Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

#1486221
Ik heb alle voors en tegens nu wel zo'n beetje gelezen en was van plan toch maar groentes te gaan voeren maar het is me gewoon teveel moeite. Vind het ook vies het in mijn eigen mixer te gooien (eigenlijk alleen voor dit doel gekocht) en ze eten het elke keer gewoon toch weer niet op.

Dit onderwerp is dan ook alleen bedoeld voor anderen die hun hond vertikken groentes te voeren en daar tevreden mee zijn, gewoon om mij gerust te stellen.

Aub lever je groenteloze succesverhalen hier in!
#1486231
Ik voer mijn hond ook geen groente's.En hij ziet er prima uit,hoor :)
Ik heb idd ook geen zin om die mixen te gaan maken,mij teveel werk.
Bij mijn vorige hond heb ik het wel gedaan,hoor,maar ik heb er nu geen zin meer in.

Als ik weleens broccoli/bloemkool klaarmaak dan geef ik hem weleens zo stronkje,soms eet ie dat op en soms niet.
#1486247
Ik heb ook altijd groentenmixen gemaakt maar vind het ook veel werk ik kook de laatste tijd voor ze vind ik veel makkelijker even wassen beetje kleine stukken maken en ong. 10 min. koken doe het met winterwortels spruitjes bloemkool broccoli witlof en ga van de week bietje halen en in stukjes snijden en 10 koken ze vinden het hier heerlijk. Ik zal gerust nog wel groentemix maken maar dit komt me nu beter uit is veel sneller klaar.
#1486576
Voorheen kregen mijn twee jachthonden nauwelijks groente. Af en toe kreeg ik de geest en maakte ik iets, maar dat was hooguit eens in de 2 of 3 maanden. Wel kregen ze zo nu en dan een stukje als ik voor mezelf aan het koken was, of als ik na het koken nog iets over had aan groeten. Maar zeker niet dagelijks, ik kookte erg afgepast voor mezelf. Ik had er geen problemen mee en de honden naar mijn waarneming ook niet.
#1486579
[quote="paul36"]
Ik heb alle voors en tegens nu wel zo'n beetje gelezen en was van plan toch maar groentes te gaan voeren maar het is me gewoon teveel moeite.
Vind het ook vies het in mijn eigen mixer te gooien (eigenlijk alleen voor dit doel gekocht).

[/quote]

Op de een of andere manier krijg ik het gevoel dat je een excuus zoekt om groenten uit het menu van je honden te kunnen schrappen  :-\. Die bevestiging ga ik je niet geven, ik vind de argumenten die je noemt om geen groenten te geven flut excuses.
#1486648
Ik voer wel groenten, maar dan de restjes die overblijven na het snijden of na het koken. De rauwe groente gooi ik dan tussendoor in de mixer en vries ik in ijsblokbakjes in. Vaak is het genoeg voor weer een paar dagen en geregeld komt er dus ook weer andere groente bij. Hij eet ook geen groente om de groente, maar als ik het door de organen meng of over het vlees verspreid dan gaat alles naar binnen. Het zijn geen grote hoeveelheden, maar het is wel groente dat hij binnen krijgt.
Gekookte groente gaan er wel in als pap. Ook bij de kat trouwens door het vlees vermengd.
#1486783
ik voer eigenlijk ook heel weinig groenten, heb er een tijd veel moeite en tijd ingestoken met ze te kuisen/mixen/verpakken/invriezen maar ze eten het niet graag, als ik groenten kuis voor eigen gebruik dan  eten ze de restjes wel, maar mixen doe ik niet meer omdat ze het dan niet willen eten. En ze zien er allemaal heel goed en gezond uit, dus echt nodig hebben ze het niet.
Laatst gewijzigd door bulldelicious op ma 18 jan 2010, 07:10, 1 keer totaal gewijzigd.
#1486789
ik heb een tijd staan mixen etc en dat vonden ze soms lekker soms niet en kostte veel tijd. Nu blancheer ik de groente (dus 1 minuut in kokend water), vinden ze heel erg lekker en kost mij weinig tijd. Of ze het nodig hebben weet ik niet, ik heb soms de indruk van wel en soms van niet.
#1487592
[quote="kira"]
ik heb een tijd staan mixen etc en dat vonden ze soms lekker soms niet en kostte veel tijd. Nu blancheer ik de groente (dus 1 minuut in kokend water), vinden ze heel erg lekker en kost mij weinig tijd. Of ze het nodig hebben weet ik niet, ik heb soms de indruk van wel en soms van niet.
[/quote]
Ik heb mij door Lizzy of Angelique laten vertellen dat je de groente ong. 10 min. moet koken om de cellen op te maken anders hebben ze er niets aan, ik weet het nu niet meer moet je nou 10 koken of is blancheren ook genoeg.
Laatst gewijzigd door deja op ma 18 jan 2010, 16:21, 1 keer totaal gewijzigd.
#1487681
[quote="deja"]
Ik heb mij door Lizzy of Angelique laten vertellen dat je de groente ong. 10 min. moet koken om de cellen op te maken anders hebben ze er niets aan, ik weet het nu niet meer moet je nou 10 koken of is blancheren ook genoeg.
[/quote]

Blancheren is vaak goed genoeg. Hangt ook allemaal een beetje af van de groentesoort. Een bladgroente is met een paar minuten al pulp, maar een bloemkool of wortel mag inderdaad wel een minuuut of tien hebben.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door