Print

Auteur Topic: compliment dierenarts  (gelezen 1744 keer)

Too

Re: compliment dierenarts
« Reactie #15 Gepost op: 12 maart 2010 om 20:36:09 »
Iza ik ben heel benieuwd naar je onderzoek!
Laat je je bevindingen hier weten?

MargaS

• Glenlara labradors
« Reactie #16 Gepost op: 12 maart 2010 om 20:47:04 »
Neen, PlaqueOff® is een 100% natuurlijk en er zijn geen bijwerkingen van bekend, wel kunnen sommige dieren wat last hebben met de ontlasting (sneller). Dit kan eenvoudig worden opgelost door de dosering te verlagen. Er zijn enkele studies waaruit blijkt dat er allergische bijwerkingen zijn als jeuk, eczeem etc, dit wordt veroorzaakt door een overgevoeligheid voor zeewier en -gras. Ascophyllum Nodosum is goedgekeurd door het WHO (United Nations World Health Organisation), FDA (U.S. Food and Drug Administration) en FAO (Food and Agriculture Organisation of the United Nations), verder heeft het de status verkregen van GRAS (Generally Recognised As Safe: algemeen erkend als veilig).

Lijkt dat ascophyllum nadosum de werkzame stof is. Wat het ook moge zijn. Wordt googlelen.

MargaS

• Glenlara labradors
« Reactie #17 Gepost op: 12 maart 2010 om 20:58:13 »
Oh, komt niet duidelijk over. Heb het van de site gekopieerd maar nu lijkt het net alsof IK antwoord geef. :-\

MargaS

• Glenlara labradors
« Reactie #18 Gepost op: 12 maart 2010 om 21:05:12 »
http://www.homeovet.nl/webshop/paard/kruiden/geneeskrachige_kruiden/knotswier_-_ijslandszeewier_ascophyllum_nodosum/

Hmm zouden paardengebitten er ook schoon van worden?
Verder LIJKT het wel een veilig middel.

202Spots

• Cis & Tor.....
    • Barf Foto's
« Reactie #19 Gepost op: 13 maart 2010 om 00:23:34 »
Ik ga me maar eens meer verdiepen in plaqueoff. Lijkt wondermiddel, maar helaas bestaan die niet ;)

Ik heb Paque-off ook gebruikt voor Cis en Tor ,ik vond 't WAARDELOOS  >:( >:(
Het enige wat verdween was m'n geld, maar er verdween geen tand aanslag.
En ik zal het ook nooit meer kopen en kan het ook niet aanbevelen als tanden schoonmaker.
Gewoon Kelp gebruik ik wel als supplement,maar niet als tanden borstel.
Dory,Dalmatians Bo & Starr
Angels Cissy & Torro
If tears could build a stairway,and memories a lane,
I'd walk right up to heaven,and bring you home again.

202Spots

• Cis & Tor.....
    • Barf Foto's
« Reactie #20 Gepost op: 13 maart 2010 om 15:10:20 »

Dus mijn gezond verstand zegt dat plaqueoff de mineralen van de speeksel veranderd/tenietdoet. Misschien op korte termijn niets aan de hand, maar ik zou het zeker niet dagelijks gaan geven. Mineralen in je speeksel zijn zeer belangrijk. Speeksel is super uitgebalanceerd. Daar moet je niets aan veranderen. Speeksel en de mineralen zorgen ervoor dat je mond na het eten/drinken weer hersteld. Als je iets drinkt of eet dan lost je glazuur op (demineraliseren).  De opgeloste mineralen hebben tijd nodig (ong 1 uur) om neer te slaan en je glazuur weer te herstellen (remineraliseren). Als je mond flora niet  in orde is (doordat je speeksel niet goed is) dan heb je kans op tandvleesontstekingen en cariës.
Met vriendelijke groet, Iza

Hier nog 'n paar topics over plaque off....en ook over speeksel en zo..

http://www.barfplaats.nl/forum/index.php?PHPSESSID=000ca194ad0f68f53771fa3f8b1d4aff&topic=58599.0

http://www.barfplaats.nl/forum/index.php?PHPSESSID=000ca194ad0f68f53771fa3f8b1d4aff&topic=40045.0
Dory,Dalmatians Bo & Starr
Angels Cissy & Torro
If tears could build a stairway,and memories a lane,
I'd walk right up to heaven,and bring you home again.

