Print

Auteur Topic: Wat vind je partner of familie of vrienden van rauw voeren??  (gelezen 7301 keer)

Ellen Els en Nina

• Heb het leven lief en leef het met liefde!
Re: Wat vind je partner of familie of vrienden van rauw voeren??
« Reactie #15 Gepost op: 9 november 2009 om 22:14:38 »
De meiden hier krijgen kvv afgewisseld/aangevuld met barf. Lief Els vindt het allemaal prima. Voor haar hoeft het niet maar ze geeft het zonder commentaar. En ze vindt het ook leuk om te zien als flink moeten werken voor hun eten. Ook het geluid van krakende botten vindt ze wel leuk. Barfspullen ophalen bij gezamenlijke inkoop is ook geen probleem.
Maar ik ben degene die porties maakt en voor de afwisseling zorgt. Daar wil ze zich verder niet in verdiepen. Als ik er niet meer zou zijn krijgen de meiden hoogstwaarschijnlijk alleen nog kvv.
De rest van de familie zegt er niet veel over, maar ik vermoed dat ze het alleen maar verwennerij vinden. En ook veel gedoe. Ach da's hun idee, ik bemoei me ook niet met wat zij hun honden voeren. De herder van mijn jongste broer poept alleen maar slappe natte bagger die zo erg stinkt dat je op 10 meter al ruikt dat ie heeft gepoept  :'(
Ik heb daar wel eens over kvv en barf gepraat. Maar ja, de DA zegt dat die ene brok toch echt het beste is voor een hond met gevoelige darmen en chronische diaree. Tja, als je bagger voert komt er zeker ook bagger uit denk ik dan.

SandRRa

• Mazoe & Khami's website
« Reactie #16 Gepost op: 9 november 2009 om 22:29:32 »
Mijn husbengel moest ook ff aan t idee wennen. Maar liet me wel me gang gaan. Het enige waar hij over viel en nog soms valt is de prijs. En als ik m dan herinner aan die zgn goede br*kken die A ontiegelijk duur waren en B geen moer deden en we tig keer de da al hadden bezocht en betaald dan is hij weer overtuigd. Hij ziet ook hoe goed ze t op barf doen. Klieft een konijntje gerust doormidden ( of hij is bang dat ik me been afhak kan ook natuurlijk ) Maar ik doe de bestelling en geef de honden te eten. Maar als ik er niet ben doe hij t zelf. Is alleen wat minder blij als ik net toevallig die dag pens voer :D.
Nu heb ik t menu zo gemaakt dat als ik een weekendje weg ben hij geen pens hoeft te voeren. Maar mocht ik onverhoopt een week weg zijn dan zal hij gewoon alles zelf uit de vriezer halen en dus ook de pens.
Hoewel hij in t begin een beetje tegensputterde was hij snel overtuigd en had het er zelfs met zijn collega's over.
Mijn vader vind dit geweldig dat we dit voeren want die brokken waren toch niet natuurlijk.
Mijn schoonouders vinden het wel interessant maar veel werk. Zij voeren hun hond helaas brokken met wat blik erover anders lust ze t niet. Tja tis een lastige vreter en haar darmen snel van slag als ze maar iets anders krijgt, zeggen ze ... ::)
Ze doet t goed op die brok. Maar als ik dan haar vacht zie en als ze goddelijke bekkie opentrekt...:yucky: Maar ja tis hun hond. Ik moet wel lachen dat als ik mijn meiden voer zij mij volgt ipv haar eigen bak. Hoezo ze weet duidelijk wat lekkerder is. ;)
Groetjes Sandra en pootjes Mazoe & Khami

"A Ridgeback isn't just another dog..

Mieke L.

• We zullen doorgaan telkens als we stil-staan
    • http://mieke-1964.hyves.nl/
« Reactie #17 Gepost op: 9 november 2009 om 23:32:46 »
Rudi vind het wel best. Ik ben degene die over het hondeneten gaat maar hij vind het heel normaal dat ze konijnenkoppen en panharing eten. Volgens mij had Rudi vroeger thuis in Suriname ook een hond (op het erf natuurlijk niet binnen) en die kreeg gewoon van alles en nog wat dus hij is sowieso niet van de brokken.
Verder heb ik een zus met twee cavaliertje die thuis kvv krijgen en als ze bij mij zijn wil ik ze ook wel eens een kippenpootje of een konijnkarkasje geven. Mijn zus doet dat zelf niet maar vind het wel heel leuk dat ze dat hier krijgen. Verder geeft mijn nichtje ook kvv aan haar hondjes (helaas eten haar katten alleen brokken) , en krijgen de katten van mijn andere zus deels kvv en deels blikvoer.

