Print

Auteur Topic: Zijn brokken nou wel of niet enigszins gezond?  (gelezen 5226 keer)

Exect

Re: Zijn brokken nou wel of niet enigszins gezond?
« Reactie #75 Gepost op: 4 april 2010 om 17:59:48 »

2 december. Een week later kwam ie bij ons waar hij meteen op de KVV ging.

28 december

18 januari. Na een goeie 6 weken KVV .

Carnibest daar zit totaal geen granen in  de natuur mix

Exect

« Reactie #76 Gepost op: 4 april 2010 om 18:07:19 »
Ik ben niet voor brokken, maar "enigszins gezond" mag je ze zeker noemen.
Supergoed zijn ze ook weer niet. Maar als je een goed merk neemt, dan is het wel te doen denk ik.
Je zit in Thailand he? Je zal het daar wel niet krijgen, maar als ik hier in Nederland moest kiezen, dan zou ik voor

Yarrah gaan: http://www.yarrah.com/

Dat is biologisch en organisch. En voorzien van strenge keurmerken. Naast zelfbereid (gekookt) eten met vlees krijgen mijn honden 1/3 vegetarische brokken, omdat ik ze ook wat droogvoeder wil geven om hun tanden schoon te houden.
ge
Yarrah heeft ook producten met vlees.
Ik woon ook in Thailand maar je kan hier gewoon barf of zelf voeding maken  heel gmakkelijk je hoeft geen brokken te geven .  dus ..

He ik geef je een tip kijk wat  je schrijft/type  heee  Leon   je geef brokken  terwijl jij nog vol in de strijde  bent met de topic welk jij geopend heeft   .. waar je duidelijk zegt dat je tegen brokken bent en o,k jijwil koken  je vlees enz enz  dat is jou  i dee ,,,,maar de tip is kijk uit wat je zeg  .

Nicky

« Reactie #77 Gepost op: 4 april 2010 om 18:26:56 »
vegetarische brokken!  ???

*Dorothea*

• Mijn dalmatier Indy
« Reactie #78 Gepost op: 4 april 2010 om 18:34:26 »
vegetarische brokken!  ???

Ja blijven de tanden lekker schoon  :biggrin2:

tieneke

« Reactie #79 Gepost op: 4 april 2010 om 18:53:18 »
Ik ben niet voor brokken, maar "enigszins gezond" mag je ze zeker noemen.
Supergoed zijn ze ook weer niet. Maar als je een goed merk neemt, dan is het wel te doen denk ik.
Je zit in Thailand he? Je zal het daar wel niet krijgen, maar als ik hier in Nederland moest kiezen, dan zou ik voor

Yarrah gaan: http://www.yarrah.com/

Dat is biologisch en organisch. En voorzien van strenge keurmerken. Naast zelfbereid (gekookt) eten met vlees krijgen mijn honden 1/3 vegetarische brokken, omdat ik ze ook wat droogvoeder wil geven om hun tanden schoon te houden.

Yarrah heeft ook producten met vlees.
Er bestaat geen goede brok....alle brokken vallen bij mij dan ook onder de allergrootste bagger.
Ik weet werkelijk niet wat je hier komt doen op een rauwforum?
Je geeft je honden naast hun doodgekookte prak ook nog een doodgekookte brok om hun tanden schoon te houden  ;D ;D
Man ga voor mijn part paaseieren zoeken of doe iets anders nuttigs ipv hier van deze rare berichten neer te zetten.
Jammer dat Lizzy er net nu even niet is  :P

Exect

« Reactie #80 Gepost op: 4 april 2010 om 19:11:52 »
 :D ;D >:(
Je ziet het nu Leon een ,,,,,,,,, mens tel voor  ,,,  Kijk je eigen topic nog eens na  23 pagina,s en dan vooral over brokken   ik zeg wij voeren verss hier ,,  en  jij  wil koken ok   Daar komen we nooit uit     ,,,maar let dan wel op verder wat je zegt  (brokken)) En ik woon in Thailand maar ben niet de gene wie dit topic heeft geopend .

Nicky

« Reactie #81 Gepost op: 4 april 2010 om 19:20:04 »
Ja blijven de tanden lekker schoon  :biggrin2:

Proest! ik lig echt dubbel hier!  ;D ow shit...door mijn geproest mn hele toetsenbord onder de bacillen!

Rosalie

« Reactie #82 Gepost op: 4 april 2010 om 20:08:18 »
Ik heb 3 kwartier op m'n handen gezeten maar kan het niet laten:

In de openingspost van de topic “BARF niet veilig mijn mening” van Leon:

ik wil absoluut alleen gekookt.

En in een volgende posting:
Ik vind brokken echt troep als je kijkt wat er in gaat.
En nog eentje:
Ik heb het hier nooit gehad over brokken, ik ben er ook geen favoriet van.

Nog eentje?
Je hebt het hier over brokken neem ik aan. Als je goed gevolgd zou hebben, weet je wat ik van brokken vind.

En nu lees ik dat je brokken voert? Vegetarisch.
Volgens mij val je nu heel erg door de mand.

Nyncke

• Gast
« Reactie #83 Gepost op: 4 april 2010 om 23:37:38 »
Mijn god, gaan we nu hier door?