Aquillo

• Aquillo en Estrella
« Reactie #21 Gepost op: 25 maart 2010 om 14:17:30 »
Ik had ook honden die ondanks barf toch aanslag hadden. Op aanraden van iemand op het forum ben ik begonnen met Plaque-off. Na een potje waren de tanden bijna helemaal schoon en ze blijven het nu ook op wat aanslag bovenop de hoektanden na.

Goede tip bedankt....  :) want ook mijn honden hebben op een paar tandjes wat donkere plekjes. en die krijgen toch echt grote dingen te eten waarvoor ze moeten werken.

mm ik lees nu pas het antwoord van Iza.. en het is dus toch niet zo'n goede tip. naja dan ga ik maar het tandschrapertje aanschaffen.

Happy Podenco's

Paula1976

• Wie met iedereen door één deur wil, zit vaak klem.
« Reactie #22 Gepost op: 27 maart 2010 om 11:20:57 »
Dan heeft mijn dierenarts het goed gedaan, zie ik nu. Er is geënt voor Weil en kennelhoest. Meer niet. Vorig jaar Parvo (levend).
Dat jaar ervoor Parvo, hondenziekte en leverziekte.

Wat moet er volgend jaar gebeuren?

Het principe van de meeste kritische enters is dat enten tegen een ziekte die niet dodelijk is, sowieso overbodig is. Als je dat aanspreekt dan zou ik dus de volgende keer kennelhoest niet laten enten. Weil moet je in het voorjaar enten (maart) om in de besmettelijke periode je hond beschermd te hebben. Weil enten in bv augustus is dus niet zinvol. Is je hond totaal geen zwemmer en komt hij dus niet in contact met evt. besmet water (door bv ratten) dan zou je dus ook kunnen overwegen om niet tegen Weil te enten.

Mijn Tico (25 weken) heeft 2 ipv alle 3 zijn pupentingen gehad en is een week geleden getiterd en bleek een super bescherming tegen o.a. Parvo te hebben! Dus de 3e prik kon achterwege blijven. Zo zie je maar weer..... klakkeloos overnemen wat de dierenartsen ons adviseren is dus niet nodig!

Het zekere voor het onzekere en dus maar "gewoon" enten zou ik beslist niet doen! Het is iedere keer een aanslag op het immuunsysteem van de hond en kan zeker veel meer schade aanrichten dan goed doen. Dus als ik jou was zou ik een volgende keer eerst titeren! In maart volgend jaar wordt er door Tannetje (Hitam) getiterd in Beltrum (Achterhoek) geen idee of dat bij je in de buurt is en anders kan je in Heiloo (Noord Holland) bij Any Animal ook titeren. En ongetwijfeld ook elders in het land!

Succes!

I'm in love with my powderpuff Tico and hairless Eddie!

WillyP

« Reactie #23 Gepost op: 27 maart 2010 om 13:32:53 »
Bedankt voor je uitleg over het enten. Om hier in de buurt te laten titeren zal ik toch echt even moeten zoeken. Ik woon op Walcheren, Zeeland. Voor zulk soort dingen een uithoek van Nederland. ;)

Maar als ik het goed begrijp kan ik het beste eerst laten titeren en daardoor bepalen wat er geënt moet worden.

Wie weet in Zeeland een adres waar dat gedaan kan worden?

Too

« Reactie #24 Gepost op: 27 maart 2010 om 18:15:16 »
Willy...  Combineer  t nuttige met t aangename lang weekend Veluwe én een bezoekje aan Tannetje in Otterlo  8)

WillyP

« Reactie #25 Gepost op: 28 maart 2010 om 14:38:37 »
Ja dat zou kunnen, maar met een man die al in de stress schiet bij het woord 'vakantie' doe je dat niet zo snel. Ik ben al blij dat we deze zomer weer een weekje Brabant hebben met zijn vieren en waarschijnlijk ook de hond mee.
En de Veluwe is prachtig, kunnen we nog wel eens overwegen, misschien toch niet zo'n slecht idee. maar dan voor de volgende vakantie.

Print

Barfplaats wordt gesponsord door