ik kiek naor boven naor de sterren en as ik nou 'n wens mog doen
dan wol ik graag 'n vallende sterre zien zoda'k nog 'n wens kan doen ...

koekje

• Tuuterdetuut
« Reactie #18 Gepost op: 10 november 2009 om 00:08:09 »
meneer koekje moest in het begin wel even wennen en had nog wat langer zijn twijfels (worden ze er niet ziek van, krijgen ze geen tekorten, etc). maar ook hij heeft heel duidelijk ervaren dat ze het er beter op doen. sien produceerde de meest walgelijke luchten langs haar uitgang en hij ging daar ook van over zijn nek. niet dat ze nu ineens wel naar een fijn bloemenparfum ruikt via haar bruine oog, maar het is echt een stuk beter te verdragen. en hij ziet ook dat ot en sien het leuk vinden om verse dingen te eten en hij vindt dat ook gezellig.
vooral prooidiertjes vond hij eerst een beetje eng (rare gewaarwording hoor, het is een beer van een vent  :D ), maar nu geeft hij ze ook zonder pardon 's ochtends dat soort dingen en haalt ze zelfs uit de vriezer in een bakje in de koelkast om te ontdooien. hij zou ook best vlees voor me afhalen waar nodig, mits het een beetje binnen de perken is. we wonen nogal een stuk uit elkaar, dus ik probeer zo veel mogelijk zelf kattenvoer te regelen en hier te krijgen.
hij heeft laatst ook voer voor ot staan malen, toen mij dat echt even niet ging lukken. vooraf hakte hij de boel eerst ook netjes klein. dat malen was voor hem echt een peulenschilletje; zittend aan tafel en met 1 handje rustig draaien. het hakken spetterde wel, maar dat is omdat hij er nog geen ideale techniek voor heeft natuurlijk. hij zou mss ook wel zelf menu's maken, maar hij vindt het wel fijn dat ik dat gewoon zelf doe.
hij heeft overigens pas geleden siliconen muffinvormpjes voor ot gehaald om haar maalsel in te doen. dat bespaart me werk en gehannes met boterhamzakjes.
sien is pas 2x ziek geweest achter elkaar, en daardoor vindt hij het ook nodig dat ze toch wel binnenkort getiterd worden.

verder krijg ik uit mn omgeving er eigenlijk nooit commentaar op. mn moeder vindt het ook heel leuk en ziet ook dat ik mooie en lieve en gezonde katten heb. ze vond het ook heel fijn dat poet gelijk goed barf at en daar beter van werd. ik twijfel wel of ze dat zonder ook voortzet, maar de wil is er ergens wel. ik maak menu's voor poet en vertel wat ze dan moet kopen, en waar dat kan (regel bv soms dat ze mee kan doen met samenbestellen), maar de daadwerkelijke uitvoer vindt ze wel ingewikkeld en te veel.
mn zus zou op zich ergens mss ook wel vers willen voeren, maar die is nog niet helemaal om. die blijkt toch gevoeliger te zijn voor het advies van het asiel (lightbrokken tegen tandsteen), terwijl de meeste DA's daar niet extreem anti-vers zijn (heb ik iig niet zo meegemaakt). de kat van mn zus eet schijnbaar wel graag de prakjes van ot die ik wel eens meegeef, dus dat zou een beginnetje kunnen zijn.

mn schoonmoeder heeft sien wel eens een kippenvleugel zien eten, en dat vond ze heel zielig. voor de kip. niet dat ze zelf vega is overigens.
schoonvader vond het eigenlijk ook best normaal en leuk om te zien hoe sien in een echte 'wilde' kat veranderde.

Ot: nepturk
Sien: rode appelsien

Peter79

« Reactie #19 Gepost op: 10 november 2009 om 00:49:19 »
Bij ons geen discussie, allebei overtuigd van barfen.
Het scoren van barfproducten, en dus het rijden en ophalen, is een gezamelijke hobby geworden.
Als het ver weg is maken we er gelijk een leuk dagje van met een mooie wandeling.

Lizzy

• Beheerder
    • Siamsa - Kennel voor Dalmatische Honden
« Reactie #20 Gepost op: 10 november 2009 om 07:15:14 »
Leo vindt dat een hond barf hoort te eten. En hij is van de afdeling 'vlees halen'. We zijn samen van de afdeling 'vlees verpakken'. En ik ben van het 'groentenmix maken'. En van afdeling 'in de bakken gooien'. Leo rijdt echt half Nederland door. We hebben adressen die 1,5 a 2 uur rijden zijn.

