Dit is wel een erg hypothetische vraag. Want als er niks anders als brok en smuldier bestaat: dan bestaat nog steeds ons eigen voeding en zou ik (net als ik nu doe) alles zelf blijven samenstellen. Ik voer liever beide niet. Maar, ik begrijp je punt!
Dus:
Ik zou eerst de fabriek Mulder weer eens gaan vragen om een analyse van het voer. Dat zou toch eigenlijk gewoon op de website moeten staan.... En de vraag is altijd of je een analyse moet vertrouwen. Maar goed, dat geldt ook voor brokken en voor ieder ander versvlees. Geen van alle wordt getest op inhoud, tenzij de fabrikant dat uit eigen beweging laat testen door een onafhankelijk laboratorium.
Aangezien er ook maar weinig brokfabrikanten die hun voer bijv. bij TNO laten testen op de analyse, zou ik de gok nemen: als de analyse van smuldier er een beetje fatsoenlijk uit zou zien, dan gaf ik smuldier.
Natuurlijk zou ik het aanvullen dingetjes als eieren, botje, visje, groente en fruit. En vervolgens zou ik scherp in de gaten houden hoe mijn honden het doen. Ik zou absoluut niet 100% vertrouwen op dit merk. Maar dat geldt eigenlijk wel voor meerdere merken. Dat geldt eigenlijk ook voor alle brokjes. Ik vertrouw brokjes het allerminst, eigenlijk.... En ook die analyse die op het pak staat..... Wie zegt mij dat het klopt? Nogmaals: wordt NIET gecontroleerd!