Print

Auteur Topic: Wat vind je partner of familie of vrienden van rauw voeren??  (gelezen 7303 keer)

roefje

Re: Wat vind je partner of familie of vrienden van rauw voeren??
« Reactie #135 Gepost op: 22 maart 2010 om 17:57:12 »
hier was manlief er gelijk voor te porren toen ik hem stukken uit de bibliotheek hier liet lezen,dat we dat niet eerder wisten was zijn commentaar.
als herby levert staan we met z`n tweetjes dan ook te zagen ,wegen en te verpakken :D
ach en de rest van de familie trekt de wenkbrouwen omhoog als ze bij ons zijn en roef aan zijn barf hap zit ;D
alleen mijn zus en zwager vinden het wel interesant.

vanmiddag stond ik met roef op het school plein toen iemand aan me vroeg wat roef te eten kreeg:want hij glimt je gewoon te gemoed zei ze.
ik zei vlees en daar reageerde ze heel positief op en ik kon merken dat het haar intereseerde,ze geeft haar hond farmfood en kvv.
ik heb haar naar dit forum verwezen ;) dus wie weet ;D

bascha

• **
  • Op een dag weet je het:je wilt een Teckel (of 2)
« Reactie #136 Gepost op: 24 maart 2010 om 16:07:08 »
euh, weet ik niet, dadelijk eens vragen. ik weet niet of hij al weet dat we van kvv overstappen op barf...kvv is geen probleem, hij zaagt ook zonder morren de worsten in gelijke stukken (met ijzerzaag) en ja je wil toch het beste voor je hond..hihihi, maar ik zal ens vragen...

moet wel zeggen, ik belde net mijn oma om te vragen of ze nog bekende in de vriendengroep heeft die nog zelf slachten en uitleg gegeven waarom ik dat wilde weten, vroeg ze toch vol ongeloof of ik dat mijn hond ook wilde gaan geven...met het idee: en je bent vegetarier?

ach, dat begrepen ze ook al niet maar ik denk dat ze hier minder moeite mee hebben dan dat ik vegeterier werd. op de boerderij (toen ze die nog hadden) werd ook alles gebruikt....die kijken niet raar op van kippennekken en weet ik wat...

Het grappige aan Dyslexie is dat het je de mogelijkheid geeft zelfs de eenvoudige woorden elke keer anders fout te schrijven

-Saskia-

« Reactie #137 Gepost op: 27 maart 2010 om 10:06:13 »
Ach, is het niet man-eigen om onwijs stoer tegen de visite en andere passanten te vertellen dat er ribben en hele kippen door zijn schatjes weggeknaagd worden? En daarna zijn neus zielig op te trekken als hij een lap pens moet geven?  ::)

Too

« Reactie #138 Gepost op: 28 maart 2010 om 01:37:03 »
 ;D ;D

Ach 'ze' vinden mij toch al een eigenwijs....  :biggrin2:
De bevriende kids vinden t over t algemeen bere-interessant zien hoe een kwartel er vanbinnen uit ziet [ïs dat t hart ennn wat is dat?], luisteren naar t gesmek, gegrom en gekraak ["ze vinden t wel erg lekker hé?!"]

Brokkers laten zich niet zomaar overhalen [en eerlijk gezegd ben ik ook niet meer zo erg 'reli'; doe lekker wat je goeddunkt ] degenen die al wel s een bakje smuldier of rodi voeren zijn veel gevoeliger voor de argumenten.

En bij sommige mensen ben ik al blij dat ze een extra plonsje water bij t blikvoer van de senior doen...  ::)

Nicky

« Reactie #139 Gepost op: 4 april 2010 om 18:17:04 »
Mijn ouders vonden het eerst grote dikke onzin...nu trekken ze bij en gaat zelfs mn vader de vegetarier waarvan je vroeger niet met kippepootjes over de tafel mocht lopen omdat hij anders misselijk werd op zoek naar 'goeie boutjes' (beloningssnoepjes die jaia altijd van hem krijgt als ze binnen komt stormen daar)
...en dan vraagt hij het altijd aan mn moeder...mag die hond dit?...zoooo schattig!

En ik denk dat als ze weer een hond zouden krijgen die naast het vieze Pedigree ook wel smuldier en rodi en af en toe kippepootjes en visjes gaat krijgen...

Vriendlief vond het meteen heel erg logisch toen hij bij Jaia en mij in huis kwam...en mn schoonouders voeren hun hond nu ook kvv...

Ik vertel nog steeds mn barf en kvv verhaal met enthousiasme aan andere hondeneigenaren die we met wandelen tegenkomen...ze vinden me toch al een rare snuiter volgens mij  :biggrin2: en als ik merk dat ze er echt interesse voor hebben verwijs ik altijd naar BP!

SandRRa

• Mazoe & Khami's website
« Reactie #140 Gepost op: 4 april 2010 om 18:34:29 »
Laatst zei iemand tegen me. Goh wat gaat t goed nou met Mazoe...zo fijn voor jullie. Kan je eindelijk weer gewoon voer geven. 
??? eh dat geeft ik nu juist ipv van die troep... Waarop ik wat vreemd werd aan gekeken. Ach ja ::)
Groetjes Sandra en pootjes Mazoe & Khami

"A Ridgeback isn't just another dog..