Nou moet Rosalie maar op haar handen blijven zitten? Werkelijk zo'n arrogant figuur als jij...ik geloof dat die trollenspray geen overbodige luxe is.

*Monique

« Reactie #84 Gepost op: 5 april 2010 om 00:26:13 »
laten we Leon74 lekker zijn ding laten doen (en verder ignore ;)) en serieus op de TS reageren, want die weet wss niet waar dit allemaal over gaat :)
Leven en laten leven LEON74 ;)

Didge en Dinka, Australian Cattledogs. Bantu en Floyd, grote poedels
www.downunder.mijnbeestenboel.nl

conleeuw

• three sisters
    • beestenboel
« Reactie #85 Gepost op: 5 april 2010 om 19:23:18 »
er bestaat geen goede brok, het zijn allen inclusief de vegetarische biologische varianten verhitte koolhydraat rijke troep, zo is het maar net, dat er honden er op overleven zegt niets, in afrika overleven er ook zat honden op vuilstort plaatsen, ook dat is niet gezond voeding !! maar ze overleven wel. Als dat de maatstaf is, dan kunnen we ook stellen dat mensen in arme landen die niet of nauwelijks fatsoenlijke voeding hebben maar wel overleven (al is het niet lang en al worden ze ziek) toch gezonde voeding hebben :-\ Nu voeren wij honden met minder goede voeding, geven verder wel ruimschoots diergeneeskundige hulp om dan maar te kunnen zeggen, ja maar ze overleven en worden oud... tja dan wil het nog niet zeggen dat de brokken gezond voeding is.. wel dat ze er op kunnen overleven, en natuurlijk zijn er honden die er ogenschijnlijk goed op leven. Voor mij geld. ik heb al jaren nauwelijks een dierenarts nodig gehad, dat is wel eens anders geweest, toen ik vooral hoog kwaliteit brokken voerden had ik bijna een abonement bij de dierenarts :P

Jazz en Blues aka Bin Laden (Scottisch Deerhounds)

flattery is like perfume, smell it, but don’t swallow it

Anne in Duitsland

« Reactie #86 Gepost op: 5 april 2010 om 23:32:48 »
Even uit mijn blote hoofd: als ik het goed heb stonden 3 van de 4 op Carnibest en 1 op Haaks  barf

Hm, ik geloof dat in sommige versies van Carnibest granen zitten, maar pin me daar niet op vast. Wel hoor je vaak dat huidproblemen in eerste instantie nog erger worden als gevolg van het ontgiftingsproces, dus dat zou ook hebben kunnen meegespeeld. Moeilijk te zeggen; vervelend in ieder geval dat ze boos naar jou keken, ondanks je goede bedoelingen...

Benjy en Misty

• Benjy And Raw Food
    • Benjy en Misty
« Reactie #87 Gepost op: 6 april 2010 om 10:32:47 »
Ja ik ben er zelf inderdaad ook zoeentje die elke dag voor zichzelf kookt. Mij zul je nergens anders vinden in de super dan bij de groente/fruit, vlees en zuivel afdeling want wordt misselijk van al die andere troep die ze verkopen maar dat komt ook door het vele sporten denk ik.

En het kost dus ook veel tijd om je diertjes te BARFen! Elke dag op hun schema kijken en dat in de super kopen. Ben mijn hond en kat schema aan het synchroniseren op dezelfde soorten vlees op dezelfde dagen. 1x in de week naar de markt fietsen hier om kwarteljes en katvis te kopen voor ze. Kwarteltjes voor 3 euro de kilo! Levende katvissen van 400gr voor 50 cent... Je moet ze alleen wel zelf thuis de kop inslaan maar ja weet je wel dat het vers is. En dan 3x per dag voeren en mijn vloer dwijlen na elke maaltijd... Heb maar een kleine studio van 35m2 dus ja...

Zelf wonen wij op een flat en 2 honden op ons piepklein balkonnetje laten eten gaat echt niet. Hier eten ze dus 2 x per dag in huis. Op een groot plastig kleed kunnen ze zich uitleven. Voorheen aten ze op de vloer en zelfs dan viel de troep hier reuze mee.

Ook ik heb een schema voor de honden. Ik ken mezelf, ik zou gaan twijfelen over wat ze wel en niet hebben gehad. Ja, ik weet de hoeveelheden uit mijn hoofd, heb alles verpakt in dagporties voor 2 honden en ja, het schema is niet meer dan een geheugensteuntje geworden. Het geven van BARF wordt routine, je denkt er minder over na net als bij je eigen maaltijden.

Ook hier helaas weinig ruimte voor een vriezer. Ik moet het met 4 lades doen, de overige 3 zijn voor onszelf, en ook ik ga (bijna) elke week even naar de markt om inkopen te doen voor de honden. De 4 lades zijn gevuld met bestellingen die je op de markt niet kunt doen. Toch ervaar ik het niet zo dat het veel tijd kost. Het zal er ook wel aan liggen hoeveel tijd je hebt, denk ik. Ik heb namelijk een zee aan tijd... :-[

Money can buy a dog, but only love can wag its tail

Groetjes,
Nicole, Benjy & Misty
Ernie (r.i.p.) en Eddy (r.i.p.)

Print

Barfplaats wordt gesponsord door