Print

Auteur Topic: Heel goedkoop voeren - Tips gevraagd!  (gelezen 1938 keer)

Angelique

• Beheerder
  • Blij dat ik BARF
    • Plaza33 Natuurlijk goed voor mens en dier.
Re: Heel goedkoop voeren - Tips gevraagd!
« Reactie #15 Gepost op: 7 januari 2010 om 10:55:14 »
Olly krijgt ook 3x/week pens (rund, lam, geit) en ze doet het er uitmuntend op!  Ik voer haar veilige vleessoorten waaraan ik kan geraken; dit omdat ik volledig blind ben.  Dit vind de geleidehondenschool ook prima trouwens!  Dus ik zie niet in dat 3x/week pens een probleem is (men zei me zelfs ooit eens dat het niet eens erg is dat een hond 2 weken achter elkaar enkel maar pens zou krijgen).  Daar zit toch alles in en zeker als je al 3 diersoorten gebruikt?

Ik denk wel dat KVV een paar x/week nodig is, ook gezien de opslagcapaciteit (3 kleine vriezerlades); dan is KVV toch makkelijker dan BARF/NRV wat veel ruimte inneemt.

Tekorten loopt een hond pas op na zo'n 6 weken. Met die wetenschap kun je je hond dus 2 weken lang niks voeren en dan komt die nog niks tekort. Pens is geen complete maaltijd, pens is orgaan, als het een complete maaltijd zou zijn dan zou het ook geen probleem moeten zijn om het 365 dagen per jaar te geven. Zeker pups gaan op veel pens een tekort krijgen. De kvv's bevatten ook al een flink aandeel pens en met een x-aantal pensdagen erbij wordt het toch al gauw alleen maar een pensfeestje.

Maar, als het criterium enkel goedkoop, simpel en lekker is, dan is veel pens voeren natuurlijk wel een uitkomst. Alleen zul je daar hier weinig bijval voor krijgen :-\
Hoi!   Angelique

www.plaza33.com

Mevroi Kruim

« Reactie #16 Gepost op: 7 januari 2010 om 15:54:11 »
Heeft je zus ruimte om een vriezer te zetten? Die kun je vaak voor heel weinig scoren via Marktplaats. Als je meer vriezerruimte hebt kun je groter en dus goedkoper inkopen.
Barfen is als je het een beetje handig aanpakt goedkoper dan kvv.

En pens is idd GEEN compleet voedingsmiddel en dus niet geschikt om zo vaak te voeren. Dat is alsof je zelf 3 dagen per week alleen volkorenbrood zonder beleg zou eten; dat hou je 2 weken nog wel vol maar na verloop van meer tijd krijg je toch echt allerlei tekorten, ook al is volkorenbrood nog zo gezond.
Het gaat niet alleen om hoeveel diersoorten maar ook wat je van die diersoorten voert. In principe voer je alles van een dood dier ongeveer in de verhouding waarin het in dat dier voorkomt. Vandaar de beroemde en beruchte percentages van de barfers.
Ik weet niet of je in de bieb de barf-documentatie gelezen hebt; zo niet dan zou ik dat toch maar snel doen. Zomaar een dotje doen met barfen of vers voeren is echt niet slim.

Do not do as I do or do as others do. That's a lot of do do, and we all know what that smells like
by Puppetji

Miske

• **
    • Infosite over/voor blinden en slechtzienden
« Reactie #17 Gepost op: 7 januari 2010 om 16:49:52 »
De extra vriezer komt er in elk geval niet wegens financiële problemen (ze eet soms dagen niet of nauwelijks om de honden maar iets te kunnen geven).  En mijn hondje doet het uitmuntend op 3x pens/week en heeft geen tekorten, maar goed, ik begrijp dat jullie hierover een andere opinie hebben ;).
Kim, geleidehondgebruiker van Olly, een zwart labrador retriever teefje van het Belgisch Centrum voor Geleidehonden te Tongeren.

boots16

• **
« Reactie #18 Gepost op: 7 januari 2010 om 17:26:31 »
maar uh smuldier heeft toch pens compleet die is toch wel ok :confused1:

Mevroi Kruim

« Reactie #19 Gepost op: 7 januari 2010 om 18:01:18 »
maar uh smuldier heeft toch pens compleet die is toch wel ok :confused1:

Ja, daar is van alles aan toegevoegd om het 'compleet' te maken, met name een calcium-supplement.

De extra vriezer komt er in elk geval niet wegens financiële problemen (ze eet soms dagen niet of nauwelijks om de honden maar iets te kunnen geven).  En mijn hondje doet het uitmuntend op 3x pens/week en heeft geen tekorten, maar goed, ik begrijp dat jullie hierover een andere opinie hebben ;).

Joh, als jij denkt dat het goed voor je hond is dan doe je dat toch?
Geen tekorten, dat kun je niet weten, dat weet je pas na uitgebreide (bloed)onderzoeken maar goed, als jij er blij mee bent ...

Do not do as I do or do as others do. That's a lot of do do, and we all know what that smells like
by Puppetji

Miske

• **
    • Infosite over/voor blinden en slechtzienden
« Reactie #20 Gepost op: 7 januari 2010 om 18:08:32 »
Dank voor je reactie; ik heb met iemand privé verder contact dus voor mij mag hier een slotje op.
Kim, geleidehondgebruiker van Olly, een zwart labrador retriever teefje van het Belgisch Centrum voor Geleidehonden te Tongeren.

*sanne*

• *
« Reactie #21 Gepost op: 7 januari 2010 om 19:28:35 »
mijn hondjes eten ook de smuldier compleet versies (48 en 55 cent bij de AH). Daarnaast krijgen ze ook BARF dingen, maar ik heb ook maar weinig vriesruimte dus moet ook creatief zijn...
Wat je zus zou kunnen doen is wat vlees bij de ah of andere supermarkt in de aanbieding kunnen kopen. Als je bijvoorbeeld op zaterdag aan het eind van de dag gaat heb je kippenpootjes/vleugeltjes of iets dergelijks vaak met ruime kortingen. Ook zou ze eens langs een poelier, slager of visboer kunnen gaan, misschien kunnen die ook nog wel iets voor dr betekenen voor weinig  ;) Succes!

**Jolanda**

« Reactie #22 Gepost op: 7 januari 2010 om 23:56:02 »
Ik zou zeggen raad haar barf aan, dan is ze goedkoper uit dan kvv en 3x per week pens naast smuldier zou ik echt niet doen, maar goed dat is mijn mening en mijn slechte ervaring met smuldier.

Voor 3 honden scheeld het mij al ruim 140euro per maand tussen CB en barf.
Wanneer ze aan 1,50 per kilo gemiddeld kan inkopen is ze vast veel goedkoper uit dan br*kken. ;)

Print

Barfplaats wordt gesponsord door