Mijn familie heeft niks met honden dus houdt zich er verre van. Het boeit ze gewoon niet. Ze zouden er overigens niks van durven zeggen hoor. Ze begrijpen het niet maar ze weten onderhand tamelijk goed hoe de prioriteiten hier liggen.

Vrienden hebben respect en/of vinden het leuk en sommige vinden het een beetje gek. Maar ook zij zouden er nooit 1 rare of vervelende opmerking over maken. En een groepje vrienden van ons zijn zelf fanatiek barfer.

Siamsa - Dalmatische Honden

vanaalst

• mijn lieve weirdo rip 4-8-2008
« Reactie #21 Gepost op: 10 november 2009 om 07:56:43 »
rien is er van overtuigd dat dit de voeding is voor onze honden!
hij rijd stad en land af om vlees te halen en gaat mee met wandelingen...
mijn familie denkt dat er bij mij een steekje los zit, vinden het lachwekkend en belachelijk, maar goed ze weten niet beter en vooral zo laten aangezien ze heel moeilijk te overtuigen zijn......raar eigenlijk aangezien ze keer op keer zeggen dat de jongens er zo goed uitzien!

Henkje

« Reactie #22 Gepost op: 10 november 2009 om 09:07:04 »
Meneer Henkje moest wel even wennen aan het idee. Maar zodra de katten minder stonken, was hij om. Hij gelooft wel dat het beter is en vertelt graag bij feestje verhalen over allerlei soorten karkassen en waar het vandaag komt. Vooral het detail dat ik geen vlees eet, maar we ondertussen wel 2 giga vriezers in de keuken hebben vol met dode dieren. Ik moet wel de menu's maken en alles bestellen. Maar dat is ook een beetje mijn hobby. Hij snapt wat ze krijgen en waarom. Dat vind ik wel het belangrijkst.
Mijn ouders vinden het allemaal prima. Die geloven toch alles wat ik doe en ik krijg maar complimenten dat ze er zo goed uitzien en het niet stinkt in huis.
Mijn schoonouders geloven het wel, maar ze vinden het te veel gedoe denk ik. Ze hebben honden, maar die krijgen nog steeds vieze brok. Ik voel me ook niet de persoon om ze te bekeren.
Mijn oppas vindt het wel leuk, alleen de prooidieren wat minder (werkt ook bij de dierenambu waar we zo veel moeite doen om een stomme duif beter te maken en weer uit te zetten).

pike

« Reactie #23 Gepost op: 10 november 2009 om 09:49:23 »
Toen ik over het voeren van rauwe botten en vlees begon, had ik wel direct een medestander. Hij was overtuigd dat dat veel beter was voor een hond. Maar, en dat kwam er dus ook gelijk achteraan, dat is niet betaalbaar! Dus, wetende dat hij er geen probleem mee zou hebben als het wél betaalbaar was, ben ik dus op zoek gegaan naar beginnersbotjes voor Pike, en toen ik met de eerste kippenekken aankwam en hij hoorde dat die maar € 1,00 per kilo hadden gekost, was ook die drempel weg. Restte mij de schone taak om aan de andere spullen te komen voor niet te veel geld  ::). En, na een vrij lange periode van ontgiften, werd Pike een gezonde en blije hond, die danste van plezier als hij zijn eten kreeg (doet ie nog steeds trouwens). Van de noodzaak voor een grotere vriezer was hij ook snel overtuigd, en ook nog een extra vriezer toen Duc erbij kwam was ook geen punt van discussie. Hooguit: Waar moet dat komen te staan. En toen ik voor puppy Duc nog brokjes meekreeg van de fokker was het: Je moet hem maar gelijk vlees geven hoor  :D
Mijn ouders vonden het niet vreemd, ze waren wel verbaasd dat ze al die botten zo konden eten. Laatst had ik nog een heel gesprek over het voer met een tante, die vond het ook interessant en logisch klinken, als kind moest ze altijd vissekoppen halen voor de poes vertelde ze, maar die werden dan wel eerst gekookt.
In mijn omgeving zie ik eigenlijk dat juist de oudere mensen het het makkelijkste accepteren, want vroeger.... . Leeftijdgenoten en jonger vinden het veelal maar raar en/of vies.

