Print

Auteur Topic: Tinlo barfmenu  (gelezen 4880 keer)

linda1985

Re: Tinlo barfmenu
« Reactie #45 Gepost op: 3 juni 2010 om 14:15:57 »
Ja inderdaad, ben toch wel een stuk of 3 graantjes tegengekomen in een 150 gram vlees. Ik heb er geen probleem mee, mijn honden kunnen er tegen, maar voor honden met een allergie.. denk dat het met de kipversie ook niet te voorkomen is, het zal in de nekjes (krop) zitten en in de maagjes..

essie74

• blij in de wei!
    • www.elbertsediervoeders.nl
« Reactie #46 Gepost op: 6 juni 2010 om 16:59:38 »
vreemd.... zelf ben ik tevreden over de kwaliteit moet ik zeggen, de honden doen het er hier erg lekker op!

gr,

Esther
laat je niet gekker maken dan je al bent!!!

signmodel

« Reactie #47 Gepost op: 14 juni 2010 om 23:54:15 »
maar staat er ook op de verpakking wat en hoeveel er van wat inzit??
is het in de juiste verhouding??
ik barf nu volledig met job maar ben nog op zoek naar iets makkelijks voor  :D rare dagen.

iemand anders nog iets vreemds tegen gekomen dan graan?? omdat kind hier nogal allergisch is voor weet ik veel wat....

fred2008

• *
« Reactie #48 Gepost op: 25 juli 2010 om 23:16:57 »
Mijn ervaring met Tinlo barfmenu:
Wij gebruiken nu een paar maanden de tinlo varianten; eend, konijn en lam. heb een keer markreel gegeven (van uit gegaan dat er alleen markreel in zou zitten) maar volgens mij zit er meer kip in dan markreel. het zou dus duidelijker zijn als ze deze variant "kip/markreel" zouden noemen.
De lam variant is vrij fijn gemalen. De eend en konijn variant zijn wat groffer.
Fred eet het allemaal. alleen...........droge, korrelige, harde, dikke drollen die er als kogeltjes uitgeperst worden. In eerste instantie wel opvallend maar niet zo heel erg over nagedacht. het enige wat ik dacht zal wel goed zijn voor de anaalklieren. voor mijn gevoel komt deze poepstructuur van de eend en of konijn variant
Afgelopen vrijdag naar de DA geweest ivm ontsteking rond de anus. incisie, veel pus, geen drain, zelf goed schoonhouden.  :( Ik stop met de eend en konijn. maak de lam op en geef probiotica en ga morgen pruimen en lever halen. zodat zijn kringspier wat ontlast wordt.
Ik dacht dat fred een allergie had, zo zijn we bij kkv terecht gekomen, hij bleek geen allergie te hebben maar een mijt (cheyletiella). ben erg tevreden over kkv ipv brok.

Eranthe

« Reactie #49 Gepost op: 26 juli 2010 om 13:03:03 »
Mijn ervaring met Tinlo barfmenu:
Wij gebruiken nu een paar maanden de tinlo varianten; eend, konijn en lam. heb een keer markreel gegeven (van uit gegaan dat er alleen markreel in zou zitten) maar volgens mij zit er meer kip in dan markreel. het zou dus duidelijker zijn als ze deze variant "kip/markreel" zouden noemen.
De lam variant is vrij fijn gemalen. De eend en konijn variant zijn wat groffer.
Fred eet het allemaal. alleen...........droge, korrelige, harde, dikke drollen die er als kogeltjes uitgeperst worden. In eerste instantie wel opvallend maar niet zo heel erg over nagedacht. het enige wat ik dacht zal wel goed zijn voor de anaalklieren. voor mijn gevoel komt deze poepstructuur van de eend en of konijn variant
Afgelopen vrijdag naar de DA geweest ivm ontsteking rond de anus. incisie, veel pus, geen drain, zelf goed schoonhouden.  :( Ik stop met de eend en konijn. maak de lam op en geef probiotica en ga morgen pruimen en lever halen. zodat zijn kringspier wat ontlast wordt.
Ik dacht dat fred een allergie had, zo zijn we bij kkv terecht gekomen, hij bleek geen allergie te hebben maar een mijt (cheyletiella). ben erg tevreden over kkv ipv brok.
Het bot percentage komt neer op 30% (zie topic 'tinlo's barfmenu drogere cq/hardere ontlasting'). Dat is erg hoog. Dat kan hele harde ontlasting geven. Ik zou op zoek gaan naar een kvv met een minder hoog bot percentage. Als je het voer nog op moet maken zou ik er wat spiervlees bij geven. Houd er rekening mee dat er in de kvv al een maximum aan orgaan zit. Als je meer lever bij gaat voeren, voer je wellicht te veel aan orgaan.
In ieder geval beterschap met Fred!
« Laatst bewerkt op: 26 juli 2010 om 13:16:12 door Eranthe »

