Niet te lang geleden is er een programma op Llink geweest waarin BN'ers hun gerecht "zelf" moeten samen stellen en dus ook bij de slacht aanwezig zijn.
Heb alleen de aflevering gezien waarin het paard geslacht werd, en dat als ex-paard-liefhebber/houder (ben nog wel liefhebber hoor

). Ik vond het mega heftig en heb echt zitten janken.
Ergens ben ik blij het gezien te hebben, dubbel he?
Vroeger slachtte mijn vader zelf de kippen en als hij een wild konijn geschoten had vilde hij het ook zelf. Vond het als kind interessant niet meer niet minder.
Nu als volwassene, moet ik er niet aan denken zelf naast te staan (tv is dan toch nog weer heel anders).
Ik merk als ik nu de vrachtwagens met kalveren naar de Ekro gaan (hier dichtbij) ik ze altijd een goede reis wens en bedankt voor het leven wat ze geven. Klinkt lekker zweverig maar het voelt wel goed om te doen.

Sinds een half jaar eten we alleen nog vlees van Wildernisvlees, daar staat op de doos van welke koe (leeftijd, plaats waar hij leefde etc) het is geweest, gek genoeg vind ik dat zo fijn! Veel fijner dan zo'n stuk goedkoop supermarktvlees. (hoewel mijn hond in zekere zin dat "goedkope" vlees nog wel eet, hoezo hypocriet

)