Print

Auteur Topic: Zijn brokken nou wel of niet enigszins gezond?  (gelezen 5220 keer)

*Dorothea*

• Mijn dalmatier Indy
Re: Zijn brokken nou wel of niet enigszins gezond?
« Reactie #15 Gepost op: 5 januari 2010 om 09:22:24 »
Honden gaan niet acuut dood van brokken, helaas. Ze kunnen er een jaar of 10-12 mee worden, als je geluk hebt.
Het hangt er dus vanaf wat je ongezond noemt.

Ja precies, er zijn ook mensen die alleen brood aan hun honden voeren. In dat opzicht vind ik brokken dan weer een stuk gezonder.

Aquillo

• Aquillo en Estrella
« Reactie #16 Gepost op: 9 januari 2010 om 19:28:03 »
Ik weet helaas uit ervaring met Aquillo dat brokken ongezond zijn. :-\
Toen ik hem pas had kreeg hij brokjes van een zogenaamde goede en dure merken. Gevolg hij had elke dag diarree, had maag en darmkrampen, vermagerde, had een slechte vacht, en gaf elke dag over ,was dan mat en dufen kreeg last van demodex. (het was toen een net geadopteerde pup van 5 maanden). Da. kon niets vinden.. medicijnen hielpen niet. Overgestapt op zelf koken met rijst en groenten en vlees. Ging enigszins beter. maar nog steeds niet goed. Uiteindelijk geen gekookte kip.. werd hij ook ziek van. Toen kvv (met daarin granen verwerkt.) Werd hij nog steeds regelmatig ziek. uiteindelijk barf met groentenmixen... ging stukken beter...alleen die groentenmixen... werd ie doodziek van. Daarna (nu al weer 4 jaar lang: Natuurlijk rauw en prooidier, geen groentenmixen.. wel rauwe eieren als extraatje en rauwe onbewerkte groenten en geen extra toevoegingen.. Hij is prachtig uitgegroeid, heeft al jaren lang een prachtige vacht, is energiek en vooral nooit meer diaree, nooit meer misselijk nooit meer mat. :) :)

Happy Podenco's

stephany

« Reactie #17 Gepost op: 10 januari 2010 om 01:18:08 »
Het is inderdaad de vraag 'wat is ongezond?'. Er zijn genoeg honden die inderdaad een prachtige leeftijd op brokken bereiken. Maar als je kijkt naar de weerstand van die honden is dat ook vaak 0,0 met de steriele brokken troep. Maar wanneer je hondje ziek wordt heb je natuurlijk weer allerlei ONgezonde en dure middelen om dit te verhelpen. Daarbij ken ik hondjes die zo enorm zijn opgebloeid nadat ze overgestapt waren op rauw. Goeie vacht, geen last meer van de gewrichten, geen pijn meer waardoor ze de zin en enthousiasme weer kregen om te wandelen en te spelen.
En dan heb je ook nog het wel bekende probleem van tandsteen met alle gevolgen van dien die je dus vooral krijgt door alle toevoegingen in brokken die honden totaal niet nodig hebben!!
Dus volgens mij is er maar 1 echt gezonde manier van voeding voor je hond en kat en dat is hoe moedernatuur het ooit bedoeld heeft!!

Esther Q

• Karulas Wolftrail sledetochten
« Reactie #18 Gepost op: 10 januari 2010 om 09:31:36 »
De ene brok is de andere niet. Maar los daarvan voel ik me prettiger bij het voeren van vers vlees. Bij onze honden is de ontlasting ook aanmerkelijk beter als ze vlees eten.

evds

• Dwan rip 2011-07-11
    • http://www.schaapskudde-eerde.nl
« Reactie #19 Gepost op: 11 januari 2010 om 17:39:50 »
Brokken zijn ongezond.

Op ongezond eten kan je ook overleven. Dus sommige mensen denken ach hij is op brok ook 14 geworden dus het zal wel meevallen(vreemde redenatie).

Foto's door Ellen van Aalst
http://www.schaapskudde-eerde.nl

Hitam

• Centrum de Oase
« Reactie #20 Gepost op: 14 januari 2010 om 09:28:59 »
En als ik zie hoe sommige mensen eten en ook niet meteen doodgaan..............
Ik heb een zwager die vrijwel alleen maar vlees en gebak eet :o En hij is nu 75 en oogt toch wel aardig gezond.