mysmoothcollies

« Reactie #50 Gepost op: 27 juli 2010 om 14:37:15 »
Het bot percentage komt neer op 30% (zie topic 'tinlo's barfmenu drogere cq/hardere ontlasting'). Dat is erg hoog. Dat kan hele harde ontlasting geven. Ik zou op zoek gaan naar een kvv met een minder hoog bot percentage. Als je het voer nog op moet maken zou ik er wat spiervlees bij geven. Houd er rekening mee dat er in de kvv al een maximum aan orgaan zit. Als je meer lever bij gaat voeren, voer je wellicht te veel aan orgaan.
In ieder geval beterschap met Fred!

De ontlasting is hier ook erg droog en hard! Voer nu tussendoor wat ander KVV of voeg zelf nog wat groenten toe. Mij valt het wat tegen, tis toch niet het goedkoopste spul en om daar dan weer spiervlees bij te geven........Ook zijn sommige versies idd wat grover gemalen dan andere, vreemd?! Vraag mij af of je wel voldoende variatie hebt bij  de complete doos, want in 2 versies zit err in ieder geval al kip, snap ook niet goed waarom er kip bij de makreel zou moeten eigenlijk. Kortom wel jammer eigenlijk. Ga daar zeker nog over babbelen met mijn leverancier.
smooth collie 4ever ofwel in 2 smooth collies

Linda, Kess en Canna

Eranthe

« Reactie #51 Gepost op: 28 juli 2010 om 16:28:02 »
snap ook niet goed waarom er kip bij de makreel zou moeten eigenlijk. Kortom wel jammer eigenlijk.
Ik denk voor de structuur. Moet je eens voorstellen wat er gebeurt als gemalen makreel in een rond velletje wordt gestopt. Volgens mij krijg je dan een en al blub.
« Laatst bewerkt op: 28 juli 2010 om 16:30:29 door Eranthe »

mysmoothcollies

« Reactie #52 Gepost op: 29 juli 2010 om 14:48:36 »
Ik denk voor de structuur. Moet je eens voorstellen wat er gebeurt als gemalen makreel in een rond velletje wordt gestopt. Volgens mij krijg je dan een en al blub.
Nee hoor valt erg mee, Naturis heeft het ook gewoon met een velletje erom :D.

Linda, Kess en Canna

Eranthe

« Reactie #53 Gepost op: 30 juli 2010 om 20:16:35 »
Nee hoor valt erg mee, Naturis heeft het ook gewoon met een velletje erom :D.
Brrr... nee dank je. Ik geef het visje liever vers. ;)

M@rina

• Cockers&Friends
« Reactie #54 Gepost op: 31 juli 2010 om 14:28:30 »
Ik geef het nu een paar dagen, het is wat natter dan CB en bevalt Saar prima, Teun, de miepert, eet er iets beter van dan van CB maar dat doet hij ook van Smuldier  :-X
De drolletjes zijn hard, maar niet droog.

Ze hebben nu eend en markeel gekregen.
Groetjes,
Marina,

Je kan tegenwoordig zoveel worden.... ik blijf denk ik maar wie ik ben....
www.cockersandfriends.nl

mysmoothcollies

« Reactie #55 Gepost op: 31 juli 2010 om 22:56:39 »
Groente in de Tinlo Barf???? Ben alleen maar wortel tegengekomen tot nu toe en verder? 3 versies met kip dus ik vraag mij echt af of de doos compleet wel compleet genoeg is.....

