Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door tschabo
#1418408
Ik heb zojuist op een website van een diervoederfabrikant gelezen dat rauwe zoetwatervis en rauwe haring anti-thiamine bevat en dit vernietigt thiamine (vitamine B1).

Waar of niet waar? Weet iemand hier meer over?
Door Lizzy
#1418439
Ja.

Rauwe zoetwatervis (dus ook forel) bevat thiaminase dat Vit. B1 afbreekt.

Maar vitamine B1 zit in vlees en vis en aangezien de hond die vers/rauw eet genoeg B1 binnen krijgt, kan het geen kwaad om zo af en toe eens een zoetwatervisje te geven hoor. Of het ook voor haring geldt, weet ik niet maar daarvoor geldt dan weer hetzelfde als wat ik hier schrijf. Als je het niet overdrijft, kun je prima af en toe een rauwe haring geven.
Door Lizzy
#1418483
tschabo schreef: Bedankt. En vwb zoutwatervis? Heeft dit nog nadelige bijwerkingen?
Nee, niet dat ik kan bedenken. Ik vries zoutwatervis tegenwoordig wel eerst even in. In verband met eventuele worpjes en/of parasieten.
Door tschabo
#1418539
Ok, bedankt.

Ik zou van wel meer diersoorten willen weten wat de eventuele nadelen kunnen zijn. Zo zit ik er bijvoorbeeld over te denken om meer knaagdieren aan mijn honden te voeren, maar ik weet er eigenlijk niet zoveel over.

Wellicht kan deze vraag beter in een nieuw topic plaatsen...
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door