Print

Auteur Topic: Zijn brokken nou wel of niet enigszins gezond?  (gelezen 5311 keer)

Qwertu

• Speurneus
Re: Zijn brokken nou wel of niet enigszins gezond?
« Reactie #60 Gepost op: 28 maart 2010 om 21:58:37 »
Gewoon een beetje respect? En minder fanatisme?

Vooral objectief blijven, fanatisme is ok, maar niet als het te ver doorgedreven word en je doorschiet in een bepaalde starheid ten opzichte van andere keuzes.
Respect is absoluut belangrijk.

Qwertu,
Ik snap je posts.
Zoals de meeste mensen hier heb ik mijn honden in begin ook "gewoon" brokken gegeven en gedacht dat dit goed was.
Al vondt ik nooit DE goede brok voor ze, wisselde steeds van merken, maargoed ze deden het er niet slecht op naar mijn idee.
Totdat ze ouder werden, toen was het erg goed te zien wat brokken doen.

Ik vergelijk het een beetje met patat eten bijvoorbeeld. Stel je wil iedere dag patat eten met vitaminepil, ik denk dat er heel weinig mensen hierachter zullen staan dat dat ok is.
Ook omdat het wetenschappelijk bewezen is dat dat niet gezond is.
Zo zie ik dat dus ook met brokken.
Maar als mensen niet weten hoe het zit, dan zullen ze doen wat hun goed lijkt en das brokken voeren.
Ik heb hier alle begrip voor. Kan me alleen heel slecht voorstellen dat als mensen weten wat brokken doen, dat ze die dan nog blijven voeren.
Ik zal dus nooit de persoon afbranden die die brokken voert, maar wel de brokken zelf, das alleen maar vieze troep.

Ik snap je. Mijn eerste keuze zal ook vers zijn, maar dat wil niet zeggen dat je in het zwart-wit moet gaan zitten denken zoals de voorbeelden die ik al genoemd heb. (dat maak ik uit jouw post ook niet op trouwens)
« Laatst bewerkt op: 28 maart 2010 om 22:00:19 door Qwertu »

Emmanuelle

« Reactie #61 Gepost op: 29 maart 2010 om 00:19:25 »
Ja het grote probleem is volgens mij de onwetendheid van de mensen.
Je komt bij de dierenarts, je hond heeft maag-darm problemen, wat krijg je mee: speciale dieetbrokken.
Ik heb er laatst nog moeten weigeren bij de dierenarts. Die komen er hier niet meer in.
Je loopt een dierenwinkel binnen, overal liggen zakken brokken.
Ik heb ook jaren brokken gevoerd, omdat ik gewoon niet beter wist.
Ik heb altijd het beste willen doen voor mijn honden, maar als je niet weet dat er beter is...
Als je alsmaar denkt: ik geef premium brokken, die zullen wel goed zijn.
Het grootste deel van de mensen staat er gewoon niet bij stil, het is er ingebakken, en dat kun je ze gewoon niet kwalijk nemen.
Ik vind het ook jammer dat ik er nu pas achter ben, dat ik zoveel jaren brokken gevoerd heb.
Het is gekomen door onze hond die epilepsie kreeg.  Langs de ene kant goed, want zo ben ik verder gaan informeren wat hem kan helpen.
En dat heb ik niet van de dierenarts hoor.
En toen kreeg hij eerst alleen verse voeding, onze vriezer was zo klein en geen verdeler in de buurt.  Maar hij deed het er zo goed op, dat ik gewoon alle honden moest overschakelen :)
Dus maar meteen een extra vriezer gekocht  :biggrin2:

Aquillo

• Aquillo en Estrella
« Reactie #62 Gepost op: 31 maart 2010 om 13:05:48 »
Ach een wereld van verschil in de gezondheid van een van mijn honden mag uitwijzen dat brokken ongezond zijn. op Brok (wat voor een merk maar ook) werd hij dood en dood ziek als pup van 5 maanden. Overstappen op Barf en later NRV heeft hem kerngezond gemaakt en gehouden.

Happy Podenco's

Exect

« Reactie #63 Gepost op: 31 maart 2010 om 13:59:52 »
Ach een wereld van verschil in de gezondheid van een van mijn honden mag uitwijzen dat brokken ongezond zijn. op Brok (wat voor een merk maar ook) werd hij dood en dood ziek als pup van 5 maanden. Overstappen op Barf en later NRV heeft hem kerngezond gemaakt en gehouden.

reallyyyyyyyy

Lol gewoon een klein testje en wel op een pupje van het ras shishu pas 10 weken oud/jong  komt bij een buurvrouw van mij die D>A is  tot 7 weken hebt die pup dus brokjes gehad van de D.a  en die had ik nog even staan in de KAST haha nu geef ik al meer dan 3 weken vers vlees en pf z e eet als een ,,,, hond hahaha  nu heb ik als test om te willen weten hoe ze in z,n korte tijd een verschil al kent tussen dus brokjes en nu dus het vlees  Ik heb een schaaltje brokjes  met wat warm water erover  want dan komt de geur er van af voor haar neergezet ,,,,  3 weken geleden vloog ze er op af en hapahap weg waren de  brokjes , Maar nu, nou je raad het al .:! ze snuffelde aan de brokjes  likte er even aaan en je zag haar denken jajaja ,  niet eten he ervan ,ik heb  even later een heel klein stukje vlees neergelegd  over de brokjes   en ineens  rook ze het heeeeele kleine stukje vlees hap en  ze was weg en niet meer omgeken naar de brokjes ddes,,,,, ik vind dat toch al na /s meer dan 3 weken  dat ze zelf al een keus weet te maken  niet van o me baasje geef mij dit of dat dus ik moet het eten . Hierbij wil ik echt niet zeggen wat een ander wi/moet geven aan zijn/haar hond of kat maar  ik laat zelf mijn hond(en) kiezen ,  zomaar wat ik heb gedaan vertel ik jullie   

