Hans vond het meteen vanaf het begin een goed idee. Al moest hij wel even wennen aan de hogere prijzen (toen voerde ik alleen nog maar carnibest)
Na niet al te lange tijd stapten we over op barf en hij was meteen net zo enthousiast als ik.
Ik ben wel van het voeren/ verdelen en bedenken van de menu's. Maar hij zou zich met een gebruiksaanwijzing wel kunnen redden.
We staan wel vaak samen te hakken/ snijden/ verdelen.
Als het onderwerp eens ter sprake komt bij vrienden/ bekenden, collega's ed kan hij prima vertellen waarom wij vers voeren en waarom het beter is dan de brokkenmeuk die veel mensen voeren.
Ach, het scheelt dat hij nooit geen huisdier heeft gehad vroeger. Toen hij mij leerde kennen was hij dus een onbeschreven blad op dat gebied en kon ik hem alles wijsmaken

Ik vind het ook een fijn idee dat Jesse opgroeit met het verse vlees gebeuren. Ik bedoel, de liefde voor dieren zal toch wel een beetje in de genen zitten en op deze manier leert hij al vroeg wat wel en niet goed is voor onze viervoeters. Hij voert de katten rustig een eendagskuiken en vind het doodnormaal dat wij kip eten bij het avondeten terwijl hij mij 's ochtends bij wijze van spreke een braadkuiken aan stukken heeft zien scheuren.
Pens vind hij wel stinken overigens

De meeste mensen uit mijn omgeving weten wel van mijn barf mania en begrijpen het ook heel goed (beetje barf propaganda over ze uitgestrooid) mn zusje voert ook volledig vers. Mn moeder deels.
Mijn schoonvader komt steeds weer aanzetten met "die prachtige rollen kvv van de dierenwinkel".
Het liefst gaat hij dan met mij de kvv ontleden om me te laten zien wat voor goeds er allemaal in zit. (en dit gaat elk bezoekje weer op deze manier

) Ik vraag dan even langs mn neus welke bron van calcium gebruikt wordt voor deze prachtige kvv. En tja, dan moet ie me het antwoord schuldig blijven. "Maar de man van de winkel zei dat het volledig was!" is dan het excuus.
En ach, dan vind ik het allemaal wel prima. De beste man heeft immers wel naar me geluisterd en dat terwijl hij de eigenwijze zelve is

Sommige mensen bellen mij als ze een kat hebben waarvan de da blaasgruis heeft vastgesteld. Een dieet voer was dan het advies, maar ergens in hun achterhoofd sprak mijn stemmetje hun toe: "geen dieet voer, eerst kesley bellen"
Dus ik heb al regelmatig carnibest rolletjes uitgedeeld, eendagskuikens of zakjes barfmaaltijd.
En verrek, in de meeste gevallen werkt het gewoon!!!

Een aantal vriendinnen blijven gillen en miepen als ik al een stukje paardenvlees uit de vriezer haal. Daar wordt ik wel een beetje moe van...Doe je dan ook zo als je zelf een biefstukje uit de verpakking trekt denk ik dan?