Antwoord van een blondje - hopelijk kan ik je desondanks geruststellen!

Onze Laika heeft het puppentraject op dezelfde manier doorlopen, doet dat nog steeds, eigenlijk. Ze groeide goed, maar zeker niet zo snel als andere pups (onze buren in Spanje hadden er een van vier maanden ouder dan Laika, die schoot echt meteen de lucht in, terwijl Laika veel gelijkmatiger groeide). Ook bij Laika (nu een jaar oud, barft sinds ze vier maanden oud is) had ik een tijdje dat ik minder ben gaan voeren omdat ze te vol leek te worden, maar na een week of drie begon ze toch weer wat te schraal te ogen. Dus porties weer aangepast, en nu is ze gewoon rondom perfect. Hoger wordt ze niet meer nu, heb ik het idee, maar er begint nu ook wat meer boxerbody in te komen - ze krijgt wat meer breedte dus.
Of het normaal is, weet ik niet, al zegt men wel dat barfpups langzamer en gelijkmatiger de hoogte in gaan, en ook langer doorgroeien. Laika had overigens ook een periode waarin ze een en al poot was; echte stelten had ze! Je kunt er nog steeds een knoop in leggen, hoor, maar nogmaals, vanaf een maand of tien/elf merk ik dat ze meer een boxervorm begint te krijgen.
Ah, 't is gewoon een lekker wijf! En ook qua karakter is het nog echt een pup. De juf van de hondenschool vindt dat ze nog met de cursus voor honden van 6-11 maanden mee moet doen, in plaats van met de groep daarboven. Gewoon omdat ze nog vol jonge energie zit.