Pike, Armagnac en Duc - Fauve de Bretagne

bloemetje

• Nimmie&Noah, voor altijd samen. Rust zacht...
« Reactie #24 Gepost op: 10 november 2009 om 10:00:51 »
Ik denk dat manlief ook wel overtuigt is van het nut van vers. Hij heeft gewoon altijd wat langer de tijd nodig  :biggrin2:
Hij ziet hoe graag de heren die kippennekken eten en hoe lekker ze hun KVV vinden en dan begrijpt hij het tot zover best hoor.
Hij is ook al bijna klaargestoomt voor BARF denk ik hoor op deze wijze  :biggrin2:.

Maar wat Nynke al zei; dat fora geklets en die wandelingen vind hij maar stom  ;D. Maar Nynke zelf is in zijn ogen dan weer een uitzondering. Ook al was het dan maar omdat hij Gunnar toch zo lief vind  ::) ;D

Cathelijn

« Reactie #25 Gepost op: 10 november 2009 om 10:40:00 »
Hier thuis heeft niemand er een probleem mee  ::)

Mijn ouders en zus en broer vinden het nu ook wel logisch en willen het ook wel geven als het een keer zo uitkomt en klagen dan niet. Ik mag ook nog wel vriezerruimte lenen bij mijn ouders thuis als het hier niet past.
Als er iets met mij zou gebeuren zouden mijn ouders de honden geen brokken gaan voeren, ik denk dat het dan kvv wordt. Ze weten gewoon hoe belangrijk het voor mij is en zouden het daarom al blijven doen. Uit zichzelf zouden ze waarschijnlijk niet tot deze keus gekomen zijn, maar ja het zijn ook mijn honden.

Jonas: Basset Artesien Normand †12-7-2011/ Floor: Bassethound †30-12-2011

Nouchka

« Reactie #26 Gepost op: 10 november 2009 om 10:55:08 »
In januari ben ik beginnen barfen , in februari is de vriend vertrokken.  :D ;D
Maar da zal toch wel toeval zijn, niet?

Sinds september vorig jaar was ik bezig met Smuldier.  Het zijn altijd zowat mijn honden geweest, dus hij zat er niks mee in dat ik overschakelde.  Al vond hij het soms wel een vieze bedoening.  Hij zou er niks mee hebben in gezeten dat ik brokken bleef geven. 
Maar toen kwam ik op dit forum terecht en begon ik me in te lezen (ettelijke uren, dagen  ::)), berekeningen te maken en adresjes te zoeken.  Hij keek me toch een beetje aan of ik gek was geworden.  Hij 'vergat' wel eens de katten en de honden eten te geven.  Hij zag wel dat de honden er goed uitzagen en dat ze echt genoten van hun maaltijden, maar het was toch allemaal zoveel werk hé.  Pffff  :-X
Nu is de vriend dus ex geworden, en kijkt er thuis niemand gek op van mijn eendennekken, levertjes,..
Een deel van de familie weet wat ik voer en zien ook wel dat mijn dieren het erg goed doen.  Maar zij zijn niet zo dier-minded.
Veel vrienden zijn niet echt geïnteresseerd in dieren dus vertel ik hen ook nie spontaan wat ik voer aan die van mij.  En andere vrienden zijn van hondenschool, de meesten zweren bij brokken, 1 persoon bij Duck en 2 bij barf. 
Ben eens benieuwd wat mijn 'bijna-nieuwe-vriend' zal vinden van mijn voedingsrituelen, heb hem nog niks verteld....  ;)

Nouchka, Sam en Bailey

brie

• prettig gestoord
« Reactie #27 Gepost op: 10 november 2009 om 11:20:54 »
Hans vond het meteen vanaf het begin een goed idee. Al moest hij wel even wennen aan de hogere prijzen (toen voerde ik alleen nog maar carnibest)
Na niet al te lange tijd stapten we over op barf en hij was meteen net zo enthousiast als ik.
Ik ben wel van het voeren/ verdelen en bedenken van de menu's. Maar hij zou zich met een gebruiksaanwijzing wel kunnen redden.
We staan wel vaak samen te hakken/ snijden/ verdelen.

