Print

Auteur Topic: Honden zijn wolven en wolven eten geen groentes.  (gelezen 10138 keer)

pike

Re: Honden zijn wolven en wolven eten geen groentes.
« Reactie #105 Gepost op: 28 juli 2010 om 00:28:16 »
dat je Saluki's geen hele prooidieren wil eten zegt niets over ze. De Podenco stamt uit de tijd van de Feniciers en het oude Egyptische rijk (7000 v chr.). Deze eten dan wel niet graag een bevederde prooi (en dat zal meer uit miezemuizerigheid zijn omdat ze goed gevoed worden), maar een haas, konijn, rat, muis, hert in het jasje wordt graag gegeten. Overigens ook graag gevangen, gedood en gegeten als ze de kans krijgen. ;D
En vis kennen ze van oorsprong ook niet, maar ze eten met graagte hele makreel, zalmkoppen, sardines, poon etc. zolang het maar vers is. Ook aan het strand breken ze graag nog levende schelpdieren open om de inhoud op te peuzelen. ;D

Daar hoef je geen Podenco voor te zijn. Een van mijn Fauven vist mosselen van de zeebodem, bijt ze stuk en eet de inhoud op. Nr. 2 is niet zo clever/dapper maar die raapt ze bij laag water van het het strand. Ook grazen ze de alikruiken van de rotsen, die worden ompleet met schelp gegeten.  :D

Pike, Armagnac en Duc - Fauve de Bretagne

Aquillo

• Aquillo en Estrella
« Reactie #106 Gepost op: 28 juli 2010 om 10:19:26 »
Daar hoef je geen Podenco voor te zijn. Een van mijn Fauven vist mosselen van de zeebodem, bijt ze stuk en eet de inhoud op. Nr. 2 is niet zo clever/dapper maar die raapt ze bij laag water van het het strand. Ook grazen ze de alikruiken van de rotsen, die worden ompleet met schelp gegeten.  :D
  ;D ;D Die van jou zijn dus ook echte lekkerbekken  ;D

Happy Podenco's

pike

« Reactie #107 Gepost op: 28 juli 2010 om 20:41:20 »
Ja, als Armagnac de kans krijgt zwemt hij naar een meerkoetennest en pikt daar een eitje. Zwemt er dan mee terug om het op land voorzichtig open te maken en leeg te lebberen. Hij mag dat niet van mij want ik vind het sneu voor die vogel, maar knap vind ik het wel van hem. Hij weet instinctief heel goed waar hij wat kan halen. Duc kijkt die dingen van hem af en probeert het dan ook, Pike daarentegen die snapt daar helemaal niets van.

Pike, Armagnac en Duc - Fauve de Bretagne

moniqueo

« Reactie #108 Gepost op: 29 juli 2010 om 11:01:08 »
Die van mij zijn ook dol op zeebanket,wanneer het gaat ebben,dan doen ze zich altijd tegoed,alles is nog lekker vers. :D

Anne in Duitsland

« Reactie #109 Gepost op: 30 juli 2010 om 12:38:41 »
Of wolven al dan niet groente eten, weet ik niet, maar ik zie hier in Zweden wel dat mijn honden zich vrijwillig te goed doen aan wilde aardbeitjes, frambozen etc. Ik wijs ze dan op een struikje, geef ze een aardbeitje o.i.d. en wroef, voor ik het weet staan ze professioneel te grazen!

evds

• Dwan rip 2011-07-11
    • http://www.schaapskudde-eerde.nl
« Reactie #110 Gepost op: 30 juli 2010 om 23:03:18 »
Of wolven al dan niet groente eten, weet ik niet, maar ik zie hier in Zweden wel dat mijn honden zich vrijwillig te goed doen aan wilde aardbeitjes, frambozen etc. Ik wijs ze dan op een struikje, geef ze een aardbeitje o.i.d. en wroef, voor ik het weet staan ze professioneel te grazen!
Hier ook, vooral bramen. Maar op het moment is gras ook erg lekker  ::)

Foto's door Ellen van Aalst
http://www.schaapskudde-eerde.nl

Boutje

• **
« Reactie #111 Gepost op: 5 augustus 2010 om 22:47:43 »
Ik gaf de shelties daarnet op wandleing lekkere versgeplukte braambesjes, ik vond ze zelf erg lekker maar ze werder uitgespuwd. Stukje appel lusten ze wel en de collies lusten banaan.

Mevroi Kruim

« Reactie #112 Gepost op: 6 augustus 2010 om 11:51:38 »
Tara plukte ook zelf fruit, bramen, frambozen, bosbessen, ze at wortels van de paarden en jatte appels  :D zij at ook zwarte grond trouwens. Kátur vindt er niks an, fruit en groente, Logi eet het graag.

Do not do as I do or do as others do. That's a lot of do do, and we all know what that smells like
by Puppetji

Exect

« Reactie #113 Gepost op: 12 augustus 2010 om 14:37:50 »
 ;D ;D ;D Dit is nu wat ik gezien heb in de bergen dat de soort wolf die daar leef veel bessen grasen wortels van jonge boompjes of struiken at hahah geen brokkolie al is dat wel ge :Dzond

gr Henk et Thailand

Mevroi Kruim

« Reactie #114 Gepost op: 12 augustus 2010 om 16:41:22 »
Rauwe broccoli kan een wolf ook niks mee, dus gelijk heeft 'ie  ;)

Do not do as I do or do as others do. That's a lot of do do, and we all know what that smells like
by Puppetji

danilina

• *
« Reactie #115 Gepost op: 9 augustus 2011 om 19:34:16 »
ik wou net een groentenmixje gaan maken, maar hoe doen jullie dat, blender ? staafmixer ? keukenmachine?
en welke groente? en koken of rauw?

*milyck*

« Reactie #116 Gepost op: 9 augustus 2011 om 22:39:23 »
ik wou net een groentenmixje gaan maken, maar hoe doen jullie dat, blender ? staafmixer ? keukenmachine?

Hier staan diverse topics over, zoek even m.b.v. de zoekfunctie op "groentemix" Ook in de bib staat een uitgebreid topic: de groe(n)ten van Dory !

Lizzy

• Beheerder
    • Siamsa - Kennel voor Dalmatische Honden
« Reactie #117 Gepost op: 10 augustus 2011 om 16:30:00 »

Je geeft het rauw gepureerd of gekookt. Ik gebruik een sap-pers om groentenmix te maken. Maar er was inderdaad pas een topic over: http://www.barfplaats.nl/forum/index.php/topic,89826.0.html

Siamsa - Dalmatische Honden

danilina

• *
« Reactie #118 Gepost op: 11 augustus 2011 om 21:25:15 »
dankje :biggrin2:

Aquillo

• Aquillo en Estrella
« Reactie #119 Gepost op: 5 september 2011 om 12:54:38 »
Hier ook, vooral bramen. Maar op het moment is gras ook erg lekker  ::)
Doen die van mij ook bessen en aardbeien van plant en struiken grazen. Vooral als ze errug rijp zijn

Happy Podenco's

Print

Barfplaats wordt gesponsord door