*Marga*

• Zoetermeer
« Reactie #64 Gepost op: 31 maart 2010 om 15:22:36 »
Die van mij eten dan eerst het vlees op maar de brokken gaan er net zo makkelijk in ;D

Ooit ook eens een test gedaan,met brokjes en vlees ;)

kooikerhondjes

Groetjes Marga

tieneke

« Reactie #65 Gepost op: 31 maart 2010 om 15:37:22 »
Die van mij eten dan eerst het vlees op maar de brokken gaan er net zo makkelijk in ;D

Ooit ook eens een test gedaan,met brokjes en vlees ;)
Hier eten ze ook de grootste baggerzooi als ze de kans zouden krijgen....maar helaas krijgen ze die niet  :biggrin2:

Decibels

• Gast
« Reactie #66 Gepost op: 31 maart 2010 om 15:51:03 »

2 december. Een week later kwam ie bij ons waar hij meteen op de KVV ging.

28 december

18 januari. Na een goeie 6 weken KVV .

Exect

« Reactie #67 Gepost op: 31 maart 2010 om 16:10:17 »

28 december

Ja dit is geweldig top

Qwertu

• Speurneus
« Reactie #68 Gepost op: 31 maart 2010 om 21:34:53 »

28 december

Dat is heel mooi!

Ik ken echter 4 honden waarbij het niet geholpen heeft (kvv maakte het erger, en dan nog triester was dat ik die mensen had aangeraden kvv te proberen...dan heb je echt ruzie  :-[)

Wat was het precies voor aandoening?  En wat is er allemaal verandert toen ie bij jullie kwam (behalve het voer dan)?

Anne in Duitsland

« Reactie #69 Gepost op: 31 maart 2010 om 21:57:14 »
Dat is heel mooi!

Ik ken echter 4 honden waarbij het niet geholpen heeft (kvv maakte het erger, en dan nog triester was dat ik die mensen had aangeraden kvv te proberen...dan heb je echt ruzie  :-[)

Wat was het precies voor aandoening?  En wat is er allemaal verandert toen ie bij jullie kwam (behalve het voer dan)?

Kan het aan de soort kvv hebben gelegen? Bv. dat in de soort die die mensen hadden geprobeerd toch granen of olietjes waren toegevoegd, terwijl Marijke (Decibels) een soort kvv heeft gevoerd waar dat niet in zat?

Die beelden hakken er trouwens wel in zeg! Wat een verschil!

Qwertu

• Speurneus
« Reactie #70 Gepost op: 31 maart 2010 om 22:03:29 »
Kan het aan de soort kvv hebben gelegen? Bv. dat in de soort die die mensen hadden geprobeerd toch granen of olietjes waren toegevoegd, terwijl Marijke (Decibels) een soort kvv heeft gevoerd waar dat niet in zat?

Die beelden hakken er trouwens wel in zeg! Wat een verschil!

Even uit mijn blote hoofd: als ik het goed heb stonden 3 van de 4 op Carnibest en 1 op Haaks  barf

Decibels

• Gast
« Reactie #71 Gepost op: 31 maart 2010 om 22:13:53 »
Dat is heel mooi!

Yester is zo gevonden. http://teckelyester.blogspot.com/2009/12/teckel-yester.html
we gingen uit van een allergie. In het asiel heeft ie een AB kuur gehad en bij mij een poosje prednisolon om de jeukcirkel te doorbreken. De pred konden we al vrij vlot weer afbouwen. Hij krijgt als hoofdbestanddeel AHV, aangevuld met CB en HB.

Qwertu

• Speurneus
« Reactie #72 Gepost op: 31 maart 2010 om 22:24:14 »
Yester is zo gevonden. http://teckelyester.blogspot.com/2009/12/teckel-yester.html
we gingen uit van een allergie. In het asiel heeft ie een AB kuur gehad en bij mij een poosje prednisolon om de jeukcirkel te doorbreken. De pred konden we al vrij vlot weer afbouwen. Hij krijgt als hoofdbestanddeel AHV, aangevuld met CB en HB.

Ok, mooi om te zien dat ie zo is opgeknapt!

Senna99

• Raiko mijn lieve witje!!
« Reactie #73 Gepost op: 4 april 2010 om 12:02:38 »
Jeetje...wat een verschil!!  En dat in zo'n korte tijd!

Check Raiko's website: www.hagridvanzwieten.nl

*Dorothea*

• Mijn dalmatier Indy
« Reactie #74 Gepost op: 4 april 2010 om 17:58:13 »
Ik ben niet voor brokken, maar "enigszins gezond" mag je ze zeker noemen.
Supergoed zijn ze ook weer niet. Maar als je een goed merk neemt, dan is het wel te doen denk ik.
Je zit in Thailand he? Je zal het daar wel niet krijgen, maar als ik hier in Nederland moest kiezen, dan zou ik voor

Yarrah gaan: http://www.yarrah.com/

Dat is biologisch en organisch. En voorzien van strenge keurmerken. Naast zelfbereid (gekookt) eten met vlees krijgen mijn honden 1/3 vegetarische brokken, omdat ik ze ook wat droogvoeder wil geven om hun tanden schoon te houden.

Yarrah heeft ook producten met vlees.

Tsja als je een doogekookt prakkie met koolhydraten ambieert dan kun je natuurlijk net zo goed brokjes voeren  :-X
Mag ik je er even aan herinneren dat je hier op een vers vleesforum zit?

Print

Barfplaats wordt gesponsord door