Linda, Kess en Canna

Alba

• 'The best gift you can give your dog is your time'
    • Nuphar's
« Reactie #56 Gepost op: 7 augustus 2010 om 21:26:58 »
Als test hebben we van de week een paar rollen Tinlo meegenomen.
Eergisteren de kip gegeven en gisteren en vandaag de 'natuurlijk'(kip/rund). Hoewel het wat slapper is dan bv. Carnibest en wat meer vocht lijkt te bevatten vind ik het er prima uitzien. De kip is opgegaan maar niet onwijs enthousiast, aangezien Alba verder juist graag kip eet (nekken, karkassen, spieren en organen) dacht ik dat het geen best teken was maar de natuurlijk-versie vind ze heerlijk. Elke keer eet ze bijna in 1 keer de bak leeg!

Haar poep is een fractie steviger dan bij de Carnibest maar niet keihard, geen problemen met poepen en ook geen vreemde kleur. Tot zover dus geen klachten. Nu hopen dat ze de makreel versie lekker vind, aangezien ze zalm niet meer wil (geen koppen/graat en ook geen Haaksbarf bv).
Als we vaker Tinlo gaan geven, denk ik wel dat we de kipversie niet gaan geven aangezien er idd al in meerdere varianten ook kip zit.

www.nuphars.nl

JolandaB

« Reactie #57 Gepost op: 9 augustus 2010 om 10:33:45 »
Ik voer sinds een aantal dagen ook Tinlo maar dan aan de katten, ik geef ze wel de hondenvariant omdat die nog betaalbaar is ;)
Ze vinden het heerlijk. CB ging er al goed in maar dit is nog sneller weg. Heb nu de kip, rund, konijn en makreel variant gehad. Het lijkt me voor een hond vrij fijn gemalen want het is  ongeveer net zo fijn als de CB voor de kat

Er werd me alleen wel geadviseerd om er extra hart bij te voeren ivm met de taurine, er zit dus blijkbaar geen hart is en pens heb ik eigenlijk ook nog niet kunnen ontdekken.

Gr. Jolanda

Alba

• 'The best gift you can give your dog is your time'
    • Nuphar's
« Reactie #58 Gepost op: 9 augustus 2010 om 14:34:35 »
Ik voer sinds een aantal dagen ook Tinlo maar dan aan de katten, ik geef ze wel de hondenvariant omdat die nog betaalbaar is ;)
Ze vinden het heerlijk. CB ging er al goed in maar dit is nog sneller weg. Heb nu de kip, rund, konijn en makreel variant gehad. Het lijkt me voor een hond vrij fijn gemalen want het is  ongeveer net zo fijn als de CB voor de kat

Er werd me alleen wel geadviseerd om er extra hart bij te voeren ivm met de taurine, er zit dus blijkbaar geen hart is en pens heb ik eigenlijk ook nog niet kunnen ontdekken.

Gr. Jolanda

Viel mij inderdaad ook op, weinig pens. Eigenlijk vreemd aangezien dit toch een goedkope grondstof is. Voor de katten denk ik wel fijn, of lusten jou katten dat wel graag?

www.nuphars.nl

mysmoothcollies

« Reactie #59 Gepost op: 9 augustus 2010 om 18:03:52 »
De onlasting blijft hier droog en hard! Tinlo adviseerde om pens bij te voeren....verder zou het komen door het droge weer....de honden zouden dan meer moeten drinken???? Er ligt nu een hele lamspens te ontdooien maar die wil niet erg, blijft hard bevroren tot nu toe. Vooral de lam is erg fijn gemalen maar dat zou veranderd worden. Ik heb naast de doos compleet ook de lam en paard gekocht, dus kompleet is het wel nu. Vind het vreemd dat je dingen erbij zou moeten voeren om de ontlasting goed te krijgen en heb mijn bedenkingen bij het weer praatje, maar goed verder ziet het er erg mooi uit allemaal en erg reukloos, m.i een beetje te....De meiden eten er goed van dus.

Linda, Kess en Canna

Print

Barfplaats wordt gesponsord door