoeveelheid. Omdat ik na portioneren van 3 honden samen al meer inzitten dan hoeveel ze nodig hebben.  ;)

Groetjes Adrie

Doezengek

• ADHD-Alle Dagen Helemaal Doezengek
    • de Doezenheuvel
« Reactie #38 Gepost op: 10 juni 2010 om 16:43:25 »
Ik woog in het begin alles precies af maar dat was denk ik de onzekerheid van een beginnende barfer  ;)
Nu maak ik porties als het vlees binnen komt. De hoeveelheden zijn dan afgewogen voor wat ze met hun 4en nodig hebben. Maar eenmaal uit de vriezer verdeel ik de boel onder de honden en hou voor ogen dat mijn reu meer nodig heeft dan de teven. Verder hou ik goed de ontlasting  in de gaten en pas zo nodig mijn verhouding bot aan.
Mijn honden zien er beter uit dan ooit tevoren. De ene teef was altijd een beetje iel in de brokkentijd en die is nu mooi op gewicht en voor de andere teef die altijd te zwaar was in de brokkentijd, die is nu ook mooi op gewicht. En de reu en teef die altijd mooi op gewicht waren zijn nu veel mooier gespierd  :biggrin2:
Maar dat geld eigenlijk wel voor alle 4 mijn honden.

Ik denk dat je door ervaring jezelf zekerder gaat voelen en daardoor minder gaat afwegen  ;)
Mijn motto is zolang je maar gevarieerd genoeg geeft je eigenlijk niet veel "fout" kunt doen.....

robbiekomvoor

« Reactie #39 Gepost op: 11 juni 2010 om 02:27:54 »
Ik weeg niets. Ik heb geen idee hoeveel ik geef. Ze krijgt ook niet elke dag dezelfde hoeveelheid. Ik kijk alleen maar naar de hond. Umai is een stuk rustiger geworden en heeft ook ineens aanzienlijk minder nodig.
Voorheen kreeg ze nog wel eens maaltijden van rond de 800 gram maar dat moet ik nu niet meer doen. Ik schat dat ze zo rond de 300 gram per dag krijgt, maar er zijn dagen dat ze maar 150 tot 200 gram krijg en er zijn dagen dat ze 400/500 gram krijgt (geschat).
ik doe dat eigenlijk ook.ik voer ook naar beweging en naar leeftijd.
ik hou wel rekening met orgaan,omdat ik ook regelmatig kvv voer.
de honden die zijn heen gegaan wonen nog steeds bij mij,zij zijn nooit ver weg van mij,wij lopen zij aan zij.

WillyP

« Reactie #40 Gepost op: 11 juni 2010 om 07:38:10 »
Ik weeg nu nog steeds, na 1½ jaar, alles af. Als het een keer ietsje meer of minder is, vind ik dat geen probleem, maar dan weet ik wel dat ik in de buurt zit. Ik heb twee schema´s in het keukenkastje. Nu het weer een rustiger periode is, krijgt hij gevoerd volgens het 3%-schema.  Als hij dan weer wat dunner wordt, omdat hij meer beweging heeft en vooral in de winter dan voer ik volgens het 3,5%-schema. En je hebt best kans dat ik ook nog een schema maak voor 4%, omdat hij in het jachtseizoen echt heel veel verteerd.

Soms geef ik ook we eens een dag gewoon wat meer, als ik zie dat hij dat nodig heeft.
Nu hebben we hem toevallig afgelopen maandag gewogen bij de dierenarts (kat moest inenting, dus Baiko even gezellig mee). En hij weegt nu meer dan ooit. Hij is altijd wat iel geweest, ik kreeg vorig jaar zelfs een soort ´waarschuwing´. Het heeft even tijd gekost van brok naar barf, maar resultaat is er, hij is eindelijk een flink gespierde hond. Gespierd was hij altijd al wel, maar altijd wat smal. Nu is het een mooi atletisch gespierd lijf. En dat willen we zo houden natuurlijk.

Maar nu ik weet hoeveel hij precies weegt, en dus ook nu weet wat ik wil dat hij weegt, heb ik de schema´s weer iets aangepast. Ik ben begonnen met schema´s die uitgingen van 30kg. Wat nu blijkt dat dat net iets te weinig was. Nu ga ik uit van schema´s voor 33kg.

Dus nee, ik voer niet zonder te wegen. Nog nooit gedaan, ook niet met brok.

roefje

« Reactie #41 Gepost op: 11 juni 2010 om 10:57:09 »
als de bestelling van herby binnen komt proportioneer ik alles en dan gaat alles gewogen en verdeeld de vriezer in.
wat ik dan nodig heb kan ik dan zo uit de vriezer plukken.
toch merk ik dat ik ook wel op het oog voer,van de winter werd roef echt mager dus kreeg hij 3 x in de week wat spiervlees en vette vis extra.

deja

« Reactie #42 Gepost op: 12 juni 2010 om 21:11:59 »
Ik weeg ook alles redelijk nauwkeurig af op een digitale weegschaal heb ook hond met artrose en mag zeker niet te dik worden, en dat gaat goed zo ze blijft keurig op gewicht. Beau kijk ik niet zo nauw mee die krijgt vaak wat meer als dat hij mag, ik zit alleen altijd te rommelen met orgaan. Deja krijgt 1 x per 14 dagen orgaan de andere week een pensdag en Beau krijg in de orgaan week 2 x  de volgende week een pensdag.
Maar dat orgaan blijft bij mij een drama, ik heb daar nog steeds geen goede oplossing voor. Heeft iemand goede raad.

lauraV

• leef je dag alsof het je laatste is en geniet
« Reactie #43 Gepost op: 12 juni 2010 om 21:19:02 »
muffinbakjes vullen het hart/lever enz...
voor de dames doe ik die de in rubberen ijsblokkjesvorm ( hebben niet veel nodig :biggrin2:)
deze doe ik weer in een langwerpig plastic bakje , met tussen iedere laag een plastic laagje / bak papier
dit gaat dan in zn geheel weer de vriezer in waar ik steeds gemakkelijk een portie uit kan halen per hond
groetjes van de jackrussells , Loeka en Noa

deja

« Reactie #44 Gepost op: 12 juni 2010 om 21:24:56 »
In die muffinbakjes doe ik groenteprut maar daar kan maar 80 gr.in Beau krijg 750 gr. orgaan per week en Deja 300 dus dat is een optie. Ik vind het ook altijd minder als het ontdooid wordt. Ik vries bv. 300 gr. in nou dan mag je blij zijn als je 275 over houd, rekenen jullie dat vocht ook mee als vlees.

Print

Barfplaats wordt gesponsord door