Nyncke

• Gast
« Reactie #141 Gepost op: 7 april 2010 om 00:33:51 »
Ach, is het niet man-eigen om onwijs stoer tegen de visite en andere passanten te vertellen dat er ribben en hele kippen door zijn schatjes weggeknaagd worden? En daarna zijn neus zielig op te trekken als hij een lap pens moet geven?  ::)

Wat zijn wij toch eigenlijk gek :D

Kaio

• Dit forum is het helemaal !
    • kaio's & maci's homepage
« Reactie #142 Gepost op: 8 april 2010 om 19:10:41 »

Die van mij staat al kokhalzend een pens door te snijden.

(kwestie van opvoeden  ;D)

Mijn ma bijv. vind het de normaalste zaak ter wereld dat honden geen brokken eten. Dat is toch helemaal niks voor een hond, zielig zegt ze.

3 newfoundlanders

arjan.zoetermeer

• **
  • zoetermeer
« Reactie #143 Gepost op: 10 april 2010 om 08:50:16 »
ik kwam er 1 tegen die vond dat ik troep voerde aan mijn hond :D

hij zei dat ik graan enzo moest voeren dat is goed voor zijn vacht en zo
daar ging hij mooi van glimmen  :o
voor de rest hoor ik meest dat is niets voor zo hond als ik heb
dus dat zal dan wel een konijn zijn wat hij of zij aan de riem heb lopen denk ik  :biggrin2:

moniqueo

« Reactie #144 Gepost op: 10 april 2010 om 09:56:09 »
Mijn schoonzus reageerde het leukst
« Laatst bewerkt op: 29 juni 2011 om 02:07:14 door moniqueo »

_Sandra_

• Lancashire Heeler!
    • Hondencentrum Cincerity
« Reactie #145 Gepost op: 10 april 2010 om 21:25:48 »
Ik ben terug van een logeerweekje bij mijn ouders.

Mijn moeder vindt het maar nieuwerwets gedoe 'mensen verzinnen steeds weer wat gekkers'.

Echt botten geven werkt daar niet, Dana wil de brokken van Trixie (hun hond) en Trixie wil het vlees/bot van Dana. Dus zeggen zij: ze lust het niet en zo.
verder zeiden ze beiden: we vinden het maar zielig, van die grote stukken. Een hond hoort alles hap slik weg in een paar minuten op te kunnen eten. Ik zei: en dan zo'n luie, dikke hond als die van jullie krijgen zeker. Hun hond is gewoon echt te zwaar, er staat de hele dag brokken klaar.

Ze hebben wel enkele pakjes KVV gekocht, omdat Trixie dat lekker vindt. Zo voor af en toe eens te geven.

Groetjes,
Sandra
Groetjes,
Sandra
Lady Dana en Sir Eddie

orinake

« Reactie #146 Gepost op: 15 april 2010 om 23:01:09 »
mijn ouders = JAKKES krijgen ze wormen van
Mijn vriend =  geeft ze het ook, al moet ik wel alles verdelen
Familie = WAAAAAAAAAAH die proeven bloed, ge maakt er moordenaars van... (hoe waren ze dat dan al niet?)

calimero_a

« Reactie #147 Gepost op: 16 april 2010 om 10:51:46 »
manlief doet vrolijk mee en de rest boeit me eigenlijk niet zo....

Wel eens gehad dat er familie bij ons in huis was (manliefs idee niet het mijne, gebeurt dus ook nooit meer  :-X) en die vervolgens onwijs stennis hebben lopen schoppen omdat zij misselijk werden van die rotzooi die ik míjn hond voerde en dat had ik dus te laten als zij in huis waren!!

Nou dat dacht ik dus niet!! En we hebben die mensen vrolijk de deur uitgeschopt  :biggrin2:

**Marjolijn**

« Reactie #148 Gepost op: 16 april 2010 om 12:07:42 »
Manlief staat er 100% achter...en bluft inderdaad ook wel graag erover...
Ziet nu ook hoe geleidelijk Boris opgroeit en hoe goed zijn ontlasting is...enz.
Hij wil het alleen niet verdelen en geeft alleen als ik het klaarleg...maar liever dat ik het doe.
maar dit heeft meer te maken met het feit dat hij niet echt het hoe en wat weet.

De rest van de familie vind me maar gek....maar dat heeft niet alleen met het feit te maken dat ik mn hond rauw geef 8)

Fayah voor altijd in mijn hart                                              Boris....mijn kleine ondeugd

wenche

« Reactie #149 Gepost op: 16 april 2010 om 14:08:24 »
Lief hier zeurt alleen maar dat het zo duur is en blabla... Herpakken etc doet ie ook niet, maar als ik 's ochtends een bak klaar zet die 's avonds gegeven moet worden, dan doet ie dat wel..
Als het aan hem lag, dan zouden de beestjes weer op brok gaan, maar ik weiger hahah

Hij ziet overigens wel dat de honden er beter uit zien op vlees...

Print

Barfplaats wordt gesponsord door