Print

Auteur Topic: BP-tips  (gelezen 5395 keer)

chooky

• rauwvoer.pagina.nl
BP-tips
« Gepost op: 17 september 2004 om 13:58:52 »
Even een draadje over handige BP-weetjes. Vul gerust aan met andere tips hoor. Ik maak maar een beginnetje.

tekstverwerken op BP
In feite kun je allerlei trucjes met tekst uithalen door er commando's omheen te zetten. Deze commando's  zien er altijd hetzelfde uit. Voor het stukje tekst twee vierkante haken om het commando heen ( bijv. [commando]) en na het stukje tekst twee haken plus een schuine streep om hetzelfde commando heen (bijv. [/commando])
Voor vetgedrukte tekst gebruik je het commando b (van bold) voor onderstreepte tekst u (van underline) voor schuingedrukte tekst i (van italic).
Als een ander trucjes uithaalt die je nog niet kent, citeer zijn/haar tekst dan, dan kun je precies zien hoe het gedaan is.

hoe te quoten
Het simpelste is om op 'citeer' te klikken. Dan moet je wel in het berichtveld (daar waar je in typt ;)) even helemaal naar beneden scrollen totdat je niet meer verder kunt en dan begin je met je eigen berichtje te typen na de laatste keer dat je quote tussen [/ ] leest.
Om een stukje tekst te quoten wanneer je niet op citeer kunt klikken gebruik je het commando quote wat je dan weer tussen de haken zet.
Ik kwam er net achter dat je voor een quote-streep alleen de laatste [/quote ] hoeft neer te zetten (dan laat je dus de eerste zonder / weg)

plaatjes
Voor plaatjes gebruik je het commando img.
Het plaatj moet wel ergens anders op internet staan. met een windows computer kun je op de rechtermuis drukken. Dan kun je op eigenschappen drukken en zie je de url (het webadres, beginnende met http en eindigend op jpg of gif o.i.d.) dit adres zet je dan als tekst tussen de commando's in, bijv. [img ]webadres[/img ]
Bij een applecomputer ontbreekt meestal de rechtermuisknop ;D
Je kunt dan de muisknop ingedrukt houden tot je een uitklapmenuutje ziet. Druk dan op 'open afbeelding in een nieuw venster' Je krijgt dan een nieuw scherm waar alleen dat plaatje op staat. Kopiëer dan het webadres uit de adresbalk en zet dat tussen de commando's in.

links
Soms als je een link neerzet werkt die niet meteen omdat hij lang is en niet geheel als webadres gezien wordt. Dit kun je voorkomen door het commando url te gebruiken (bijv [url ]link[/url ] )

Flea, Chooky, Debbie (RIP 10/02/08), Bambi (RIP 21/05/08), Yertle the Turtle

chooky

• rauwvoer.pagina.nl
Re:BP-tips
« Reactie #1 Gepost op: 17 september 2004 om 14:08:40 »
Oh ja
Als je nu een hele lange tekst wilt quoten en je wilt er je eigen commentaar tussenzetten...

Klik eerst op citeer.
Nu staat de gequote tekst tussen commando's.
Het allereerste quote-commando is erg lang en bevat allemaal extra info (wie het geschreven heeft en wanneer, en er staat ook een link in naar het oorspronkelijke bericht en naar het profiel vd schrijver) Die laat je gewoon staan.
Nu scroll je naar de plek waar je wilt gaan typen.
Zorg dat er 2 witregels komen na het laatste woord van de andere schrijver.
Na het laatste woord van de andere schrijver typ je het afsluitende quote-commando (quote tussen [/ en ] zonder spaties)

dan typ je je commentaar.
Vlak voor het volgende stuk tekst van de andere schrijver mmoet je nu weer het begincommando typen om te quoten (dus quote tussen [ en ])
 Zorg dus dat elk stukje tekst van de ander begint met een [...] commando en eindigt met een [/...] commando.
Letop, aan het einde van de lange tekst die je nu in stukjes aan het breken bent, staat al het eind-quote-commando. Laat die gewoon staan.

Ollie

• Dit forum is het helemaal !
« Reactie #2 Gepost op: 17 september 2004 om 14:10:37 »
Pfffff :o erg ingewikkelt , maar ja als je het eenmaal weet is het klaar ;D

Ysa

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: 17 september 2004 om 17:41:38 »
Heeeeej ; hier heb ik iets aan ; Leuk !!