Xada

• www.quinta-da-murteira.info
« Reactie #21 Gepost op: 16 januari 2010 om 18:06:24 »
Ik had een hond wat een zeer moeilijke eter was. Iedere twee of drie dagen kon je iets anders bedenken om hem te laten eten. Hij eet nu al een tijdje vlees en groente en iedere keer is zijn bak in no time leeg. Dat zegt mij genoeg.
Love looks not with the eyes, but with the heart

pike

« Reactie #22 Gepost op: 19 januari 2010 om 22:03:29 »
Ik had een hond wat een zeer moeilijke eter was. Iedere twee of drie dagen kon je iets anders bedenken om hem te laten eten. Hij eet nu al een tijdje vlees en groente en iedere keer is zijn bak in no time leeg. Dat zegt mij genoeg.
Ik had ook een zeer moeilijke br..eter. Wat ik allemaal niet uitgehaald heb om die aan het eten te krijgen. Mijnheer at echt niet meer dan nodig was om net niet te verhongeren.  En hij was telkens weer ziek. Hij eet nu alweer een aantal jaren BARF, en staat nu elke dag te dansen van blijdschap als zijn eten er aan komt. En er zit nooit genoeg in de bak  :biggrin2: En ziek is hij ook nooit meer  8)

Pike, Armagnac en Duc - Fauve de Bretagne

Envie

« Reactie #23 Gepost op: 20 januari 2010 om 20:01:25 »
En nog een antwoordje..volgens m'n dochter student biologie zijn onbewerkte eiwitten zoals in vers vlees veel makkelijker te verteren dan gestolde eiwitten zoals in blik en brok. heb het met onze kat ook gezien, ruim 2 maand diarree op brok, na paar dagen vers een stevige keutel. En dat is toch de bedoeling van mama natuur.

moniqueo

« Reactie #24 Gepost op: 28 januari 2010 om 09:45:59 »
Mijn
« Laatst bewerkt op: 29 juni 2011 om 02:12:20 door moniqueo »

Wilma2206

• *
« Reactie #25 Gepost op: 28 januari 2010 om 10:42:25 »
Ik had, vind ik zelf, wel een aparte reden om te gaan barfen.
Ik had een Bull Mastif met, om het maar netjes uit te drukken, een "gas"probleem. :biggrin2:
Nou denk je misschien: ach, iedere hond laat weleens wat vliegen maar dit was echt onvoorstelbaar!
Soms wel drie, vier per minuut en dan zo'n echte gemene geur die lang bleef hangen.
Zomer of winter: we moesten altijd ramen en deuren openhouden. Zelfs tot in de slaapkamers (warme lucht stijgt tenslotte ;D) hing de stank.
En stel je de reacties van bezoekers eens voor! :-[
Steeds weer andere brokken geprobeerd maar niets hielp.
Toen maakte iemand een grapje over Pens. Zij zei dat honden van Pens gaan stinken dus dat dat bij onze hond wel helemaal gigantisch zou zijn.
Maar op de een of andere manier heeft dat grapje mij aan het denken gezet.
Heb hem toen 4 dagen niets anders dan Pens gegeven en, niet te geloven, zijn probleem was over!
Omdat pens alleen natuurlijk veel te eenzijdig is ben ik op internet gaan zoeken en op het Barfen uitgekomen.
We hebben echt nooit meer iets geroken, zijn vacht ging glanzen en zijn altijd vieze oren waren ook verleden tijd.
Ik ben nu overtuigd Barfer.

Robert & Mirjan

• in de duinen
« Reactie #26 Gepost op: 28 januari 2010 om 12:16:25 »
ook even verdergaand op bovenstaand verhaal van wilma, het valt mij ook op dat br*kkenhonden ook lichamelijk stinken en veel vettere witafgevende huid hebben, dit tegenover vershonden. En dit horen we dan ook weer van bezoek dat het niet meer "stinkt"naar hond.
Behalve dan het gas probleem van afgelopen week  ;D ;D, maar dat is ook weer over.

nova

• In loving memory. Nova en Noxy
« Reactie #27 Gepost op: 28 januari 2010 om 20:54:55 »
verkeerde topic  :-[

judith1967

• mijn viervoeters
« Reactie #28 Gepost op: 5 februari 2010 om 17:53:29 »
Brokken zijn ongezond.

Op ongezond eten kan je ook overleven. Dus sommige mensen denken ach hij is op brok ook 14 geworden dus het zal wel meevallen(vreemde redenatie).

Ja precies.
Dat hoor ik wel vaker,idd rare gedachtengang kunnen sommige mensen toch hebben. :o

tat

• *
« Reactie #29 Gepost op: 12 februari 2010 om 12:54:54 »
Hallo, wij hebben weer een jonge hond in huis en zijn ons opnieuw aan het verdiepen in voeding en gezondheid. Je leest veel akelige berichten over brokken, maar het is best moeilijk om te weten of ze nu echt zo slecht zijn. Dat kan ik haast niet geloven. Iemand heeft het over een youtubefilmpje over de fabricage van brokken; dat zou ik wel eens willen zien. Hoe kom ik daaraan/op? Ik heb de Keuringsdienst van Waarde gevraagd zich hier eens in te verdiepen, maar weet niet of ze dat gaan doen.
Verder: bestaat er een soort standaardmenu van onbewerkt/rauw voer? Dat ben ik nog niet tegengekomen?
En welke merken onbewerkt vlees zijn goed? Ik bedoel ook de soorten met groenten en botten in de goede mix.
Ik ben benieuwd naar jullie reactie, groetjes en lik namens Beamer

Print

Barfplaats wordt gesponsord door