Print

Auteur Topic: Loodhagel in Duck.  (gelezen 2935 keer)

arjan.zoetermeer

• **
  • zoetermeer
Re: Loodhagel in Duck.
« Reactie #15 Gepost op: 7 januari 2010 om 18:07:38 »
Laat ik het anders zeggen: Voor mij is de herkomst niet herleidbaar. Als ik patrijsboutjes bestel weet ik niet waar die vandaan komen. Behalve dan dat ze niet uit Nederland komen want daar mogen ze niet bejaagd worden. En als er kogeltjes in zitten zijn ze bejaagd dus komen ze uit het buitenland. En voor mij kan dat dan net zo goed Frankrijk zijn als Polen. Misschien dat de leverancier het weet, maar aangezien ik geen probleem heb met die kogeltjes al dan niet van lood, maakt de herkomst mij eigenlijk niet zoveel uit.
oke ik snap het
ze komen meest uit engeland/frankrijk/spanje  :)
en of ze geschoten zijn of gefok dat moet je dan maar afwachten (dat weet de leverancier wel aan de hand van traceability)(BRC regel)
gefokt vlees worden ook verkocht als wild
als het dier nog maar zo is als hoe je hem in het wild kan vinden
net als  exotische wild trio biefstukjes: struisvogel, krokodil en springbok(per 3 in 1pakje)
2 van de 3 zijn gefokt en toch valt het onder het wild
« Laatst bewerkt op: 7 januari 2010 om 18:17:38 door arjan »

pike

« Reactie #16 Gepost op: 8 januari 2010 om 16:47:12 »
oke ik snap het
ze komen meest uit engeland/frankrijk/spanje  :)
en of ze geschoten zijn of gefok dat moet je dan maar afwachten (dat weet de leverancier wel aan de hand van traceability)(BRC regel)

ik heb tot nu toe twee verschillende boutjes gezien:
-magere boutjes waaruit soms kogeltjes komen; ik ga ervan uit dat dit echt wild is
- boutjes met een flinke vetrand waar ik nog geen kogeltjes in ontdekt heb, ik vermoed dat die gefokt zijn. Wilde dieren hebben doorgaans geen overtollig blubbervet (toch?).

Citaat
vlees worden ook verkocht als wild
als het dier nog maar zo is als hoe je hem in het wild kan vinden
net als  exotische wild trio biefstukjes: struisvogel, krokodil en springbok(per 3 in 1pakje)
2 van de 3 zijn gefokt en toch valt het onder het wild

In gevangschap opgefokt "wild" is helaas niet meer zo zoals het in het wild is. Het smaakt altijd anders omdat het anders leeft en ander voedsel eet dan echt wild.  Het struisvogelbiefstukje bv. van de farm is minder lekker dan dat van zijn wilde soortgenoot. Een pakje "wildgourmet" met daarin o.a. struis en parelhoen vind ik dus eigenlijk een beetje de boel belazeren  ::)

Pike, Armagnac en Duc - Fauve de Bretagne

arjan.zoetermeer

• **
  • zoetermeer
« Reactie #17 Gepost op: 8 januari 2010 om 17:55:17 »
Een pakje "wildgourmet" met daarin o.a. struis en parelhoen vind ik dus eigenlijk een beetje de boel belazeren  ::)

kijk en daar om hebben ze  het woord semi uit gevonden
semi vers/semi wild en noem maar op
net als een rundvleeskroket als er maar 80% rund in zit
en de rest 15% varken 5%paneermeel in noem zo maar wat
dan mag je het een  rundvleeskroket noemen
blijft vreemd

die pooten met kogeltjes dat zijn grijspootpatrijsen
en die met vet dat zijn roodpootpatrijsen(meest uit frankrijk)

pike

« Reactie #18 Gepost op: 8 januari 2010 om 21:32:29 »
kijk en daar om hebben ze  het woord semi uit gevonden
semi vers/semi wild en noem maar op
net als een rundvleeskroket als er maar 80% rund in zit
en de rest 15% varken 5%paneermeel in noem zo maar wat
dan mag je het een  rundvleeskroket noemen
blijft vreemd
:o een rundvleeskroket met 80% rund??? waar haal je die?? Als er 20% vlees in een kroket zit is het toch al heel veel. Maar ik begrijp wat je bedoelt. Laatst bekeek ik een pakje wildpaté; er zat 5% wild in. De rest was varken  ::)
Citaat

die pooten met kogeltjes dat zijn grijspootpatrijsen
en die met vet dat zijn roodpootpatrijsen(meest uit frankrijk)

weer wat bijgeleerd  :D dank je wel

Lil

« Reactie #19 Gepost op: 10 januari 2010 om 15:23:04 »
:o een rundvleeskroket met 80% rund??? waar haal je die?? Als er 20% vlees in een kroket zit is het toch al heel veel. Maar ik begrijp wat je bedoelt.

Het is te gek voor woorden, maar ik heb ook altijd kroketten met 100% rund. Daarmee wordt bedoeld dat het vlees 100% rund is en niet dat de kroket uit 100% rund bestaat. Ik geloof dat het vleesaandeel slechts 60% is. Voor de vulling heb je ook meel en zo nodig en natuurlijk paneermeel voor de buitenkant. Wil je een goede kwaliteit van 100 of 80% rund, dan moet je naar de groothandel (ik ga het liefste naar de sligro daarvoor).

pike

« Reactie #20 Gepost op: 10 januari 2010 om 17:53:22 »
Het is te gek voor woorden, maar ik heb ook altijd kroketten met 100% rund. Daarmee wordt bedoeld dat het vlees 100% rund is en niet dat de kroket uit 100% rund bestaat. Ik geloof dat het vleesaandeel slechts 60% is. Voor de vulling heb je ook meel en zo nodig en natuurlijk paneermeel voor de buitenkant. Wil je een goede kwaliteit van 100 of 80% rund, dan moet je naar de groothandel (ik ga het liefste naar de sligro daarvoor).

Oh juist op die manier. Maar een vleesaandeel van 60% is ook al iets wat je in de supermarkt niet tegenkomt. Die varieren van 5-15% en een hele enkele 20%. De rest is dan meel en andere rommel. Ik koop ze tegenwoordig nooit meer. Die van de groothandel zou ik dus niet weten, ik heb daar geen pasje voor.
Van de loodhagel naar de korketten  :biggrin2:

Fantail

• *
« Reactie #21 Gepost op: 22 februari 2010 om 21:18:56 »
Het is blijkbaar bij jullie niet bekend dat er in Nederland hele grote Patrijzen- en Fazanten- en Kwartel fokkerijen zijn. Deze dieren gaan weg als "wild".
Er zal wel geen hagel in te vinden zijn, ze worden diervriendelijk geslacht.

Ener

• *
« Reactie #22 Gepost op: 27 februari 2010 om 11:06:06 »
Het is blijkbaar bij jullie niet bekend dat er in Nederland hele grote Patrijzen- en Fazanten- en Kwartel fokkerijen zijn. Deze dieren gaan weg als "wild".
Er zal wel geen hagel in te vinden zijn, ze worden diervriendelijk geslacht.

Dat is een goeie, diervriendelijk geslacht. Hoe zie jij dat? Niet dat ik er problemen mee heb hoor, maar je bedoeld waarschijnlijk diervriendelijk gehouden.

Celicaatje

« Reactie #23 Gepost op: 28 maart 2010 om 17:38:35 »
Tja volgens mij is slachten nooit diervriendelijk :(........................

Print

Barfplaats wordt gesponsord door