Ga gelijk een test doen

Yvonne

Ollie

« Reactie #4 Gepost op: 17 september 2004 om 18:06:46 »
ja heel leuk ;D

Ga gelijk een test doen
Citaat
ik ook ;D

Yvonne
Citaat

Francisca

• Gast
« Reactie #5 Gepost op: 17 september 2004 om 18:24:08 »
ja heel leuk ;D

Ga gelijk een test doen
Citaat
ik ook ;D

Yvonne
Citaat

Isse wel handig. Vergeet alleen zo snel weer hoe dat ook alweer moest.  ;D ;D
« Laatst bewerkt op: 17 september 2004 om 18:25:09 door Sunshine »

Ollie

« Reactie #6 Gepost op: 17 september 2004 om 18:30:22 »
ja heel leuk ;D

Ga gelijk een test doen
Citaat
ik ook ;D

Yvonne
Citaat

Isse wel handig. Vergeet alleen zo snel weer hoe dat ook alweer moest.  ;D ;D
Nou dat van mij was ook niet helemaal goed gegaan geloof ik! ;D

*Lia*

• 1 maal een Sheltie, altijd een Sheltie.
    • Shelties Vom Heiligenblut
« Reactie #7 Gepost op: 17 september 2004 om 18:53:25 »
Oh ja
Als je nu een hele lange tekst wilt quoten en je wilt er je eigen commentaar tussenzetten...

Klik eerst op citeer.
Het allereerste quote-commando is erg lang en bevat allemaal extra info (wie het geschreven heeft en wanneer, en er staat ook een link in naar het oorspronkelijke bericht en naar het profiel vd schrijver) Die laat je gewoon staan.

Citaat
effe testen of ik het goed doe
Na het laatste woord van de andere schrijver typ je het afsluitende quote-commando (quote tussen [/ en ] zonder spaties)

Citaat
wie weet lukt het

Vlak voor het volgende stuk tekst van de andere schrijver mmoet je nu weer het begincommando typen om te quoten (dus quote tussen [ en ])
 Zorg dus dat elk stukje tekst van de ander begint met een [...] commando en eindigt met een [/...] commando.
Letop, aan het einde van de lange tekst die je nu in stukjes aan het breken bent, staat al het eind-quote-commando. Laat die gewoon staan.

Wat doe ik fout ??
« Laatst bewerkt op: 17 september 2004 om 18:54:09 door Unique »
Groetjes Lia en de Sheltie's             

*Lia*

• 1 maal een Sheltie, altijd een Sheltie.
    • Shelties Vom Heiligenblut
« Reactie #8 Gepost op: 17 september 2004 om 18:55:26 »
Bij mij ook niet hoor Ingrid. ;D ;D
Groetjes Lia en de Sheltie's             

chooky

• rauwvoer.pagina.nl
« Reactie #9 Gepost op: 17 september 2004 om 19:17:14 »
Oh ja

Klik eerst op citeer.

Citaat
effe testen of ik het goed doe

Citaat
wie weet lukt het

Wat doe ik fout ??

Je hebt nu je eigen tekst tussen quote-tags staan. Zorg ervoor dat de tekst van de ander (mij dus in dit geval) tussen [commando] en [/commando] staat.
Als je in je eigen tekst de twee commando's (met en zonder /) omdraait klopt ie denk ik wel.

Mayka

• A cat in gloves catches no mice.
    • Hersenwerkvoorhonden.nl
« Reactie #10 Gepost op: 17 september 2004 om 20:12:22 »
En ik me al die tijd maar afvragen hoe je woorden vet of onderstreept kon laten weergeven.  8)

Erg handig! Bedankt voor de tips!  ;D

Ollie

« Reactie #11 Gepost op: 17 september 2004 om 20:43:05 »
En ik me al die tijd maar afvragen hoe je woorden vet of onderstreept kon laten weergeven.  8)

::) vet en dan gewoon door schrijven? Nou we zullen zien of het lukt! ;D

Ollie

« Reactie #12 Gepost op: 17 september 2004 om 20:43:32 »

Jaaaaaaah gelukt 8) ;D

Ollie

« Reactie #13 Gepost op: 17 september 2004 om 20:44:46 »

Jaaaaaaah gelukt 8) ;D
nou nog maar een keer testen dan ;D

Francisca

• Gast
« Reactie #14 Gepost op: 17 september 2004 om 20:46:10 »

Jaaaaaaah gelukt 8) ;D
nou nog maar een keer testen dan ;D

je hebt de smaak te pakken geloof ik?  8)

Print

Barfplaats wordt gesponsord door