zo'n filmpje zal ik wel eens proberen.... kan geen kwaad

dat soepje had ik al beschreven, dat werkt dus niet. Het oppakken zal misschien nog wel gaan, maar ook dat is lastig hoor, voor hem. Hij rolt het vaak zn bakje uit, of van 't schoteltje af. En zo slim zijn om je voorpoten erbij te gebruiken.....Nee, dat doet ie niet echt

Soms pakt hij het wel "op zijn voorpoot", maar dan moet hij het daarvanaf pakken, en meestal belandt het dan gewoon weer terug op de grond, in plaats van in zijn mond

Als hij al kauwt, dan gaat zijn hoofd één kant op, bijna totdat ie omgedraaid op zijn lijf staat. Dan kauwt ie zich suf..... om het dan uiteindelijk uit te spugen, en soms door te slikken... ik vermoed maar net hoe het stukje valt

Daarom schreef ik al: zou het een mens zijn, dan vermoed ik dat hij een beugel nodig zou hebben

Voorheen aten ze droge brokken, en af en toe natvoer. Ik dacht nu, als ik het natvoer vervang door hart, dan heeft hij wel een aanvullend menu (droge brokken). De droge brokken gaan hem nog het beste af, maar met dit runderhart had ik wel het idee dat het beter ging. Smuldier (vlees-versie vandaag geprobeerd), haalt hij zijn neus voor op..... (zucht...)

Daarin wassie overigens niet de enige: geen van de katten lusten het blijkbaar

Maar goed, terug naar Jaap.... is de combi droge brokken (bijv. smorgens) en 's avonds hart (lam/runder/kip) wel een optie dan?