Als het onderwerp eens ter sprake komt bij vrienden/ bekenden, collega's ed kan hij prima vertellen waarom wij vers voeren en waarom het beter is dan de brokkenmeuk die veel mensen voeren.
Ach, het scheelt dat hij nooit geen huisdier heeft gehad vroeger. Toen hij mij leerde kennen was hij dus een onbeschreven blad op dat gebied en kon ik hem alles wijsmaken  ;D

Ik vind het ook een fijn idee dat Jesse opgroeit met het verse vlees gebeuren. Ik bedoel, de liefde voor dieren zal toch wel een beetje in de genen zitten en op deze manier leert hij al vroeg wat wel en niet goed is voor onze viervoeters. Hij voert de katten rustig een eendagskuiken en vind het doodnormaal dat wij kip eten bij het avondeten terwijl hij mij 's ochtends bij wijze van spreke een braadkuiken aan stukken heeft zien scheuren.
Pens vind hij wel stinken overigens  ;D

De meeste mensen uit mijn omgeving weten wel van mijn barf mania en begrijpen het ook heel goed (beetje barf propaganda over ze uitgestrooid) mn zusje voert ook volledig vers. Mn moeder deels.
Mijn schoonvader komt steeds weer aanzetten met "die prachtige rollen kvv van de dierenwinkel".
Het liefst gaat hij dan met mij de kvv ontleden om me te laten zien wat voor goeds er allemaal in zit. (en dit gaat elk bezoekje weer op deze manier ::)) Ik vraag dan even langs mn neus welke bron van calcium gebruikt wordt voor deze prachtige kvv. En tja, dan moet ie me het antwoord schuldig blijven. "Maar de man van de winkel zei dat het volledig was!" is dan het excuus.
En ach, dan vind ik het allemaal wel prima. De beste man heeft immers wel naar me geluisterd en dat terwijl hij de eigenwijze zelve is  ;D

Sommige mensen bellen mij als ze een kat hebben waarvan de da blaasgruis heeft vastgesteld. Een dieet voer was dan het advies, maar ergens in hun achterhoofd sprak mijn stemmetje hun toe: "geen dieet voer, eerst kesley bellen"
Dus ik heb al regelmatig carnibest rolletjes uitgedeeld, eendagskuikens of zakjes barfmaaltijd.
En verrek, in de meeste gevallen werkt het gewoon!!!  :biggrin2:

Een aantal vriendinnen blijven gillen en miepen als ik al een stukje paardenvlees uit de vriezer haal. Daar wordt ik wel een beetje moe van...Doe je dan ook zo als je zelf een biefstukje uit de verpakking trekt denk ik dan?
groetjes Kesley en pootjes van de rest

Evelien01

• **
« Reactie #28 Gepost op: 10 november 2009 om 11:47:31 »
Mijn vriend staat er helemaal achter en heeft ook absoluut geen problemen met heen en weer rijden. Ondertussen hebben we ook twee vrieskasten en twee koelkasten staan en vandaag ook een vrieskist gekocht. Hij heeft zelf gezien hoe ze zijn opgeknapt en hoeveel plezier ze hebben met kippennekjes etc. Tegenwoordig preekt hij zelf op zn werk dat br*kken rotzooi is en dan ze vers moeten geven. Ben heel blij met m! Sowieso dat hij ook giga veel houdt van onze 7 hondjes, 10 katten, 2 vlaamse reuzen en 9 caafjes! Hij doet alles voor ze!

Borke

• TC en Borke
    • Stabijhoun & Maine Coons
« Reactie #29 Gepost op: 10 november 2009 om 11:54:46 »
Leo vindt het Barfen net zo normaal als ik.
Hij heeft in het verleden ook zo vaak de poep-sporen van onze diarree-dame opgeruimd, de poes met voedselintolerantie waarmee het hier allemaal ooit is begonnen. Dan raak je vanzelf wel geïnteresseerd en gemotiveerd voor andere voeding!

Leo rijdt ook regelmatig om vlees te halen en helpt met portioneren als het heel veel is.
Het regelen van het menu, vlees bestellen en invriezen is mijn afdeling.

Vrienden en familie vinden het leuk om te zien, degenen die dieren hebben zijn vaak ook overgegaan op vers vlees.
Als wij ergens heengaan en blijven eten met de honden, dan wordt er al gevraagd of hun vlees in de koelkast moet.
Mijn moeder van 83 geeft de honden hun Barfhap als ze bij haar zijn, ik zorg dat alleen wel voor klein hapbaar spul, omdat ik niet net wil dat ze zich raar zouden verslikken als ze alleen bij mijn moeder zijn.

Overigens boeit het mij niet zo wat anderen er van vinden, zo lang mijn man er maar achter staat. Immers met 2 extra vrieskasten en een grote vrieskist is het wel zo handig als je dat beiden wilt  ;)

Leo gaat ook graag mee wandelen en vindt het dan leuk om foto's te maken  8)

Sofi de Spaanse Schone + Maine Coon poezen Lola en Haley, (Borke de Stabijhoun † 21-07-2011)

Print

Barfplaats wordt gesponsord door